Στα τέλη του 2019 η Audi είχε αναγγείλει την κατάργηση 9.500 θέσεων εργασίας μέχρι το 2025 στη Γερμανία, στο πλαίσιο ενός προγράμματος που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση 6 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2029.

Νωρίτερα μέσα στο προηγούμενο έτος, η Ford είχε αναγγείλει την απόλυση περίπου 7.000 διοικητικών υπαλλήλων της παγκοσμίως, ενώ το δεύτερο εξάμηνο του 2019 ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει στην ανανέωση των συμβάσεων 12.000 ωρομίσθιων εργαζόμενων στα ευρωπαϊκά της εργοστάσια, έως το τέλος του 2020.

Στις αρχές του 2020 δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt ανέφερε ότι σύμβουλοι της κυβέρνησης επισημαίνουν πως η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να «κοστίσει» 410.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030.

Από άποψη παραγωγής το 2019 δεν ήταν μια καλή χρονιά για την Ευρώπη και το 2020 προβλεπόταν μια επιπρόσθετη μείωση της ζήτησης περίπου 3%. Τώρα, με την επίδραση του κορονοϊού, η μείωση αυτή σε επίπεδο έτους μπορεί να φτάσει και το 20%.

Μόνο ο γερμανικός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απειλείται με απώλεια περισσότερων από 100.000 θέσεων εργασίας λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, προέβλεψε ο καθηγητής Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, επικεφαλής του Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου στο Πανεπιστήμιο Έσσεν.

Ο μετασχηματισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας που ήδη θα απαιτούσε μια γενναία μείωση εργατικού δυναμικού, πλέον επιταχύνεται λόγω κορονοϊού. Η επόμενη ημέρα στα εργοστάσια ξεκινά αναγκαστικά με πολύ λιγότερα άτομα λόγω των πρωτοκόλλων υγιεινής για την προστασία από τον Covid-19.

Ακόμα και αν η πολύ χαμηλή ζήτηση για νέα αυτοκίνητα αυξηθεί, η παραγωγικότητα στα εργοστάσια θα είναι αναγκαστικά πολύ χαμηλότερη και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας θα χαθούν.

Volvo
H Volvo ανακοίνωσε την σταδιακή απόλυση 1.300 υπαλλήλων γραφείου στη Σουηδία.

Η Volvo ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη 29 Απριλίου τη μείωση 1.300 θέσεων στο διοικητικό προσωπικό που εργάζεται στη Σουηδία, ως μια πρώτη κίνηση του μετασχηματισμού της και της προσπάθειας διάσωσης πόρων που θα κατευθυνθούν στην έρευνα και την εξέλιξη ηλεκτρικών και αυτόνομα κινούμενων μοντέλων.

Μαζί με τις άμεσες θέσεις εργασίας, η σουηδική μάρκα θέτει σε επαναξιολόγηση και πολλά συμβόλαια εργολάβων της. Γεγονός που θα οδηγήσει σίγουρα και σε “παράπλευρες" απώλειες θέσεων εργασίας.

Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της 'Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, στη γηραιά ήπειρο έχει επηρεαστεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού το εργασιακό καθεστώς 1,3 εκατομμυρίων υπαλλήλων στην αυτοκινητοβιομηχανία, από τους συνολικά 2,6 εκατομμύρια άμεσα εργαζόμενους στον τομέα. Από τους παραπάνω εργαζομένους πολλοί θα είναι αυτοί, που θα πλεονάζουν υπό τις νέες συνθήκες λειτουργίας των εργοστασίων.

Με αυτά τα δεδομένα, τις επόμενες εβδομάδες είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δούμε πολλές ανακοινώσεις περί μείωσης προσωπικού από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά επίσης στις ΗΠΑ και στην Ασία.