Αντιμέτωπες με το σοβαρό πρόβλημα της διαχείρισης του πλεονάζοντος αριθμού των Boeing 737 MAX εκτιμάται ότι θα βρεθούν οι αεροπορικές εταιρίες, μετά την άρση της απαγόρευσης των πτήσεών.

Κατά την περίοδο που διανύουμε οι αεροπορικές εταιρίες προσπαθούν να διαχειριστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από την καθήλωση των αεροσκαφών Boeing 737 MAX, ενώ με την επιστροφή του αναφερόμενου τύπου αεροσκαφών στην ενεργό υπηρεσία, οι ίδιες αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπες με ένα διαφορετικό πρόβλημα.

Πρόκειται για την υπέρ-τροφοδοσία της διαθεσιμότητας των αεροσκαφών, εξαιτίας του μεγάλου και συσσωρευμένου πλέον αριθμού 737 ΜΑΧ, τα οποία, οι αεροπορικές εταιρίες θα κληθούν να εντάξουν μαζικά στα πτητικά προγράμματά τους.

Η Boeing από την πλευρά της, συνεχίζει την παραγωγή του αναφερόμενου αεροσκάφους, παρά την καθήλωση του στο έδαφος και μετά από δύο τραγικά δυστυχήματα, ενώ με την άρση της απαγόρευσης πτήσεων του αναφερόμενου τύπου, εκτιμάται ότι η θα επιταχύνει τις παραδόσεις 737 ΜΑΧ κατά 40% στα 70 αεροσκάφη τον μήνα, προκειμένου να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των αεροσκαφών που έχει συσσωρευτεί από τον περασμένο Μάρτιο, στους χώρους αποθήκευσης.

Ο Ρομπ Μόρις από την συμβουλευτική εταιρία (Ascend by Cirium) με έδρα την Βρετανία δήλωσε ότι ο συνδυασμός της ενεργοποίησης των παραδόσεων των συσσωρευμένων αεροσκαφών από την Boeing, οι οικονομικές ανησυχίες, αλλά και η συσσώρευση πιέσεων στην αγορά αεροσκαφών πριν από τα δύο τραγικά δυστυχήματα με 737 ΜΑΧ, εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν δυσκολίες στην ομαλή παράδοση των αεροσκαφών.

«Η επόμενη χρονιά, θα είναι η πρόκληση. Όταν το φράγμα σπάσει κι αρχίσει η ροή των MAX, θα υπάρχουν πολλά αεροπλάνα», δήλωσε ο Μόρις σε χρηματιστές, αργά το βράδυ της Δευτέρας στο Χονγκ Κονγκ.

«Είναι πιθανό να υπάρξει ένα υπέρ-πλεόνασμα 1.000 αεροσκαφών την επόμενη χρονιά», επεσήμανε ο ίδιος.

Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται στην έναρξη των παραδόσεων των 737 ΜΑΧ, αλλά και στο ενδεχόμενα μιας πληθώρας μεταχειρισμένων αεροσκαφών, που διεξάγουν το πτητικό έργο των Boeing 737 MAX για το χρονικό διάστημα που αυτά παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος.

Η κρίση που προκάλεσε στις αεροπορικές εταιρίες, η απαγόρευση των πτήσεων με Boeing 737 MAX αύξησε την ζήτηση για παλαιότερα και λιγότερο λειτουργικά αεροσκάφη, με τις αεροπορικές εταιρίες να επιλέγουν την πτητική εκμετάλλευση αεροσκαφών τα οποία πετούν για περισσότερα από 15 χρόνια, σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε στην διεθνή αεροπορική αγορά, πριν από τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Μόρις σε μία διάσκεψη (Airline Economics Growth Frontiers) που πραγματοποιήθηκε χθες.