ΟΛΘ: Τι «παίζει» με τον διαγωνισμό για τον 6ο προβλήτα και τις προσφορές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΛΘ: Τι «παίζει» με τον διαγωνισμό για τον 6ο προβλήτα και τις προσφορές
Προσφορά από σχήμα της ΜΕΤΚΑ. Δεν κατέβηκαν ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ, ερωτηματικό η Archirodon. Γιατί ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός των 130 εκατ. ευρώ. Ποια έργα θα γίνουν στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.

«Παιχνίδι» για… ολίγους φαίνεται να αποτελεί, σύμφωνα με αρχικές πληροφορίες, ο διαγωνισμός για την ανάδειξη κατασκευαστή που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής», που προωθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.

Για χτες είχε προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστικούς ομίλους για το εν λόγω έργο που με την παλιά του «βερσιόν» ήταν ύψους 130 εκατ. ευρώ. Βάσει πληροφοριών, προσφορά έδωσε το σχήμα ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ (όμιλος Mytilineos μαζί με τον εξειδικευμένο στα λιμενικά έργα εταίρο του), ενώ κατά τις ίδιες πληροφορίες φέρονται να μην έχουν δώσει προσφορά οι άλλοι εγχώριοι ισχυροί «παίκτες» όπως οι ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ, οι οποίοι στο αρχικό στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχαν συμμαχήσει με τους ETERMAR S.A και Χρ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΝΙΔΗΣ Α.Ε. αντίστοιχα.

Μέχρι αργά χτες το απόγευμα δεν είχε γίνει σαφές αν τελικά υπέβαλε προσφορά ο 4ος διεκδικητής, η ARCHIRODON GROUP N.V. ή αν κάποιους από τους εταίρους άλλων σχημάτων που έμειναν εκτός έκαναν κάποια κίνηση. Σε κάθε περίπτωση, και δεδομένου ότι η ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) δεν είχε καν δώσει το παρών στον διαγωνισμό εξαρχής (απείχε από τη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος), προκύπτει ότι μάλλον ο ανταγωνισμός στην τελική φάση δεν ήταν μεγάλος όπως σε άλλα projects, είτε λόγω ειδικών συνθηκών είτε επειδή τα γκρουπ ήδη εκτελούν ή διεκδικούν πλήθος υποδομών. Με αποτέλεσμα η αγορά να αναμένει επίσημες ανακοινώσεις από τον ΟΛΘ για τον αριθμό των προσφορών και την τύχη της διαδικασίας.

Γιατί έγινε νέος διαγωνισμός

Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, ο ΟΛΘ είχε προχωρήσει σε επαναπροκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού ακυρώνοντας την παλιά διαδικασία, στην οποία είχε επικρατήσει κοινοπραξία της Mytilineos (κοινοπραξία «Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA»), που είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος επισήμως από τον Απρίλιο του 2022. Σύμφωνα με την τότε αιτιολόγηση από πλευράς του ΟΛΘ «η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του έργου λήφθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την εταιρεία». Η ΟΛΘ είχε κάνει λόγο περί νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ενώ προφανώς ρόλο έπαιξε η συγκυρία με την άνοδο του κόστους σε υλικά και χρήμα, καθώς έκτοτε μεσολάβησαν και πολεμικές συγκρούσεις στην Ευρώπη. Κατά συνέπεια, άλλαξαν οι συνθήκες και για τα δύο μέρη, οπότε, ακυρώθηκε η διαδικασία και εκκίνησε η νέα.

Συνοπτική περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο για την επέκταση της λιμενικής Υποδομής του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

  • Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16,5 μέτρα από την ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).
  • Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,5 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Η συνολική διάρκεια κατασκευής του έργου ορίζεται ενδεικτικά σε 36 μήνες από την ημερομηνία έναρξης του έργου. Βάσει της πρόσκλησης, ο ανάδοχος δύναται να αναθέσει ως υπεργολαβία τμήμα του έργου που αντιστοιχεί σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 40% της συνολικής συμβατικής αξίας του έργου, με απαραίτητη προϋπόθεση την έγκριση του ΟΛΘ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποιο είναι το νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο με πισίνες και επίγειο τελεφερίκ στη Σέριφο - Ποιος είναι ο επενδυτής

Οδικά ΣΔΙΤ: Ετοιμάζονται ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για projects 700 εκατ.

Σιδηρόδρομος: Νέος διαγωνισμός για το αυτοτελές τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες» - Ποιο είναι το story

gazzetta
gazzetta reader insider insider