Το Pinterest, το γνωστό κοινωνικό δίκτυο, το οποία ακολουθεί σε δημοτικότητα το Twitter και το Facebook με τη διαφορά ότι σε αυτό κυριαρχούν οι εικόνες, στατικές και κινούμενες αλλά και τα βίντεο κάνει «διαφημιστικό άνοιγμα» στις διεθνείς αγορές.

Ήδη η εμπλοκή του με το marketing ξεκίνησε το 2015 όταν η ομάδα του Pinterest δοκίμασε με επιτυχία τα promoted pins και διέθεσε τις διαφημίσεις του Κοινωνικού Δικτύου σε όλους τους διαφημιστές.

Οι συμμετέχοντες στο δοκιμαστικό στάδιο των Pinterest διαφημίσεων είδαν αύξηση κατά 30% στα λεγόμενα earned media, δηλαδή στο ποσοστό χρηστών οι οποίοι αποθήκευσαν ένα Promoted Pin σε κάποιο board τους ενώ παρατηρήθηκε αύξηση κατά 5% στα pins που δέχεται ένα Promoted Pin ακόμη και ένα μήνα μετά το τέλος της διαφημιστικής καμπάνιας.

Το Pinterest βασίζεται στη δύναμη της εικόνας καθώς από το ξεκίνημα του προσέλκυσε περισσότερες γυναίκες παρά άντρες, αφού τα θέματα του είχαν να κάνουν κυρίως με μόδα, γάμο, μαγειρική κλπ. Πλέον, υπάρχουν όλων των ειδών τα θέματα και το Κοινωνικό Δίκτυο χρησιμοποιείται για αποθήκευση εικόνων σε πίνακες (boards), κάτι σαν φακέλους, με τους χρήστες να οργανώνουν τις εικόνες τους βασιζόμενοι σε events, στη μαγειρική κλπ.

Οι πρώτες «διαφημιστικές δοκιμές» έγιναν στις ΗΠΑ πριν από 18 μήνες όπου εταιρείες και αμερικανικές μάρκες πρόβαλλαν «διαφημιστικά pins» στο αμερικανικό καταναλωτικό κοινό και όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στις 6 Απριλίου του 2016, η υπηρεσία θα είναι ανοιχτή και για τις διεθνείς αγορές. Η αρχή θα γίνει από τις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία όπως αναφέρει είναι μια «αγορά που έχει προτεραιότητα» καθώς υπάρχει μια σημαντική βάση χρηστών συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων. Όπως διευκρινίζει, ο Tim Kendall, κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα προσθέσουμε και άλλες αγγλόφωνες χώρες όπως είναι η Αυστραλία, ο Καναδάς και η Ιρλανδία και μετά θα ακολουθήσουν οι μη αγγλόφωνες χώρες.

Αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν το Pinterest για να παρουσιάσουν προϊόντα και υπηρεσίες (τα τρία τέταρτα προέρχονται από εμπορικά sites και blogs αλλά η δυνατότητα που θα έχουν για να πληρώσουν προκειμένου να προβληθούν θα τους δώσει την ευκαιρία να προβληθούν καλύτερα σε πιο στοχευμένο κοινό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η εταιρεία, στις ΗΠΑ τα διαφημιστικά μηνύματα ήταν πάρα πολλά κυρίως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Το Pinterest ιδρύθηκε το 2010 στην Καλιφόρνια και σήμερα διεκδικεί 100 εκατ. χρήστες εκ των οποίων το 45% προέρχονται από το διεθνές κοινό. Αποτελεί μία από τις πιο γνωστές start-ups της Silicon Valley και η αξίας της εκτιμάται στα 11 δις. δολάρια.

Με πληροφορίες από την Le Monde