ΒΟΑΚ: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτιμητέος επενδυτής

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΒΟΑΚ: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτιμητέος επενδυτής
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης αφήνοντας πίσω τους άλλους δύο «μνηστήρες», δηλαδή τις κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos (επιλαχούσα) και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης αφήνοντας πίσω τους άλλους δύο «μνηστήρες», δηλαδή τις κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos (επιλαχούσα) και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam.

Κατά τη σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ», διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, βάσει της προσφοράς που έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών. Αυτά τα δύο αποτελούσαν και τις δύο κρίσιμες παραμέτρους των προσφορών που θα καλούνταν να υποβάλουν οι επενδυτές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΝ: Τι σχεδιάζει για ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, Δάση, Λύματα, Αναπλάσεις και Κτήρια

Prodea: «Διπλό χτύπημα» σε τουρισμό και… νέο μέτοχο

Πώς ανοίγει ο δρόμος για την ψηφιοποίηση των κατασκευών – Μοντέλο BIM στα έργα

gazzetta
gazzetta reader insider insider