ΣΔΙΤ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, INTRAKAT, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ στη «μάχη» για τα νέα Δικαστήρια Κρήτης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΣΔΙΤ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, INTRAKAT, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ στη «μάχη» για τα νέα Δικαστήρια Κρήτης
Συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, μια σύμβαση ΣΔΙΤ αξίας 70 εκατ. ευρώ. Ποιο είναι το έργο, ποια τα οφέλη. Τα άλλα projects σε Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα αξίας 200 εκατ. ευρώ.

Οι 5 ισχυροί ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ), INTRAKAT, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος (με ΑΤΕΣΕ) φέρονται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έδωσαν το παρών στην α’ φάση (εκδήλωση ενδιαφέροντος) της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, όπως επίσης και για τη συντήρηση και τη διαχείριση αυτών, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ΣΔΙΤ), 30ετούς διάρκειας (τα 3 έτη η κατασκευαστική περίοδος), μια σύμβαση εκτιμώμενης αξίας 70 εκατ. ευρώ. Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή του νέου βιοκλιματικού Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου, εξασφαλίζοντας σε εργαζόμενους και πολίτες ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας όπου καθίσταται ταχύτερη, ευχερέστερη και αποτελεσματικότερη η διαχείρισή της δικαστηριακής ύλης. Επίσης μέσω της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, το κτίριο αναβαθμίζεται λειτουργικά και ενεργειακά επεκτείνοντας ουσιαστικά τον χρόνο οικονομικής ζωής του.

Πάντως, όπως και παλιότερα έχει αναδείξει το insider.gr, στο αρχικό πλάνο προβλέπονταν και η ανέγερση δικαστικού μεγάρου στα Χανιά, όμως, στην πορεία έγινε απάλειψη από το αντικείμενο του έργου αυτού του κτηριακού project, καθώς υπήρχε πρόβλημα με την χωροθέτηση δεδομένου ότι υπήρχαν ζητήματα (δασικά, ιδιοκτησιακά) με την έκταση στην οποία αναμένονταν να ανεγερθούν οι δικαστικές αίθουσες στην πόλη. Κατά συνέπεια, άλλαξαν τα δεδομένα και έμεινε εκτός ΣΔΙΤ το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων.

Το έργο της Κρήτης

Ειδικότερα, ο γενικός σχεδιασμός των έργων βασίζεται στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών στις δύο πόλεις.

Περιλαμβάνεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου με τον απαραίτητο εξοπλισμό του, η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου των ανωτέρω κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και η συντήρηση και διαχείριση των Δικαστικών Μεγάρων αυτών.

Τα ανωτέρω Δικαστικά Μέγαρα θα κατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου) ή ανακατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ρεθύμνου) έτσι ώστε να πληρούν τις αρχές του «βιοκλιματικού σχεδιασμού», να είναι μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, να έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με άριστη ενεργειακή συμπεριφορά του κτιρίου και να υιοθετούν πρακτικές που αφορούν στην εξοικονόμηση κατανάλωσης ενέργειας, ενώ προβλέπεται η χρήση αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Θα παρέχουν αυξημένη ασφάλεια για το προσωπικό και τους επισκέπτες, σε κάθε περίπτωση κρίσης ή απειλής, ευελιξία σε μελλοντικές εσωτερικές διαρρυθμίσεις και πλήρη προσβασιμότητα σε ΑμεΑ.

Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα πρέπει να χρησιμοποιήσει σε όλες τις φάσεις της Σύμβασης, τόσο κατά τη φάση μελέτης/κατασκευής/ανακατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας, συντήρησης και διαχείρισης των Δικαστικών Μεγάρων, ένα μοντέλο κτιριακής πληροφορίας - Building Information Modelling (ΒΙΜ), δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση φυσικών χαρακτηριστικών και χαρακτηριστικών λειτουργίας των δικαστικών μεγάρων, που θα αποτελεί μια κοινή πηγή δεδομένων και γνώσης για τα Δικαστικά Μέγαρα, αποτελώντας μια αξιόπιστη βάση για αποφάσεις, καθ’ όλο τον κύκλο ζωής τους.

Σημειώνεται ότι στο Ηράκλειο προβλέπεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου, σε οικόπεδο που βρίσκεται ανατολικά του κέντρου της πόλης, κοντά στο λιμάνι του Ηρακλείου, μεταξύ πόλης και αεροδρομίου και πλησίον των παλαιών τειχών και το οποίο βρίσκεται στην συμβολή των λεωφόρων Ικάρου, Εθνικής Αντιστάσεως και Ελευθερίου Βενιζέλου (παραλιακής).

Στο Ρέθυμνο προβλέπεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου με σκοπό να λυθούν τα χρόνια προβλήματα του κτιρίου που έχει ανεγερθεί το 1981 και λειτουργεί πάνω από 40 έτη και αφορούν τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις του κτιρίου οι οποίες εμποδίζουν πλέον τη λειτουργικότητα του χώρου και την ομαλή λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών. Η ανακατασκευή προβλέπει εργασίες αποκατάστασης του φέροντος οργανισμού, κατάλληλες εσωτερικές διαρρυθμίσεις για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρήση, παρεμβάσεις στο εξωτερικό κέλυφος και στο εσωτερικό του κτιρίου, για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με την παλαιότητα, την πλημμελή συντήρηση και την απουσία εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης στο σύνολο των εγκαταστάσεων.

Τα δύο άλλα «Δικαστικά» ΣΔΙΤ των 200 εκατ.

Πάντως, από την κυβέρνηση προωθούνται δύο ακόμα διαγωνισμοί για την κατασκευή Δικαστικών υπηρεσιών σε Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Τον περασμένο Οκτώβριο, όπως είχαμε αναδείξει και τότε, έγινε γνωστό ότι οι ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος – Α.Τ.Ε.Σ.Ε., Intrakat – ΤΕΚΑΛ, προχώρησαν στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) του έργου «Ανέγερση Δικαστικών Μεγάρων Λαμίας, Βόλου, νέας πτέρυγας Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας και ανακατασκευή υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων και συντήρηση και διαχείριση αυτών μέσω ΣΔΙΤ», αρχικού εκτιμώμενου ύψους 48,3 εκατ. ευρώ. Η προτεινόμενη σύμπραξη αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων Λαμίας και Βόλου, νέας πτέρυγας στο Δικαστικό Μέγαρο Καρδίτσας και ανακατασκευής του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων, ενώ επίσης αφορά την ασφάλιση, συντήρηση και διαχείριση των ανωτέρω μεγάρων για διάστημα τριάντα (30) ετών.

Έναν χρόνο νωρίτερα, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX, ξεκινούσαν διαδικασίες συμμετοχής στην ίδια φάση (διάλογος) ενός άλλου διαγωνισμού ΣΔΙΤ για το έργο «Ανέγερση Δικαστικών Μεγάρων Έδεσσας, Σερρών, Κιλκίς και Ανακατασκευή Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης και Συντήρηση και Διαχείριση Αυτών», εκτιμώμενου ύψους 150 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Ο Ιδιώτης Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή ή ανακατασκευή, ασφάλιση, διαχείριση και συντήρηση για διάστημα τριάντα (30) ετών τριών (3) νέων Δικαστικών Μεγάρων στο Κιλκίς, στην Έδεσσα και στις Σέρρες και του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ένας γεμάτος Μάρτιος – Τα δώρα των ελληνικών τραπεζών - Ελληνοσερβική συμμαχία στο αέριο

Τράπεζα Πειραιώς: Τα αποτελέσματα 2023 γυρίζουν ανάποδα την κλεψύδρα για την αποεπένδυση του ΤΧΣ

Αρχές Απριλίου οι αποφάσεις για απορρόφηση της Eagle Bulk από τη Star Bulk του Π. Παππά

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider