Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:32

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δωρεάν διάθεση 1.112.500 ιδίων μετοχών σε 42 στελέχη

21:27

Μίτσκοσκι: «Για μένα το όνομα Μακεδονία είναι ιερό»

21:16

Το bitcoin θα «σκαρφαλώσει» στα $143.000 σύμφωνα με αυτήν την πρόβλεψη

21:15

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 30 εκατ. ευρώ

21:03

Πόσα «τσίμπησε» το τρίτο Avatar με το που βγήκε

20:53

Παρέμβαση ΥΠΑΑΤ για γεωργούς που δεν έλαβαν τη βασική ενίσχυση λόγω Κτηματολογίου

20:39

ΗΠΑ: Δεν μπορούμε να επιβάλουμε την ειρήνη στην Ουκρανία

20:26

Χρονιά - ρεκόρ για τη ByteDance: Οδεύει προς κέρδη 50 δισ. δολαρίων το 2025

20:13

Νέα παραβίαση τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο: Εμπλοκή με ελληνικά F-16

20:00

Θεσσαλονίκη: Εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα - 131 έργα με προϋπολογισμό άνω των 69 εκατ. ευρώ

19:49

Ρούμπιο για ουκρανικό: Έχουμε πρόοδο αλλά ακόμη υπάρχει δρόμος μπροστά μας

19:38

Σύνοδος κορυφής ΕΕ: Οι «νικητές» και οι «χαμένοι» - Πολιτικό κόστος και συμβιβασμοί

19:34

Intralot: Aλλάζει επωνυμία σε Bally’s Intralot - Εγκρίθηκε το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών

19:27

Κέρδη στις ευρωαγορές - Αναστάτωση στον κλάδο αθλητικών ειδών από την Nike

19:26

Κάτω από το 5% το ποσοστό της Fidelity σε Eurobank - Στο 32,67% η Fairfax

19:13

Hellenic Train: Αλλαγές και καταργήσεις δρομολογίων λεωφορείων, λόγω των μπλόκων

19:01

Φοντάνα ντι Τρέβι: Εισιτήριο 2 ευρώ από 1η Φεβρουαρίου

18:48

ΥΠΑΑΤ: Αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των πληγέντων κτηνοτρόφων

18:36

Ταμείο Ανάκαμψης: Εγκρίθηκε εν μέρει το 5ο αίτημα της Κύπρου για δόση 70,5 εκατ. ευρώ

18:24

Ρωσία: Μείωση επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης - Στο 16%

18:21

Η Ουκρανία αρχίζει νέο γύρο συνομιλιών με τις ΗΠΑ, δήλωσε ο Ουκρανός διαπραγματευτής

18:10

ΧΑ: Το τέταρτο υψηλότερο κλείσιμο για τον ΓΔ εντός του 2025

18:06

Στην συνεδρίαση της G7 ως πρόεδρος του Eurogroup για πρώτη φορά ο Πιερρακάκης

18:03

Ρώσος δημοσιογράφος έκανε πρόταση γάμου σε απευθείας μετάδοση, κατά την ετήσια συνέντευξη του Πούτιν

17:52

Πούτιν: Δεν ξεκινήσαμε εμείς τον πόλεμο - Απάντηση στην ουκρανική επίθεση στο τάνκερ

17:41

Η κυβέρνηση Τραμπ ετοιμάζεται να δημοσιοποιήσει όλα τα αρχεία της υπόθεσης 'Επστιν

17:35

Ο Πολωνός ΥΠΕΞ «απονέμει» το Βραβείο Λένιν στον Όρμπαν

17:19

Μετρό: Ενίσχυση δρομολογίων λόγω ανοιχτών καταστημάτων - Ποιες ημέρες

17:05

Δύο σύγχρονα ρυμουλκά από ONEX και MEGATUGS - Τι είπαν Κικίλιας, Γκιλφόιλ

17:00

Τα καλύτερα δώρα τεχνολογίας για τα Χριστούγεννα 2025 είναι Huawei

gazzetta
gazzetta reader insider insider