Το ξέσπασμα του κορονοϊού θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, με την ζήτηση αεροπορικών καυσίμων να θεωρείται σχεδόν απίθανο να ανακάμψει πλήρως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων της Goldman Sachs.

Η πανδημία Covid-19 ανάγκασε πολλές κυβερνήσεις να επιβάλλουν αυστηρούς περιορισμούς στην καθημερινή ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων. 

Τα μέτρα περιορισμού - τα οποία ποικίλλουν στην εφαρμογή τους παγκοσμίως, αλλά περιλαμβάνουν γενικά το κλείσιμο των σχολείων, την απαγόρευση δημόσιων συγκεντρώσεων, την τήρηση κοινωνικών αποστάσεων, τον περιορισμό μετακινήσεων στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό, έχουν εφαρμοστεί σε 187 χώρες ή περιοχές σε μια προσπάθεια να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ιού.

Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 4,1 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν μολυνθεί με το Covid-19 παγκοσμίως ενώ έχουν καταγραφεί περί τους 282.727 θανάτους, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins.

Η κρίση της δημόσιας υγείας έχει οδηγήσει προκαλέσει έντονο σοκ στη ζήτηση ενέργειας, ειδικά μετά από το "πάγωμα" των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού και ειδικότερα των αεροπορικών.

Ο Jeff Currie της Goldman Sachs υποστήριξε ότι η σοβαρή απώλεια ζήτησης πετρελαίου προήλθε κυρίως από τρεις τομείς: τη ζήτηση από την πλευρά των μεταφορών, τη βιομηχανική ζήτηση και ζήτηση από την πλευρά των αεριοθούμενων.

Η βιομηχανική ζήτηση και η ζήτηση μετακίνησης θα μπορούσαν να ανακάμψουν αρκετά γρήγορα αλλά η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων  «είναι η πιο αδύναμη», εκτιμά ο Currie.

«Για την ώρα τείνουμε να σκεφθούμε ότι με την επαναφορά στην κανονικότητα, η ζήτηση στον τομέα της ψυχαγωγίας θα αυξηθεί», σημειώνει. Όμως, όπως διευκρινίζει, αυτό δεν θα συμβεί για τα αεροπορικά επιχειρηματικά ταξίδια τα οποία θα οδηγήσουν σε πτώση της ζήτησης καυσίμων κατά 2-3 εκατ. βαρέλια την ημέρα.