Οι τρεις άξονες του deal Attica Group και ΟΝΕΧ – Πότε θα μπει στα σκαριά το πρώτο πλοίο

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι τρεις άξονες του deal Attica Group και ΟΝΕΧ – Πότε θα μπει στα σκαριά το πρώτο πλοίο
Εντός του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα σχέδια για το πρώτο «πιλοτικό» πλοίο που θα κατασκευαστεί στην Ελευσίνα, στο πλαίσιο της συμφωνίας Attica – ΟΝΕΧ.  

Σε τρεις άξονες κινείται το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν χθες οι Attica Group και ΟΝΕΧ για την υλοποίηση του ναυπηγικού προγράμματος της πρώτης που θα φτάσει το 1 δισ. ευρώ σε αξία μέσα στην επόμενη δεκαετία, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεργασία των δύο εταιρειών έχει ήδη ξεκινήσει, με την επισκευή του πλοίου «Hellenic Spirit» της ΑΝΕΚ το οποίο είχε υποστεί μικρές ζημιές από ατύχημα στο λιμάνι της Πάτρας στα τέλη του προηγούμενου μήνα.

Ο πρώτος άξονας της συνεργασίας των δύο εταιρειών αφορά την τακτική συντήρηση των πλοίων της Attica Group και των θυγατρικών της που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο, ώστε τα πλοία να είναι έτοιμα να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες της καλοκαιρινής σεζόν.

Ο δεύτερος άξονας αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση των 45 πλοίων της Attica Group και των θυγατρικών της με εργασίες όπως η εγκατάσταση πλυντρίδων αερίου (scrubbers) για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ακόμη προγραμματίζεται και η εγκατάσταση σε επιλεγμένα πλοία μηχανών διπλής καύσης που θα μπορεί να καίει παραδοσιακό καύσιμο πλοίων αλλά και κάποιο από τα εναλλακτικά καύσιμα.

Ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με τη ναυπήγηση νέων επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ήδη έχει συσταθεί ειδική ομάδα που θα σχεδιάσει ένα πλοίο τύπου Κυκλάδων, το οποίο θα λειτουργήσει ως «έργο-πιλότος» και για τα επόμενα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2024 και η κατασκευή του θα ξεκινήσει αμέσως μετά.

Tο τελικό πρόγραμμα μένει να καθοριστεί καθώς ακόμη δεν έχουν εκκρεμούν σημαντικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις τελικές τεχνολογίες που θα επιλεγούν για την πράσινη μετάβαση. Για παράδειγμα κανείς δεν γνωρίζει το ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο επιλογής, καθώς η συζήτηση σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο ακόμη συνεχίζεται.

Ένα ακόμη σημείο από το οποίο θα εξαρτηθεί η υλοποίηση του ναυπηγικού προγράμματος της Attica Group είναι η ολοκλήρωση των εργασιών εκσυγχρονισμού των υποδομών και του εξοπλισμού των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Ζητούμενο παραμένει και η εξασφάλιση πρόσβασης και για την ακτοπλοΐα και την ναυπηγική βιομηχανία σε χρηματοδοτικά εργαλεία για την επιτάχυνση της μετάβασης σε τεχνολογίες μειωμένων εκπομπών ρύπων, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ και σε άλλους κλάδους. Πρόκειται ένα θέμα που τόνισε κατά την παρέμβαση ο πρόεδρος της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας κατά τη χθεσινή εκδήλωση για την υπογραφή του MoU.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Γιατί μένουν στα αζήτητα τα στεγαστικά δάνεια – Η «γκρίζα» οικονομία και οι προβλέψεις για άνοδο το 2024

Trastor: Που θα πάνε τα 75 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ – Οι επενδύσεις και οι εξαγορές 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider