Τα παιδιά οι καλύτεροι «πελάτες» των e-shops παγκοσμίως

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα παιδιά οι καλύτεροι «πελάτες» των e-shops παγκοσμίως
Το ενδιαφέρον των παιδιών για το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει τριπλασιαστεί. AliExpress, Amazon και Ebay τα αγαπημένα τους μαγαζιά!

Ολο και πιο ενεργοί επισκέπτες ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου γίνονται τα παιδιά με το ενδιαφέρον τους για τις ηλεκτρονικές αγορές να έχει υπερδιπλασιαστεί τους τελευταίους 12 μήνες - φτάνοντας το 9% από 2% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την ετήσια έκθεση της Kaspersky για την ασφάλεια των παιδιών, η οποία βασίζεται σε ανώνυμα στατιστικά στοιχεία που προέρχονται από τα προϊόντα της Kaspersky με ενσωματωμένη λειτουργία γονικού ελέγχου (Parental Control).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, τα παιδιά όπως και οι ενήλικες, απολαμβάνουν τα οφέλη από τις ηλεκτρονικές αγορές στις οποίες περιηγούνται συχνά και μερικές φορές αγοράζουν.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το αυξανόμενο ενδιαφέρον των παιδιών για το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί παγκόσμια τάση, ωστόσο η έκταση ποικίλλει ανάλογα με την τοποθεσία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το μεγαλύτερο μερίδιο (και επίσης η μεγαλύτερη άνοδος) στις αναζητήσεις για ηλεκτρονικές αγορές παρατηρήθηκε στη Ρωσία και την ΚΑΚ (23%) και ακολουθούν οι: Βόρεια Αμερική (15%), Ευρώπη και Μέση Ανατολή (11%), Ασία και Λατινική Αμερική (9%).

e-shoping kids

Παρότι οι προτιμήσεις διαφέρουν ανά περιοχή, τα αγαπημένα μαγαζιά των παιδιών - δηλαδή οι έμποροι λιανικής που είχαν τις περισσότερες αναζητήσεις από παιδιά σε όλο τον κόσμο - είναι οι AliExpress, Amazon και Ebay. Όσον αφορά ειδικότερα τους κινεζικής προέλευσης λιανοπωλητές, οι αναζητήσεις των παιδιών αυξάνονται σταθερά κάθε χρόνο.

Όσο για τις πρωταθλήτριες σε αναζητήσεις μάρκες ανηλίκων, ξεχωρίζουν οι αθλητικές μάρκες (Nike, Adidas), τα καταστήματα ηλεκτρονικών (Apple, Samsung) και οι μάρκες μόδας (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναζήτηση προϊόντων online, καθώς και η επίσκεψη συγκεκριμένων σελίδων λιανοπωλητών δεν συνεπάγεται απαραίτητα πραγματικές δαπάνες. Τα παιδιά μπορεί απλά να κοιτάζουν τα πράγματα που θέλουν ή να φτιάχνουν «wish lists» για να μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Συνεπώς, αυτή η αυξημένη προσοχή στις ηλεκτρονικές αγορές από παιδιά δεν πρέπει να ερμηνευθεί ως ανάγκη απαγόρευσης τέτοιων δραστηριοτήτων, αλλά οι γονείς θα πρέπει να δίνουν προσοχή στις διαδικτυακές συνήθειες και να μιλούν στα παιδιά τους σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, θεσπίζοντας κάποιους σαφείς βασικούς κανόνες.

Για το λόγο αυτό μάλιστα χρειάζεται έγκαιρη και σωστή καθοδήγηση και υποστήριξη, ώστε να διασφαλίζουν ότι έχουν μια θετική εμπειρία στο διαδίκτυο - χωρίς τον κίνδυνο ακούσιας ανταλλαγής προσωπικών πληροφοριών ή στοιχείων πληρωμής με απατεώνες, ή τον κίνδυνο να πέσουν θύματα κοινωνικής μηχανικής ή απώλειας χρημάτων. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας οι γονείς και οι άλλοι ενήλικες στην οικογένεια να παραμένουν ενημερωμένοι για τις βασικές αλλαγές στην ηλεκτρονική συμπεριφορά των παιδιών.

«Το Διαδίκτυο προσφέρει πολλές ευκαιρίες στους νέους και τώρα βλέπουμε πολλά παιδιά να αποτελούν βασικό κοινό για τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής. Είτε ξοδεύουν χρήματα είτε όχι, χρειάζονται υποστήριξη και καθοδήγηση από ενήλικες οι οποίοι μπορούν να τα βοηθήσουν να αποφύγουν την τυχαία εμφάνιση ακατάλληλου περιεχομένου, την απώλεια χρημάτων ή να μην μοιράζονται άσκοπα τα προσωπικά τους δεδομένα. Ενώ υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορεί να κάνει το λογισμικό γονικού ελέγχου, είναι ζωτικής σημασίας οι ενήλικες να γνωρίζουν τι κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο και να εξασφαλίζουν ότι είναι οπλισμένοι με όλα τα γεγονότα για να το κάνουν με ασφάλεια. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια τέλεια ευκαιρία για τους γονείς να περνούν χρόνο με τα παιδιά τους, δημιουργώντας και μοιράζοντας wish lists, ενώ τα διδάσκουν μερικά σημαντικά πράγματα για το πώς λειτουργεί το διαδίκτυο», σχολιάζει η Anna Larkina, ειδικός ανάλυσης περιεχομένου στην Kaspersky.

Συμβουλές για ασφαλή περιήγηση των παιδιών σε ηλεκτρονικά μαγαζιά:

  • Προειδοποιήστε τα σχετικά με τη χρήση αναξιόπιστων (δημόσιων) δικτύων Wi-Fi για ηλεκτρονικές πληρωμές. Τα hotspots μπορούν να παραβιαστούν εύκολα για να υποκλέψουν την κίνηση των χρηστών και να κλέψουν εμπιστευτικές πληροφορίες.
  • Συμφωνήστε να σας ενημερώνουν για οποιεσδήποτε προγραμματισμένες πληρωμές ή, ακόμη καλύτερα, να πραγματοποιούν όλες τις πληρωμές με τη βοήθειά σας μέχρι να είναι αρκετά καλοί γνώστες τεχνολογίες για να τις κάνουν μόνα τους. Μην τους επιτρέπετε να καταχωρούν στοιχεία πιστωτικής κάρτας σε άγνωστους ή ύποπτους ιστότοπους, για να αποφύγετε την πρόσβαση σε αυτά από ψηφιακούς εγκληματίες.
  • Ενημερώστε τα παιδιά σας να αποφεύγουν την ανταλλαγή προσωπικών στοιχείων με εκπροσώπους καταστημάτων λιανικής, είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω διαδικτύου. Βεβαιωθείτε ότι αισθάνονται άνετα να ζητήσουν βοήθεια κάθε φορά που υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή δεν γνωρίζουν πώς ακριβώς πρέπει να ενεργήσουν.
  • Απαγορεύστε αυστηρά την κοινή χρήση στοιχείων πληρωμής (π.χ. αριθμό πιστωτικής κάρτας, ημερομηνία λήξης, PIN, CVV/CVC) με οποιονδήποτε εκτός της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων φίλων ή άλλων ενηλίκων. Βεβαιωθείτε ότι συνειδητοποιούν ότι κανείς δεν δικαιούται να ζητήσει τέτοιου είδους πληροφορίες.
  • Απαγορεύστε την αποθήκευση πληροφοριών πληρωμής στις συσκευές τους, οι οποίες, αν κλαπούν ή χαθούν, θα μπορούσαν να πέσουν σε λάθος χέρια.
  • Ενεργοποιήστε τη λειτουργία γονικού ελέγχου στο Kaspersky Security Cloud, Kaspersky Total Security ή χρησιμοποιήστε εξειδικευμένο λογισμικό όπως το Kaspersky Safe Kids, τα οποία επιτρέπουν στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν και τι αναζητούν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια των online περιηγήσεών τους από όλες τις φορητές συσκευές. Το λογισμικό παρέχει επίσης χρήσιμες συμβουλές για το πώς να βοηθήσετε τα παιδιά να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Σαφώς εξηγήστε τα οφέλη ενός τέτοιου λογισμικού στα παιδιά σας, ώστε να αισθάνονται άνετα για τον απαιτούμενο έλεγχο και συμμετοχή των ενηλίκων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider