Ο κορονοϊός έφερε στο φως αδυναμίες τις οποίες έκρυβαν επί χρόνια κάτω από το χαλί αρκετοί από τους του κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι είδαμε να μειώνεται ο κύκλος εργασιών της VW κατά 28% και της Toyota κατά 29%, όμως τα ταμεία τους εμφάνισαν αντίθετο πρόσημο με τον γερμανικό όμιλο να χάνει ανά πώληση αυτοκινήτου 415 ευρώ και την ιαπωνική μάρκα να κερδίζει 533 ευρώ! Ακόμη καλύτερα από τους Ιάπωνες τα πήγε ο γαλλικός όμιλος της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) που μπόρεσε μέσα σε μία τόσο δύσκολη εποχή να εμφανίσει κέρδη 707 ευρώ με κάθε πώληση καινούριου οχήματος!

Ανθεκτική η PSA

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα κάνουν επείγουσα μία αναδιάρθρωση του ομίλου VW, που βασίζεται τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ στην αγορά της Κίνας, εκεί δηλαδή όπου η PSA είναι προς το παρόν σχεδόν ανύπαρκτη, άρα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Επίσης οι Γάλλοι προχωρούν μετά την εξαγορά της Opel και σε ένα άλλο μεγάλο βήμα, δηλαδή τη συγχώνευση με τον ιταλοαμερικανικό όμιλο της Fiat Chrysler Automobiles, χάρη στην οποία θα ανέβουν επίπεδο όσον αφορά στους όγκους των πωλήσεων και στις οικονομίες κλίμακας.

Η Volvo ξεχωρίζει στην premium κατηγορία

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίστοιχη σύγκριση στην premium κατηγορία. Εδώ είχαμε για το πρώτο εξάμηνο του 2020 εντυπωσιακά στοιχεία με τη BMW να χάνει περίπου 1.100 ευρώ ανά πώληση καινούριου αυτοκινήτου, στις Mercedes και Audi να κυμαίνεται η ζημιά κάτω από τα 600 ευρώ και στη Volvo να «περιορίζεται» στα 343 ευρώ, αν και όλες αυτές οι μάρκες κατέγραψαν παρόμοια πτώση πωλήσεων.

Η Porsche με ισχυρά αντισώματα

Η Porsche παρέμεινε ανεπηρέαστη από την πανδημία του Covid-19 το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, αφού έβαζε στα ταμεία της σχεδόν 10.000 ευρώ κέρδη με κάθε πώληση καινούριου αυτοκινήτου της, ενώ το κέρδος της Tesla ανά όχημα άγγιξε σχεδόν τις 3.000 ευρώ. Στην κερδοφορία της μάρκας με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα της συνυπολογίστηκαν και τα έσοδα που αποκόμισε από την πώληση διοξειδίου του άνθρακα σε άλλους αυτοκινητοκατασκευαστές προκειμένου να αποφύγουν τα δρακόντεια πρόστιμα εξαιτίας της υπέρβασης των καθορισμένων ορίων. Να σημειώσουμε επίσης ότι η Tesla επένδυσε ακόμη και εν μέσω πανδημίας σε νέα εργοστάσια, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της που άρχισαν να βάζουν λουκέτα σε ορισμένα ήδη υπάρχοντα.

Καμπανάκι στη Ford

Πέραν του Ατλαντικού είχαμε τη General Motors να εμφανίζει κερδοφορία, καθώς επικεντρώνεται πλέον στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και αποσύρθηκε από την Ευρώπη, όπου πούλησε την Opel στην PSA. Αντιθέτως, η Ford εξακολουθεί να λειτουργεί ζημιογόνα και ο νέος CEO της, ο 58χρονος Τζιμ Φάρλεϊ, θα επανεξετάσει τους επόμενους μήνες τη θέση της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά.