Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:21

Κρεμλίνο: Θετικό το ότι παύει να χαρακτηρίζεται η Ρωσία άμεση απειλή στη νέα στρατηγική εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ

13:08

Με μικροένταση ξεκίνησε το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά

13:00

Λεκανοπέδιο: Τι προτείνουν οι Συγκοινωνιολόγοι για το κυκλοφοριακό, «φράκαραν» Κηφισός, Αττική Οδός – Τα έργα και τα ερωτηματικά 

12:53

Χαμάς: Δηλώνει έτοιμη να παραδώσει τα όπλα της σε μια παλαιστινιακή αρχή αν σταματήσει η κατοχή

12:46

Σρι Λάνκα: Σε 618 αυξήθηκε ο αριθμός των θυμάτων απ' τις πλημμύρες

12:41

Πανεπιστήμιο Πατρών: Εόρτασε την επέτειο των 61 χρόνων από την ίδρυσή του

12:33

Ιαπωνία: Κατηγορεί την αεροπορία της Κίνας για εχθρικές ενέργειες κοντά στην Οκινάουα

12:27

Χέρτσογκ: Εσωτερική υπόθεση η απονομή ή μη χάριτος στον πρωθυπουργό Νετανιάχου

12:20

Γερμανία: Στα «τάρταρα» η δημοτικότητα της κυβέρνησης

12:12

Ερντογάν: Προτρέπει τον Μαδούρο να συνεχίσει τον διάλογο με τις ΗΠΑ

11:56

Περού: Κατασχέθηκαν πάνω από 3 τόνοι κοκαΐνης που προορίζονταν για το Βέλγιο

11:54

Σκάφος του Λιμενικού προσέκρουσε σε βράχια στην είσοδο του λιμανιού Βόλου

11:49

Εκλογές σε 12 Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας

11:45

Ινδία: Τουλάχιστον 25 νεκροί, ανάμεσά τους τουρίστες, εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο

11:24

Άμυνα: Επενδύσεις τρισ. ευρώ μεταμορφώνουν την ευρωπαϊκή οικονομία - Ευκαιρία για την ελληνική αμυντική βιομηχανία

11:17

Κοντογεώργης: Προχωρούν στους πραγματικούς αγρότες οι πληρωμές που έχουμε υποσχεθεί

11:04

Παπασταύρου: ΗΠΑ και Ελλάδα αναδιαμορφώνουν το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης

10:52

Νέα μπλόκα σε όλη τη χώρα - Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες

10:40

Μητσοτάκης: Οι λύσεις έρχονται μέσα από τον διάλογο - Τα μπλόκα δεν βοηθούν

10:06

Ντέρμπι κορυφής στη συνδρομητική: Πώς μοιράζεται η πίτα σε Netflix, Prime Video και Disney+

10:00

Χίλια ευρώ το χρόνο υπολογίζεται ότι επιβαρύνει το κυκλοφοριακό κάθε Αθηναίο οδηγό

09:51

Καϊράτ - Ολυμπιακός: Τι να κάνετε στην Αστάνα, τη φουτουριστική πρωτεύουσα του Καζακστάν

09:44

Η Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές των διεθνών επενδυτών και το 2026

09:35

Γκιλφόιλ: Η Ελλάδα πυλώνας στη στρατηγική Τραμπ για ενέργεια, επενδύσεις και ΤΝ

09:09

Σε ποια οκτώ σημεία της Αττικής μπαίνουν άμεσα «έξυπνες» κάμερες

08:54

Οικονομία: Τα πολλαπλά και μετρήσιμα οφέλη από την νέα πρόωρη αποπληρωμή χρέους

08:32

Politico: Ευρώπη προσοχή - Ο Τραμπ έρχεται για τις εκλογές σου

08:19

Mega πληρωμή στις 19 Δεκεμβρίου: Πάνε ταμείο εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και δικαιούχοι επιδομάτων - Αναλυτικά οι παροχές

08:14

Πού ανοίγουν νέα καταστήματα Sinsay

08:06

Ηλεκτρισμός: Σε υψηλό 10ετίας οι ΑΠΕ το 2025 – Ρεκόρ και στις εξαγωγές

gazzetta
gazzetta reader insider insider