Σε ακόμη υψηλότερα μερίδια αγοράς προσβλέπουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους αναψυκτικών και μπύρας, επιχειρώντας να δρέψουν τα οφέλη που γεννά η άνοδος του τουριστικού ρεύματος για την κατανάλωση στην Ελλάδα, με όχημα πάντοτε τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Οι βασικοί πρωταγωνιστές δύο σημαντικών κλάδων της εγχώριας ποτοποιίας ποντάρουν σε μια δυνατή θερινή σεζόν, προσπαθώντας μάλιστα να «ξορκίσουν» τις έντονες ανησυχίες που γεννά η όξυνση του γεωπολιτικού κινδύνου στην ευρύτερη «γειτονιά» της Ελλάδας.
Coca-Cola
Ακόμη πιο ψηλά θέτει τον πήχη της ανάπτυξής της η Coca-Cola στην Ελλάδα, ποντάροντας σε ένα ισχυρό 2025 με όχημα τον διαρκή εμπλουτισμό του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου και τις θετικές εκτιμήσεις για την πορεία του τουρισμού στη χώρα μας.
«Το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν μια περίοδος με προκλήσεις λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά θα την έκρινα επιτυχημένη. Για το δε δεύτερη εξάμηνο υπάρχει αισιοδοξία, ενώ για τον τουρισμό ακούμε καλές προβλέψεις», σχολίασε πρόσφατα, μιλώντας στους εκπροσώπους του Τύπου, ο Γενικός Διευθυντής της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, Svetoslav Atanasov, στο πλαίσιο παρουσίασης της μελέτης του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα.
Για τον Svetoslav Atanasov το μεγάλο στοίχημα της επόμενης ημέρας για την εταιρεία είναι η οργανική ανάπτυξη. «Αυτή έχουμε και αυτή επιδιώκουμε. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε οτιδήποτε διαθέτουμε. Είμαστε μια εταιρεία προσανατολισμένη στην ανάπτυξη και ζητούμε θετικές εξελίξεις», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος δεν απέκλεισε την πιθανότητα διψήφιας ανάπτυξης της εταιρείας εφέτος, ενώ κληθείς να σχολιάσει το ενδεχόμενο διενέργειας εξαγορών, περιορίστηκε να απαντήσει πως «πάντα αναζητάμε ευκαιρίες αλλά μέχρι εκεί».
Σύμφωνα μάλιστα με τον Svetoslav Atanasov, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί πέριξ των 150 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια των επενδύσεων ύψους 142 εκατ. ευρώ στη διετία 2022-2024. «Το νέο μας πλάνο θα κινηθεί στα ίδια ή και σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα», τόνισε.
Ερωτηθείς δε για τη νέα ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή έκανε λόγο για ένα δύσκολο και σύνθετο ζήτημα που δημιουργεί «μια ρευστή κατάσταση, την οποία παρακολουθούμε».
Χήτος
Τη νέα γενιά… green αναψυκτικών παρουσίασε πριν από μερικά 24ωρα η η Χήτος ΑΒΕΕ, μέλος του ομίλου Green Beverages.
Με σύνθημα «Η Φάση τώρα είναι Green», τα Green αναψυκτικά επιστρέφουν πιο ανανεωμένα από ποτέ, με νέα εμφάνιση, νέα συνταγή αλλά πάντα με την ίδια γεύση. Η νέα συνταγή έρχεται να εμπλουτίσει τα green αναψυκτικά με βιταμίνες, εγκαινιάζοντας μια νέα γενιά αναψυκτικών που συνδυάζει την απόλαυση με την ευεξία. Πώς; Χωρίς προσθήκη ζάχαρης και με προσθήκη πολύτιμων βιταμινών.
Όπως άλλωστε προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Green Beverages που δημοσιοποιήθηκαν μέσα στο μήνα, το 2024 οι πωλήσεις των αναψυκτικών Green κατέγραψαν ισχυρή άνοδο κατά 22%, αγγίζοντας τα 30 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Με τη διεθνή δε αγορά των μη αλκοολούχων ποτών να προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί έως το 2034, και την καταναλωτική στροφή προς πιο υγιεινές, premium επιλογές, ο όμιλος Green Beverages εστιάζει στο αύριο, με όραμα να εξελίσσεται διαρκώς και να δημιουργεί προϊόντα που διαμορφώνουν τον κλάδο.
ΕΨΑ
Την ίδια ώρα, γυρίζει σελίδα η θεσσαλική εταιρεία αναψυκτικών ΕΨΑ, εξακολουθώντας να περίοπτη θέση στην αγορά αναψυκτικών τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.
Όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικά 24ωρα, ο Βαγγέλης Καλαμπόκας αναλαμβάνει καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΨΑ, διαδεχόμενος τον Τάκη Πέρκιζα, ο οποίος αποχωρεί, έχοντας ολοκληρώσει μια καθοριστική περίοδο μετασχηματισμού και ανάπτυξης για την εταιρεία.
Η εμπειρία και η γνώση του κ. Καλαμπόκα σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης εταιρειών και διοίκησης ομάδων, τον καθιστούν πρόσωπο-κλειδί για την επόμενη μέρα της ΕΨΑ, υπό την «καθοδήγηση» του βασικού μετόχου, του fund SMERemediumCap, συμφερόντων του Νίκου Καραμούζη.
Με σεβασμό στην εκατονταετή παρουσία της εταιρείας στην αγορά, βασικές προτεραιότητες του κ. Καλαμπόκα αποτελούν η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της εταιρείας, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για την εταιρεία, τους πελάτες, τις μάρκες και τους ανθρώπους της.
Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Σε ένα πολύ καλό καλοκαίρι για την κατανάλωση μπύρας ποντάρει και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με πολύτιμους συμμάχους τον καλό καιρό και τον τουρισμό.
«Είμαστε έτοιμοι για ένα πολύ καλό καλοκαίρι, γνωρίζουμε ότι τα καλύτερα έρχονται», δήλωσε πριν από μερικά 24ωρα ο νέος Γενικός Διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, με καταγωγή από την Αργεντινή, στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου μετά την ανάληψη των καθηκόντων του την 1η Απριλίου.
Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, το 2025 δεν μπήκε με τους καλύτερους οιωνούς, ωστόσο τώρα τα δεδομένα αλλάζουν με το βλέμμα στην τουριστική σεζόν. Μάλιστα, εξήγησε ότι, καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν και πολύ κι ενώ η οικονομική πίεση συνεχίζεται για τα ελληνικά νοικοκυριά, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 η αγορά μπύρας στην Ελλάδα κινήθηκε με χαμηλή μονοψήφια κάμψη κάτω του 5%, όταν στο πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγραφόταν ήπια ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τον Sebastian Sanchez, για την περίοδο 2024-2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Heineken, δρομολογεί επενδύσεις ύψους 65 εκατ. ευρώ. Το 50% των κεφαλαίων του εν λόγω πλάνου αφορούν σε επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία, στα brands της εταιρείας καθώς και στο κανάλι της HORECA, ενώ το άλλο 50% αφορά σε επενδύσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, οι οποίες κινούνται κατά κύριο λόγο σε δύο άξονες. Στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας, καθώς και στην εξοικονόμηση νερού.
Αναφερόμενος στις μπύρες χωρίς αλκοόλ, ο Sebastian Sanchez επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για μια από τις λίγες κατηγορίες που αναπτύσσονται και εκτίμησε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς ακόμη τα μερίδια είναι μικρά. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία άλλωστε έχει από καιρό αντιληφθεί τις προοπτικές ανάπτυξης της κατηγορίας της μπύρας χωρίς αλκοόλ. Μέσα από ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο, παράγει μεταξύ άλλων στην Ελλάδα τις μπύρες Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, ΑΛΦΑ Χωρίς.
Κληθείς δε να μιλήσει για την αγορά των spirits, ο ο Sebastian Sanchez αποκάλυψε ότι η συμφωνία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τη Bacardi πάει πάρα πολύ και πως έλαβε πρόσφατα διαβεβαιώσεις πως θα συνεχιστεί. Ήταν μεσούσης της κρίσης του κορονοϊού και δη τον Απρίλιο του 2021 όταν έγινε γνωστό ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναλαμβάνει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα.
ΕΖΑ
Με το βλέμμα πάντοτε στην τουριστική σεζόν, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα την έναρξη της στρατηγικής της συνεργασίας για την αποκλειστική διανομή στην Ελλάδα της ιστορικής ιταλικής ζυθοποιίας MENABREA.
Πιστή στην αποστολή της να προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές μπύρες υψηλής ποιότητας, η ΕΖΑ εμπλουτίζει το διεθνές της portfolio με την La 150° Bionda, την εμβληματική premium lager της MENABREA, με ισορροπημένη γεύση και περιεκτικότητα 4,8% σε αλκοόλ. Ζυθοποιείται με φυσικό αλπικό νερό και εκλεκτές πρώτες ύλες, ακολουθώντας μια παραδοσιακή συνταγή που αντανακλά τη ζυθοποιητική δεξιοτεχνία πέντε γενεών.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης βρίσκεται σε τροχιά εξυγίανσης από το 2023, με τη διοίκηση να εκφράζει πριν από μερικούς μήνες στους δημοσιογράφους αισιοδοξία για ένα καλύτερο 2025 και να προβλέπει την επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία το 2026, μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στα προϊόντα της.
«Τα δύσκολα είναι σίγουρα πίσω μας», δήλωνε την περασμένη άνοιξη η διοίκηση της ΕΖΑ, παρουσιάζοντας τη στρατηγική εξέλιξης της εταιρείας, η οποία στηρίζεται σε ένα σύγχρονο και ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο, με έμφαση στα προϊόντα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, το οποίο φέρει και τη στήριξη των μετόχων.
Με την έλευση του 2025, η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα νέα προϊόντα είναι η Pils Hellas Radler 2%, η Pils Hellas 0,0% και η A Toda Madre που έρχονται να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό της, προσφέροντας περισσότερες επιλογές με έμφαση στην ποιότητα, τη γεύση και τη διαφοροποίηση. Ταυτόχρονα κυκλοφορεί ξανά η Πειραϊκή, αρχικά στην αγορά του Πειραιά. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΕΖΑ απέκτησε το εμπορικό σήμα της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας το 2024 μέσα από πλειστηριασμό.
Όπως επιβεβαιώνεται και από τα νέα προϊόντα, η επένδυση στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής της εταιρείας, καθώς πρόκειται για μια κατηγορία που καταγράφει υγιή ανάπτυξη.
Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ η ΕΖΑ καταγράφει σημαντική ανάπτυξη, ενώ το συνολικό μερίδιο αυτής της κατηγορίας στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται κοντά στο 3%. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι πλέον η ΕΖΑ διαθέτει μια μοναδική γραμμή παραγωγής σε όλη την Ελλάδα, η οποία παρασκευάζει μια ολοκληρωμένη μπύρα και αφαιρεί στη συνέχεια την αλκοόλη.
Νήσος
Μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε το λανσάρισμα της νέας μπύρας Νήσος. Ο λόγος για τη Νήσος Easy IPA που παράγεται στην Τήνο. Μια ιδέα που ωρίμαζε χρόνια, η δημιουργία μιας ευκολόπιοτης και ανάλαφρης IPA, με ευχάριστο άρωμα και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ.
Ο τύπος της, Session IPA, είναι από τα πιο σύγχρονα και δημοφιλή στυλ της διεθνούς μικροζυθοποιίας. Με 4,6% αλκοόλ, ήπια πικράδα και ανάλαφρη υφή. Το νέο προϊόν είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένα σημεία Horeca, καθώς και στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων που παράγει τις premium μπύρες Νήσος δημιουργήθηκε το 2012, από τον Αλέξανδρο Κουρή και τη Μάγια Τσόκλη. Στις 27 Ιουνίου 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στην απόκτηση του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, με το τίμημα να ανέρχεται στο ύψος του 1 εκατ. ευρώ.