Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Ισπανία: Περίπου 400 πελαργοί βρέθηκαν νεκροί κοντά στη Μαδρίτη, θύματα της γρίπης των πτηνών

23:45

Capital Link Forum: Η Ελλάδα στο κέντρο της περιφερειακής ανάπτυξης και επενδυτικής εμπιστοσύνης

23:35

Ουκρανία: Το μισό Κίεβο αντιμετωπίζει διακοπές ρεύματος μετά τις ρωσικές επιθέσεις

23:26

Σουδανοί στρατιώτες πέρασαν στο Νότιο Σουδάν και κατέθεσαν τα όπλα τους

23:17

Wall Street: Σε αναζήτηση κατεύθυνσης οι δείκτες - Όλη η προσοχή στη Fed

23:05

Αγρότες: Παραμένουν στην αποκεντρωμένη διοίκηση στο Ηράκλειο Κρήτης - Τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

22:55

Κακλαμάνης: Η Δημοκρατία είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται μέσα στον χρόνο

22:41

Πτώση «2x2» για το πετρέλαιο με το βλέμμα σε Ουκρανία και Fed

22:32

Δήμας: Χρειαζόμαστε ένα νέο μοντέλο σχεδιασμού στις κατασκευές

22:25

Συρία: Οβίδες άγνωστης προέλευσης έπεσαν κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Μεζά

22:15

Ισραήλ-Βολιβία: Αποκαθιστούν τις διπλωματικές τους σχέσεις δύο χρόνια μετά τη διακοπή τους

21:57

Άνοδος για τον χρυσό ενόψει της απόφασης της Fed - Νέο ιστορικό υψηλό για το ασήμι

21:52

Exxon Mobil: Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που εισήλθαμε στο θαλάσσιο Οικόπεδο 2 της Ελλάδας - Πιθανές γεωτρήσεις το 2027

21:47

Ουκρανία: «Δύσκολη» η κατάσταση στο Ποκρόφσκ, ορισμένες μονάδες διατάχθηκαν να αποχωρήσουν

21:45

Γερμανία: Καγκελάριος Μερτς για το πρόστιμο στην πλατφόρμα Χ: Συμμορφωθείτε με τους νόμους μας

21:40

Στα 374.900 ευρώ η μέση περιουσία των Γάλλων

21:28

Μπιλ Γκέιτς: Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει υπέρ-ανταγωνιστική

21:23

Στρατηγική συνεργασία Ford και Renault Group

21:08

Φιντάν: Η Τουρκία υπέρ της δίκαιης κατανομής στην Ανατολική Μεσόγειο

20:52

Υπογραφή μνημονίου μεταξύ ΕΛΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ για διερεύνηση ατυχημάτων

20:45

Μπλόκα αγροτών: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην Πατρών – Πύργου

20:39

ΗΠΑ σε Ζελένσκι: «Έχεις διορία μερικών ημερών να απαντήσεις» - «Έτοιμος για εκλογές» ο Ουκρανός πρόεδρος

20:31

Υπ. Δικαιοσύνης: Επεκτείνεται η δυνατότητα να δημοσιεύονται διαθήκες και να κηρύσσονται κυρίες

20:27

Ουκρανία: Περιορισμοί στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος μετά τις ρωσικές επιθέσεις

20:16

ΥΠΑΑΤ: Υπερκαλύφθηκε κατά 80% ο προϋπολογισμός της παρέμβασης για επενδύσεις σε θερμοκήπια

20:09

Πιερρακάκης: Αποζημιώσεις, ειδικές συντάξεις και διαγραφή οφειλών για Μάτι και Μάνδρα

20:05

Κικίλιας στη συνάντηση με Γκίλφοϊλ: Συνεργασία με ΗΠΑ σε θέματα λιμενικών υποδομών, ναυτιλίας και ασφάλειας

19:56

Η Fed ενόψει «ιστορικής» συνεδρίασης - Τα διλήμματα του Πάουελ και η επόμενη μέρα

19:54

ΕΛΑΣ: Ψευδές ότι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν «πλαστικές σφαίρες» κατά αγροτών στην Κρήτη

19:51

Μεξικό: Η πρόεδρος Σεϊνμπάουμ αισιοδοξεί ότι θα καταλήξει σε συμφωνία με τις ΗΠΑ για το νερό

gazzetta
gazzetta reader insider insider