Όχι σε έναν, ούτε σε δύο, αλλά συνολικά σε πέντε άξονες στηρίζει την αναπτυξιακή της στρατηγική για το 2025 και τα επόμενα χρόνια η εταιρεία Alfa (ΑΛΦΑ Αθανάσιος Κουκουτάρης ΑΕΒΕ), που κατέχει ηγετικά μερίδια στον κλάδο προϊόντων ζύμης.
Όπως προκύπτει από τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, για το 2025, η Alfa έχει ήδη θέσει σαφείς στρατηγικές προτεραιότητες, με σκοπό να εδραιώσει ακόμη περισσότεροτην παρουσία της στην εγχώρια και διεθνή αγορά και να διασφαλίσει τη βιώσιμη ανάπτυξή της.
Οι στρατηγικές προτεραιότητες
-Συνέχιση της υποστήριξης και αναβάθμισης του υφιστάμενου προϊοντικού χαρτοφυλακίου.
-Εμπλουτισμός των προϊοντικών σειρών με καινοτόμα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις και τις διατροφικές απαιτήσεις των καταναλωτών.
-Ενδυνάμωση της παρουσίας στο κανάλι HoReCa με προσαρμοσμένες λύσεις για τους επαγγελματίες του κλάδου.
-Διεύρυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας και εδραίωση της εταιρείας σε υφιστάμενες και νέες αγορές του εξωτερικού.
-Περαιτέρω επενδύσεις σε τεχνολογική αναβάθμιση και αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, ώστε να υποστηριχθεί η αναμενόμενη ανάπτυξη.
Μια ανάσα από τα 70 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας που έχει κάνει γνωστές σε ολόκληρο τον κόσμο τις κοζανίτικες πίτες, το 2024 ο καθαρός κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 68,97 εκατ. ευρώ από 63,81 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 7,50 εκατ. ευρώ έναντι 7,57 εκατ. ευρώ στη χρήση 2023.
Η διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει ικανοποιητική την οικονομική της κατάσταση, με τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του 2024 να ανέρχονται σε 52,37 εκατ. ευρώ έναντι 48,04 εκατ. ευρώ στο τέλος της αμέσως προηγούμενης χρήσης.
«Το 2024 ήταν ακόμη ένα έτος γεμάτο προκλήσεις αλλά και σημαντικές επιτυχίες για την εταιρεία μας. Σε ένα περιβάλλον συνεχών μεταβολών και αυξανόμενου ανταγωνισμού, καταφέραμε να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά, τόσο μέσω της εμπορικής μας δραστηριότητας όσο και μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στην καινοτομία και την ανάπτυξη», αναφέρει στο μήνυμα που συνοδεύει την οικονομική έκθεση της εταιρείας ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Διονύσης Κουκουτάρης.
Νέα προϊόντα χωρίς ζάχαρη για πιο υγιεινές επιλογές
Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει ο κ. Κουκουτάρης «με αίσθημα ευθύνης και συνέπειας απέναντι στους καταναλωτές, η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της alfa Μπουγάτσας Χωρίς Ζάχαρη, ικανοποιώντας τη σύγχρονη ανάγκη για πιο υγιεινές επιλογές χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση. Το νέο προϊόν σημείωσε ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση και ξεχώρισε από τους πρώτους κιόλας μήνες κυκλοφορίας του. Παράλληλα, τα Κοτοπιτάκια alfa, ένα ακόμη στρατηγικό λανσάρισμα του 2024, ενίσχυσαν περαιτέρω την προϊοντική πρόταση της εταιρείας, προσφέροντας στον καταναλωτή νέες, ποιοτικές επιλογές στον τομέα της κατεψυγμένης ζύμης».
Οι συνέργειες με την Panini
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, τον Απρίλιο του 2023 η Alfa αποφάσισε να συμμετάσχει με ποσοστό 36,49% στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Panini Αρτοποιήματα ΑΕ, δρομολογώντας μια επενδυτική κίνηση από την οποία προκύπτουν σημαντικές συνέργειες.
Η ελληνική εταιρεία Panini από τη Βέροια Ημαθίας δραστηριοποιείται στην παραγωγή και διάθεση συσκευασμένων φρέσκων σάντουιτς, κρουασάν και αρτοσκευασμάτων, με ηγετική θέση στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας.
Να σημειωθεί επίσης εδώ ότι το 2024 το προσωπικό της Alfa αυξήθηκε σημαντικά, καθώς στα τέλη Δεκεμβρίου απασχολούνταν 555 άτομα, έναντι 513 ατόμων στα τέλη του 2023.
Πώς ξεκίνησε το ταξίδι από την Κοζάνη
Το ταξίδι της Alfa ξεκίνησε στα μισά του περασμένου αιώνα στην Κοζάνη. Εκεί η ιστορία συναντάει τον κ. Αθανάσιο Κουκουτάρη, τον ιδρυτή της εταιρείας. Με μοναδικά εφόδια την αγάπη, την εργατικότητα, το μεράκι του κι ένα έμφυτο επιχειρηματικό ένστικτο, ο έφηβος τότε Θανάσης ετοιμάζει με τη μητέρα του τις πρώτες παραδοσιακές κοζανίτικες πίτες στην κουζίνα του σπιτιού τους. Αφού τις έψηνε στον παραδοσιακό φούρνο της πόλης, τις μοίραζε με ένα φαναράκι δικής του επινόησης και κατασκευής, ώστε να διατηρούνται ζεστές και λαχταριστές...
Τα χρόνια πέρασαν και η εταιρεία αποτελεί πλέον συνώνυμο της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας. Σήμερα διαθέτει 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και 64 ιδιόκτητα οχήματα διανομής, συνεργάζεται συνολικά με 50 περιφερειακούς διανομείς, ενώ οι αποθηκευτικοί της χώροι ξεπερνούν σε έκταση τις 48.000 τμ.
Η εταιρεία διατηρεί υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ηράκλειο Κρήτης, Κέρκυρα και Πάτρα.