«Περιβαλλοντικό βήμα» στο κοινό project ΤΕΜΕΣ, Intracom, Προκοπίου για την ανάπλαση της Ακτής Β’ Βούλας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Περιβαλλοντικό βήμα» στο κοινό project ΤΕΜΕΣ, Intracom, Προκοπίου για την ανάπλαση της Ακτής Β’ Βούλας
Σε διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των λιμενικών και παράκτιων έργων ανάπλασης της ακτής Βούλας. Ποιες είναι οι παρεμβάσεις. Ποια είναι η κοινή επένδυση ομίλων Κωνσταντακόπουλου, Προκοπίου, Κόκκαλη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

Νέο «περιβαλλοντικό» βήμα γίνεται αυτή την χρονική περίοδο προς την κατεύθυνση της υλοποίησης μιας σημαντικής επένδυσης, του κοινού project των ΤΕΜΕΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου – Costa Navarino, Hilton), Intracom (Σ. Κόκκαλης), Προκοπίου (ο γνωστός εφοπλιστής) στην Ακτή Β’ Βούλας (ανάπλαση παράκτιου μετώπου Β’ Ακτής Βούλας, Δήμου Βάρης -Βούλας –Βουλιαγμένης), εκτιμώμενου ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου παραλιακού προορισμού, με υψηλού επιπέδου αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπειρίες ψυχαγωγίας, ευεξίας κι εστίασης, που θα προσθέσουν αξία στην καθημερινότητα των κατοίκων.

Σύμφωνα με παλιότερα σενάρια, στην αναμόρφωση της Β’ Πλαζ Βούλας προβλέπονταν η δημιουργία αθλητικών χώρων και εγκαταστάσεων πισίνας, η ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στην παραλία, η δημιουργία αναψυκτήριων, παιδότοπων κ.α.

Όπως μάλιστα αναφέρουν πηγές της αγοράς, ο όμιλος ΤΕΜΕΣ ενδεχομένως να «βλέπει» και συνέργειες μέσω της επένδυσης που προωθεί στο πρώην Hilton Athens (Conrad), δηλαδή δια της δημιουργίας εγκαταστάσεων που θα χρησιμοποιούνται από τους ενοίκους του ξενοδοχείου. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε δώσει το «πράσινο φως» για τη συνεργασία των 3 ομίλων που «συμμαχούν» για την επένδυση.

Η ΜΠΕ των λιμενικών και παράκτιων έργων ανάπλασης

Ειδικότερα, και για να επιστρέψουμε στα των περιβαλλοντικών «βημάτων», τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως τις 10 Ιουνίου 2024 η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) των λιμενικών και παράκτιων έργων ανάπλασης του παράκτιου μετώπου της Β’ Ακτής Βούλας, Δήμο Βάρης -Βούλας -Βουλιαγμένης. Η μελέτη αφορά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση υφιστάμενων και προτεινόμενων λιμενικών και παράκτιων έργων της Β’ Ακτής Βούλας, προκειμένου να αναβαθμιστεί το εν λόγω παράκτιο μέτωπο. Σκοπό του υπό μελέτη έργου αποτελεί η αναβάθμιση του εν λόγω παράκτιου μετώπου.

Τα υφιστάμενα έργα περιλαμβάνουν τρεις (3) τεχνητές νησίδες κατασκευασμένες από σκυρόδεμα ενώ προβλέπονται τα παρακάτω έργα:

- Καθαρισμός της ακτής και εξυγίανση του πυθμένα.

- Επισκευή / αποκατάσταση των υφιστάμενων νησίδων.

- Κατασκευή πλωτών εγκάρσιων προβλητών.

- Κατασκευή δυο προβόλων από φυσικούς ογκολίθους στην θέση εκβολής του αγωγού στο νοτιοανατολικό άκρο της ακτής, συνολικού μήκους περί τα 100m. Στα πρώτα 40m διαμορφώνονται ως έξαλοι χαμηλής στέψης, και στη συνέχεια τα υπόλοιπα 60m διαμορφώνονται ως ύφαλοι.

- Κατασκευή θωράκισης από φυσικούς ογκολίθους της ακτογραμμής ανάντη των προβόλων μήκους περίπου 70m.

Δεν πρόκειται για τα κτηριακά έργα προφανώς, αλλά και συνοδά έργα τα οποία σχετίζονται με την επένδυση και το παράκτιο και θαλάσσιο μέτωπο και χώρο. Βάσει του Μητρώου Ταυτοτήτων Υδάτων Κολύμβησης, η Β’ Ακτή Βούλας αποτελεί κολυμβητική ακτή με ονομασία «Απολλώνιες Ακτές Βούλας, Νότια». Η παραλία έχει μήκος 500 μέτρα, μέσο πλάτος 20 μέτρα και νοτιοδυτικό προσανατολισμό. Φορέας του έργου είναι η γνωστή ανώνυμη εταιρεία ATHENS BEACH CLUB ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ (ABC).

Οι υφιστάμενες νησίδες στη σημερινή τους κατάστασή, παρουσιάζουν πολλές βλάβες με πιο σημαντικές την ύπαρξη εκτεταμένων υποσκαφών σε όλο τους το μήκος (διαμήκης άξονας) στην έδρασή τους και την παρουσία ανοιγμάτων. Στόχος των προτεινόμενων παρεμβάσεων είναι η διασφάλιση της ασφαλούς και απρόσκοπτης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα. Απώτερο σκοπό του έργου αποτελεί η ανάπλαση και αναβάθμιση του εν λόγω παράκτιου μετώπου (Β’ Ακτή Βούλα).

Το project

Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, αρχικά, στο project βρίσκονταν μόνο η ΤΕΜΕΣ μετά από επικράτηση σε παλιότερο διαγωνισμό (το 2019), ωστόσο, στην πορεία, εισήλθαν νέοι μέτοχοι που φέρονται να έχουν ενδιαφέρον για τα ακίνητα στην ευρύτερη περιοχή. Η εταιρεία έχει προχωρήσει στην υπομίσθωση των τριών τμημάτων (Ζώνες 1, 2 και 3) της έκτασης της Ακτής Β’ Βούλας με διάρκεια 14 έτη με δυνατότητα επέκτασης, ενώ μάλλον ο ορίζοντας ολοκλήρωσης της επένδυσης «δείχνει» προς το 2025. Η Athens Beach Club είναι η εταιρεία στην οποία έχει κατακυρωθεί η έκταση της επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένης κατασκήνωσης του ΕΟΤ στην πλαζ Βούλας. Πάντως, χρειάστηκαν να περάσουν χρόνια για να εκκινήσει το project για λόγους γραφειοκρατίας και καθυστερήσεων στην έκδοση οικοδομικών αδειών, ενώ «έπεσε» και πάνω στην περίοδο της πανδημίας.

Η Ακτή Β’ Βούλας υπό τη νέα της μορφή, φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν νέο αγαπημένο παραλιακό προορισμό, με υψηλού επιπέδου αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπειρίες ψυχαγωγίας, ευεξίας κι εστίασης, που θα προσθέσουν αξία στην καθημερινότητα των κατοίκων. Επιπλέον, προβλέπεται η κατασκευή πισίνας που προορίζεται για δημοτική χρήση και θα καλύψει τις ανάγκες τμημάτων κολύμβησης, αλλά και προπονήσεων αθλητικών ομάδων της περιοχής.

Η ιστορία

Η διαμόρφωση της Β’ Ακτής Βούλας ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 με τα κτίσματα της να σχεδιάζονται με κοινή γλώσσα των άλλων διάσημων πλαζ του ΕΟΤ που σχεδιάζονταν υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός εκ των μεγαλύτερων εκπροσώπων του Ελληνικού Μοντερνισμού, Άρη Κωνσταντινίδη, προϊστάμενου τότε της Υπηρεσίας Μελετών του ΕΟΤ (PILA ATHENS CREATIVE, 2022). Τα υφιστάμενα κτίρια εντός της έκτασης έχουν μείνει αρκετά χρόνια σε αχρηστία. Ως εκ τούτου, το κτιριακό απόθεμα στην εν λόγω έκταση εμφανίζει αρκετές φθορές και η κατάστασή του μοιάζει επιβαρυμένη με τις πλάκες οροφές να εμφανίζουν άλλοτε σημειακές και άλλοτε καθολικές φθορές και τμήματα τοιχοποιιών πλήρωσης να έχουν σε σημεία καταστραφεί εξολοκλήρου.

Η εκ νέου διαμόρφωση των υφιστάμενων εγκαταλελειμμένων τουριστικών εγκαταστάσεων της Β’ Ακτής Βούλας βρίσκεται σε εξέλιξη την τελευταία πενταετία. Κατ’ αντιστοιχία, οι λιμενικές υποδομές στο παράκτιο μέτωπο της Β’ Ακτής Βούλας εικάζεται πως κατασκευάστηκαν σε παράλληλο χρόνο με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, χωρίς να έχουν εντοπιστεί σχετικές άδειες. Όπως προαναφέρθηκε, η υποβρύχια αυτοψία έδειξε εκτεταμένες βλάβες στις υφιστάμενες νησίδες. Ως εκ τούτου, πέραν της ανάγκης περιβαλλοντικής αδειοδότησης των υφιστάμενων έργων, θεωρούνται αναγκαίες και οι σχετικές παρεμβάσεις που προτείνονται στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: «Έπεσαν» 2 δισ. ευρώ στο εγχώριο real estate – Θετικές προοπτικές, πιθανές διορθώσεις τιμών

Mytilineos: Fast track διαδικασίες για τη στρατηγικού χαρακτήρα επένδυση στον Βόλο

Σ. Κόκκαλης – Intralot: Το χρηματοοικονομικό come back και οι αγορές – χώρες «στόχοι»

gazzetta
gazzetta reader insider insider