Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:58

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 2,3% του τζίρου στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο - Πτώση 8,9% στον όγκο πωλήσεων

12:50

Avramar: Έπεσαν οι υπογραφές για την ενδιάμεση χρηματοδότηση των 20 εκατ. ευρώ – Τα επόμενα βήματα

12:40

Στο διεθνές FTTH Conference στο Βερολίνο ο Διευθυντής Δικτύου Vodafone Ελλάδας

12:22

Καφούνης: Η αύξηση του κατώτατου μισθού να συνδυαστεί με μείωση του μη μισθολογικού κόστους

12:18

Ερντογάν: Θα επισκεφθεί τις ΗΠΑ στις 9/5 σύμφωνα με Τούρκο αξιωματούχο

12:06

Ορκίστηκε στη Θήβα ο Στέφανος Κασσελάκης

12:01

Κατώτατος μισθός: Πόσο αυξάνονται 18 επιδόματα και παροχές από την Δευτέρα - Αυξημένο και το Δώρο Πάσχα

12:00

Βαλτιμόρη: Η MSC σταματά τις παραδόσεις container κι αναζητά νέους τρόπους παράδοσης

11:51

Φραγκογιάννης: Ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας-Μαυροβουνίου

11:45

Ισόβια στη Ρούλα Πισπιρίγκου για την ανθρωποκτονία της Τζωρτζίνας

11:44

ΑΑΔΕ: Άμεση ενημέρωση από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια για παραβάσεις πρατηρίων

11:42

Mytilineos - Data Youth: Ενδυνάμωση άνεργων νέων με Ψηφιακές Δεξιότητες για την ενίσχυση θέσεων εργασίας

11:32

Μητσοτάκης: Στα 830 ευρώ αυξάνεται ο κατώτατος μισθός, από 1η Απριλίου

11:25

ΣΥΡΙΖΑ - Ευρωψηφοδέλτιο: Οι υποψήφιοι για τις προκριματικές εκλογές

11:17

Κλειστά σήμερα τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Θετικά πρόσημα σε Ιαπωνία, Κίνα

11:16

Υγεία: Το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, ιδίως στις γυναίκες

11:04

Υπόθεση Κολωνού: Ένοχος ο Μίχος για όλες τις κατηγορίες - Η απόφαση για την 12χρονη

11:04

ΦΑΓΕ: Νέα παράταση για το 2027 παίρνει το νέο εργοστάσιο στην Ολλανδία

10:54

Σταϊκούρας: Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο

10:38

Moody's: Τα μέτρα της ΤτΕ για τα στεγαστικά δάνεια είναι θετικά για τα καλυμμένα ομόλογα

10:36

Καραμανλής: Είμαι στη διάθεση των αρχών για εξηγήσεις - Με κατηγορούν χωρίς να υπάρχουν κατηγορίες

10:28

Τουρκία-δημοτικές εκλογές: Οι μάχες στις μεγάλες πόλεις και οι κίνδυνοι για τον Ερντογάν

10:23

Βαλτιμόρη: Ξεκίνησαν οι εργασίες απομάκρυνσης των συντριμμών της γέφυρας που κατέρρευσε

10:19

Τέλος στα εορταστικά παζάρια στο Πεδίον του Άρεως βάζει ο Ν. Χαρδαλιάς

10:14

ΟΗΕ - Αϊτή: Η κατάσταση είναι πλέον «κατακλυσμιαία»

10:12

ΛΑΡΚΟ: Δέσμη παρεμβάσεων για να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία του Δημοσίου

10:07

ΕΤΕ: Τριών ταχυτήτων οι επιδόσεις του 2023, με τη «νέα οικονομία» να κερδίζει έδαφος

09:58

Εγνατία Οδός: «Βγήκε» ΦΕΚ για τα νέα διόδια – Το απόγευμα υπογραφές για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis

09:46

Ουκρανία: Μπαράζ ρωσικών επιθέσεων εναντίον υποδομών του ενεργειακού τομέα

09:43

Παραμένει αρνητική η BofA για τις ευρωπαϊκές μετοχές - Γιατί βλέπει πτώση 15%

gazzetta
gazzetta reader insider insider