Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:06

Συνάντηση Γκίλφοϊλ με Πιερρακάκη - Τι συζήτησαν

19:02

Θεοδωρικάκος: Με τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή ενισχύουμε ουσιαστικά την προστασία του καταναλωτή

18:54

Γκουτέρες: Μια «ειρηνευτική λύση για την Ουκρανία» πρέπει να σέβεται την «εδαφική ακεραιότητά της»

18:47

Στουρνάρας στη δευτεροβάθμια δίκη Novartis: «Μία από τις χυδαιότερες σκευωρίες που έχουν υπάρξει»

18:42

Τραμπ: Επιβεβαίωσε το τελεσίγραφο στον Ζελένσκι - «Η Πέμπτη είναι καλή διορία για την Ουκρανία»

18:39

Τηλεφωνική επικοινωνία Μελόνι - Μερτς για το ειρηνευτικό σχέδιο για την Ουκρανία

18:36

ΥΠΕΞ: Χωρίς κανένα έρεισμα οι αντιδράσεις της Τουρκίας για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό

18:23

ΙΣΑ: Ζητά αποζημίωση των προσωπικών ιατρών για τις κατ΄ οίκον επισκέψεις

18:10

Οι εργαζόμενοι στον όμιλο Zara σχεδιάζουν κινητοποιήσεις την Black Friday

18:08

ΧΑ: Οριακή άνοδος με ψύχραιμη αντίδραση

18:07

Ασανσέρ: Μεγάλες αναμονές για τις πιστοποιήσεις - Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων

18:02

Πυροσβεστική: 367 κλήσεις κλήσεις λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων σε Ιόνιο και Ήπειρο

17:57

Δίκη για τις υποκλοπές: Κατέθεσε πολιτικός μηχανικός που εμφανιζόταν ως νόμιμος εκπρόσωπος της Krikel

17:54

«Βουτιά» για πετρέλαιο και μετοχές ενέργειας λόγω του σχεδίου Τραμπ για την Ουκρανία

17:29

Ζελένσκι: Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει την υποστήριξη των ΗΠΑ λόγω του ειρηνευτικού σχεδίου

17:27

Eli Lilly: Η πρώτη φαρμακευτική που άγγιξε το 1 τρισ. σε κεφαλαιοποίηση

17:22

Θεοδωρικάκος: Εξουσίες αντίστοιχες με του διοικητή της ΑΑΔΕ θα έχει ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς

17:18

Σχέδιο ΗΠΑ για Ουκρανία: Εγγυήσεις ασφάλειας παρόμοιες με το Άρθρο 5 του ΝΑΤΟ

17:07

Enaon: Ενεργοποιήθηκε το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στη Βέροια

17:06

Amazon: Μαζικές απολύσεις μηχανικών παρά το «ΑΙ boom»

16:55

Η «Εξέλιξη Ζωής» βραβεύεται από τις «Νησίδες Ποιότητας 2025» για την προσφορά της στους νέους από δομές παιδικής προστασίας

16:54

Άρειος Πάγος: Κατεπείγουσα έρευνα για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

16:53

Wall Street: Προσπάθεια για ανάκαμψη με ώθηση από τις ελπίδες για μείωση επιτοκίων

16:47

Ολυμπία Οδός: Εγκαινιάστηκε σταθμός εξυπηρέτησης βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Πατρών

16:30

Κάλας: Ευρώπη και Ουκρανία δεν θα ενδώσουν στην επιθετικότητα της Ρωσίας

16:25

Γουίλιαμς (Fed): Υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω μείωση επιτοκίων

16:16

Novo Nordisk: Αποζημίωση σε 4 ασθενείς που έχασαν την όρασή τους από τη χρήση Wegovy και Ozempic

16:08

Θεσσαλονίκη: Κάθειρξη 8 ετών στον Π. Ψωμιάδη για εικονικά έργα και προσλήψεις υπαλλήλων

16:06

ΟΗΕ: Η παροχή τροφίμων στη Γάζα βελτιώνεται αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος

16:01

Ουγγαρία: Το χρηματοδοτούμενο από τις ΗΠΑ Radio Free Europe σταματάει τη λειτουργία του

gazzetta
gazzetta reader insider insider