ΟΛΘ: Στις 22 Δεκεμβρίου το νέο ορόσημο στον διαγωνισμό των 130 εκατ. για τον 6ο προβλήτα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΛΘ: Στις 22 Δεκεμβρίου το νέο ορόσημο στον διαγωνισμό των 130 εκατ. για τον 6ο προβλήτα
Γιατί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ακύρωσε τον παλιό διαγωνισμό που είχε κερδίσει η Mytilineos και τον προκηρύσσει εκ νέου. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις και το αντικείμενο του έργου. Άλλαξαν οι συνθήκες.

Σε νέο διαγωνισμό για την επέκταση του προβλήτα 6 του λιμένος Θεσσαλονίκης προχωρά η ΟΛΘ, όπως χτες ανακοίνωσε η εισηγμένη με την ακύρωση του παλιού διαγωνισμού που είχε κερδίσει κοινοπραξία της Mytilineos (κοινοπραξία «Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA»), που είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος επισήμως από τον Απρίλιο του 2022. Η ΟΛΘ ακύρωση την παλιά διαδικασία και την επαναπρoκήρυξε.

Βάσει της πρόσκλησης, στις 22 Δεκεμβρίου θα έχουμε εκδήλωση ενδιαφέροντος, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της προεπιλογής του 1ου Σταδίου αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως και το β’ στάδιο αλλά και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου. Προφανώς, στη διαδικασία θα δώσουν το παρών οι μεγάλοι όμιλοι του κλάδου κατασκευών. Ο ανάδοχος, δύναται να αναθέσει ως υπεργολαβία, τμήμα του έργου που αντιστοιχεί σε ποσοστό που δεν υπερβαίνει το 40% της συνολικής συμβατικής αξίας του έργου, με απαραίτητη προϋπόθεση την έγκριση του ΟΛΘ.

Όπως ανέφερε χτες η εισηγμένη, «αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή Αναδόχου του Έργου 6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής», το οποίο εντάσσεται στις Υποχρεωτικές Επενδύσεις βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης της Εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο, με τη δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς τις ενδιαφερόμενες Εργοληπτικές Επιχειρήσεις για συμμετοχή στο 1ο Στάδιο «Προεπιλογή του Διαγωνισμού». Η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του Έργου λήφθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την Εταιρεία. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεπώς, με την ίδια απόφασή του, ενέκρινε την ακύρωση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου του Έργου, σύμφωνα με τους όρους 4.2. της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την συμμετοχή στο 1ο Στάδιο της Προεπιλογής και τους όρους 4.2.7 και 4.4. της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών για συμμετοχή στο 2ο Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας».

Η ΟΛΘ έκανε λόγο περί νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ενώ προφανώς ρόλο έπαιξε η συγκυρία με την άνοδο του κόστους σε υλικά και χρήμα, καθώς έκτοτε μεσολάβησαν και πολεμικές συγκρούσεις στην Ευρώπη. Κατά συνέπεια, άλλαξαν οι συνθήκες και για τα δύο μέρη, οπότε, ακυρώθηκε η διαδικασία και εκκίνησε νέα. Στον παλιό διαγωνισμό συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, και οι Intrakat, ΑΒΑΞ, Arcirodon κ.α.

Συνοπτική περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου

To έργο για την επέκταση της λιμενικής Υποδομής του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

  • Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από την ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).
  • Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Η συνολική διάρκεια κατασκευής του έργου ορίζεται ενδεικτικά σε 36 μήνες από την ημερομηνία έναρξης του έργου. Σε κάθε περίπτωση περισσότερες λεπτομέρειες θα παρασχεθούν στους Υποψηφίους κατά τη διάρκεια του Σταδίου 2 του διαγωνισμού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Intralot: Το «βλέμμα» (και) στους ξένους επενδυτές – Το 9μηνο, η χρηματοοικονομική ενίσχυση, το road show της Morgan Stanley

Ποια μεγάλα και εμβληματικά projects «περνάνε» στην Intrakat μέσω ΑΚΤΩΡ – Από το Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι τον ΒΟΑΚ

Λιμάνια: Με προεδρικά διατάγματα η έγκριση αναπτυξιακών προγραμμάτων/master plan - Η ατζέντα των ρυθμίσεων

gazzetta
gazzetta reader insider insider