Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:49

Κεφαλογιάννης: «Τιμούμε το παρελθόν - Υπηρετούμε το παρόν - Προστατεύουμε το μέλλον»

13:45

Tap & Go: Ανέπαφες πληρωμές με κάρτες Mastercard για μετακινήσεις σε όλα τα ΚΤΕΛ

13:42

Γιατί Σύνοδοι Κορυφής όπως αυτή, οδηγούν συνήθως σε αποτέλεσμα;

13:38

Τσιόδρας: Η ενεργειακή διασύνδεση θα συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση των τιμών του ρεύματος

13:34

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πιο γρήγορα απ' όσο πιστεύαμε

13:18

Νίκος Γκάλης: Η πρώτη σειρά υπογεγραμμένων συλλεκτικών αντικειμένων του!

13:13

Σε προπολεμικό χαμηλό η τιμή του ρωσικού πετρελαίου - Χάνει τα 60 δολάρια το Brent

13:10

Ουκρανία: Η Ευρώπη συστήνει διεθνή επιτροπή για την παροχή αποζημιώσεων από τη Ρωσία

13:04

Jefferies: Ευκαιρία για τις ελληνικές τράπεζες η αγορά REPO

13:01

PMI Ευρωζώνης: Πάνω από τις 50 μονάδες ο δείκτης όλο το 2025 - Πρώτη φορά από το 2019

12:59

Σούπερ μάρκετ: Στο 1,06% ο πληθωρισμός στο κλείσιμο του 2025 - Πού αυξήθηκαν οι τιμές και πού μειώθηκαν

12:52

Δημοσκόπηση GPO: Πόσοι ζητούν πρόωρες εκλογές

12:51

Κρεμλίνο: Η πρόταση της Ουκρανίας για εκεχειρία τα Χριστούγεννα εξαρτάται από την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας

12:34

Αιφνίδιο προσωρινό «λουκέτο» για την Cetracore-Jetoil

12:30

Αγρότες: Τι δεν ζήτησαν από τον Πρωθυπουργό

12:29

Άβαξ για Μετρό: Έτοιμο το 90% της σήραγγας από την Κατεχάκη στον Ευαγγελισμό της Γραμμής 4

12:19

Klarna: Το 95,1% των Ελλήνων δηλώνει ότι η ακρίβεια θα επηρεάσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους

12:13

Ideal Holdings: Έκτακτη ΓΣ στις 12/1 για την επιστροφή κεφαλαίου 0,15 ευρώ/μετοχή στους μετόχους

12:04

Kaspersky: Οι μισοί από τους κωδικούς που παραβιάστηκαν μέσα στο 2025 είχαν ήδη διαρρεύσει

11:53

Παπασταύρου: Η ενέργεια μετατρέπεται σε όπλο σε καιρό πολέμου

11:49

Η Coffee Berry εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στο Αεροδρόμιο της Βουδαπέστης

11:48

Skroutz: 9 στις 10 παραγγελίες επιχειρήσεων της επαρχίας «ταξιδεύουν» εκτός της περιφέρειάς τους

11:44

Λιβύη: «Άκυρο» το τουρκολιβυκό μνημόνιο δηλώνει ο πρόεδρος της Βουλής

11:41

Κεραμέως: Από σήμερα λειτουργεί πιλοτικά το ΕΡΓΑΝΗ 2 - Τέσσερα θετικά νέα για τους συνταξιούχους

11:37

Ανδριανός: Ξεκινάει σήμερα η πληρωμή των 121 εκατ. στους αγρότες για τις ζημιές του ’25

11:25

ΟΗΕ - Κυπριακό: Μια νέα άτυπη διάσκεψη 5+1 πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένη

11:15

Η Ρωσία δηλώνει ότι πήρε τον «έλεγχο» της πόλης Κουπιάνσκ

11:11

Τσιάρας προς αγρότες: «Συζητάμε για φθηνότερο ρεύμα» - Τι είπε για πετρέλαιο, ΕΛΓΑ, ευλογιά

11:08

ΧΑ: Με χαμηλό τζίρο κάτω από τις 2.100 μονάδες

11:05

Κανονικά τα δρομολόγια ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης – Αθήνας, παρά τις καθυστερήσεις λόγω μπλόκων

gazzetta
gazzetta reader insider insider