Ο κύβος ερρίφθη για την παρουσία στη χώρα μας της καινοτόμου ιαπωνικής μάρκας, η οποία μετά από απουσία τεσσάρων περίπου χρόνων αποφάσισε από τις αρχές του επόμενου έτους να δημιουργήσει νέο δίκτυο πωλήσεων.  Μάλιστα, η Mazda Ευρώπης αναμένεται να προβεί και σε σχετική επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τις προθέσεις της, έως το τέλος του τρέχοντος μήνα.

Ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει το πλαίσιο εκπροσώπησης, αν δηλαδή η Mazda θα δημιουργήσει μια θυγατρική της στην Ελλάδα, ή αν θα αναθέσει τις πωλήσεις σε κάποιον εγχώριο αντιπρόσωπο. Αυτό που αντιληφθήκαμε από το ρεπορτάζ είναι πως γίνονται συζητήσεις με μεγάλους ελληνικούς ομίλους, ταυτόχρονα όμως η ιαπωνική εταιρεία ζυγίζει όλες τις πιθανές επιλογές.

Να σημειώσουμε ότι από το 2015, ένα έτος περίπου μετά την πτώχευση της τότε επίσημης αντιπροσωπείας ΕΛΜΑ που οδήγησε στην παύση των πωλήσεων της Mazda στη χώρα μας, η μητρική εταιρεία μέσω Αυστρίας, όπου εδρεύει η Mazda νοτιοανατολικής Ευρώπης, δημιούργησε την αναγκαία υποδομή τεχνικής υποστήριξης των περίπου 100.000 οχημάτων που κυκλοφορούσαν τότε, ορίζοντας εκπρόσωπό της τον κ. Αρτέμη Ξαγοράρη.

Σύμφωνα με το επίσημο site που δημιουργήθηκε για την τεχνική υποστήριξη των Mazda από το 2015 και μετά, το http://www.mazda-gr.com, στη χώρα μας υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα δίκτυο 24 εξουσιοδοτημένων επισκευαστών, που εξασφαλίζει τη συντήρηση, την επισκευή, τις ανακλήσεις και τις εγγυήσεις των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας.

Η τετραετής περίπου απουσία της Mazda από τη χώρα μας στον τομέα των πωλήσεων, συνέπεσε με την εξαιρετικά απότομη και μεγάλη συρρίκνωση της αγοράς. Η απόφαση για την επάνοδό της στη χώρα μας θεωρούμε ότι υποκινήθηκε και από το γεγονός της ανάκαμψης των πωλήσεων, που ειδικά για το 2018 προβλέπεται να φτάσουν περίπου τις 110.000 χιλιάδες.

Αυτό το δεδομένο δίνει εχέγγυα για την εκ νέου ανάπτυξη και υγιή λειτουργία ενός πανελλαδικού δικτύου πωλήσεων, το οποίο θα ήταν αμφίβολο αν θα μπορούσε να είναι βιώσιμο τα προηγούμενα χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για την ελληνική αγορά, καθώς θα δώσει την ευκαιρία να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο, ενώ θα δώσει πρόσβαση στους αγοραστές στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα γκάμα των νέων αυτοκινήτων της Mazda για την Ευρώπη, που περιλαμβάνει το συμπαγές μοντέλο πόλης 2, το μικρό – μεσαίο οικογενειακό 3, το μεσαίο 6, το συναρπαστικό roadster MX-5 και τα SUV CX-3 και  CX-5.