Σε ένα πολύ καλό καλοκαίρι για την κατανάλωση μπύρας ποντάρει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με πολύτιμους συμμάχους τον καλό καιρό και τον τουρισμό, κόντρα στην ανησυχία που δημιουργούν οι κρίσεις στην ευρύτερη «γειτονιά» της Ελλάδας.
«Είμαστε έτοιμοι για ένα πολύ καλό καλοκαίρι, γνωρίζουμε ότι τα καλύτερα έρχονται», δήλωσε χθες ο νέος Γενικός Διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Sebastian Sanchez, με καταγωγή από την Αργεντινή, στην πρώτη του συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου μετά την ανάληψη των καθηκόντων του την 1η Απριλίου.
Η «αδύναμη» εκκίνηση του 2025
Όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, το 2025 δεν μπήκε με τους καλύτερους οιωνούς, ωστόσο τώρα τα δεδομένα αλλάζουν με το βλέμμα στην τουριστική σεζόν. Μάλιστα, εξήγησε ότι, καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν και πολύ κι ενώ η οικονομική πίεση συνεχίζεται για τα ελληνικά νοικοκυριά, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 η αγορά μπύρας στην Ελλάδα κινήθηκε με χαμηλή μονοψήφια κάμψη κάτω του 5%, όταν στο πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγραφόταν ήπια ανάπτυξη.
Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον Sebastian Sanchez, για την περίοδο 2024-2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του ομίλου Heineken, δρομολογεί επενδύσεις ύψους 65 εκατ. ευρώ.
Το 50% των κεφαλαίων του εν λόγω πλάνου αφορούν σε επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία, στα brands της εταιρείας καθώς και στο κανάλι της HORECA, ενώ το άλλο 50% αφορά σε επενδύσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, οι οποίες κινούνται κατά κύριο λόγο σε δύο άξονες. Στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας, καθώς και στην εξοικονόμηση νερού.
Κανένα σχέδιο για ανατιμήσεις
Όπως ανέφερε ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, δεν υπάρχει στον ορίζοντα κανένα σχέδιο για αυξήσεις τιμών στην μπύρα το προσεχές διάστημα, παραδέχτηκε ωστόσο ότι έγινε μια μικρή ανατίμηση στις αρχές του 2025, όπως ακριβώς είχε γίνει και στις αρχές του 2024. Ωστόσο, όπως εξήγησε, πρόκειται για ανατίμηση που μεσοσταθμικά κινήθηκε κάτω του 3% και η οποία δεν αφορούσε σε όλα τα προϊόντα.
«Είμαστε κοντά στον καταναλωτή και θα συνεχίσουμε να βάζουμε πάνω από όλα τις ανάγκες του», σημείωσε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως η εταιρεία θα συνεχίσει να παρακολουθεί την αγορά προς κάθε κατεύθυνση.
Αναφερόμενος στις μπύρες χωρίς αλκοόλ, ο Sebastian Sanchez επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για μια από τις λίγες κατηγορίες που αναπτύσσονται και εκτίμησε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς ακόμη τα μερίδια είναι μικρά.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία άλλωστε έχει από καιρό αντιληφθεί τις προοπτικές ανάπτυξης της κατηγορίας της μπύρας χωρίς αλκοόλ. Μέσα από ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο, παράγει μεταξύ άλλων στην Ελλάδα τις μπύρες Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, ΑΛΦΑ Χωρίς.
Συμφωνία με Bacardi
Κληθείς δε να μιλήσει για την αγορά των spirits, ο ο Sebastian Sanchez αποκάλυψε ότι η συμφωνία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τη Bacardi πάει πάρα πολύ και πως έλαβε πρόσφατα διαβεβαιώσεις πως θα συνεχιστεί.
Ήταν μεσούσης της κρίσης του κορονοϊού και δη τον Απρίλιο του 2021 όταν έγινε γνωστό ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναλαμβάνει επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα.
Στα 763 εκατ. ευρώ η προστιθέμενη αξία
Σύμφωνα δε με τη νέα μελέτη για το κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που παρουσιάστηκε το πρωί της Δευτέρας, η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε η εταιρεία το 2024 ανήλθε στα 763 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2021. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 0,32% του ΑΕΠ της χώρας.
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πολλαπλασιαστική της επίδραση στην οικονομία, καθώς για κάθε ένα ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 4,9 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.
Η συνολική συμβολή στα δημόσια έσοδα για το 2024 ανήλθε στα 764 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,70% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους, ενώ στο μέτωπο της απασχόλησης, η εταιρεία επηρεάζει άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα περίπου 37.000 θέσεις εργασίας, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 40% συγκριτικά με το 2021, καθώς περίπου 14.000 νοικοκυριά επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά της.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην «Έξυπνη Σπορά», μια νέα πρωτοβουλία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που έρχεται να στηρίξει το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στη χώρα που λειτουργεί η εταιρεία τα τελευταία 16 χρόνια. Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών δημιουργείται μια καινοτόμα πλατφόρμα έξυπνης γεωργίας, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες-παραγωγούς της εταιρείας να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των καλλιεργειών τους και παράλληλα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.