Μετά τη Black Friday, το… Black Weekend - Το λιανεμπόριο έχει την τιμητική του και προσβλέπει σε «ανάσα» ρευστότητας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετά τη Black Friday, το… Black Weekend - Το λιανεμπόριο έχει την τιμητική του και προσβλέπει σε «ανάσα» ρευστότητας
Κινητικότητα στα καταστήματα «έγραψε το κοντέρ» της Μαύρης Παρασκευής. Η συνέχιση των αγορών το σαββατοκύριακο με φόντο τα ανοιχτά καταστήματα της Κυριακής. Ακολουθεί η Cyber Monday. «Φρενίτιδα» προσφορών αλλά… στον καταναλωτή ο τελευταίος λόγος στη σκιά του κύματος ακρίβειας.

Όλα τα φώτα πάνω του έχει στρέψει τα τελευταία 24ωρα ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, καθώς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ο θεσμός της Black Friday. Ένας θεσμός που έχει ξεπεράσει προ πολλού τα στενά όρια μιας ημέρας και έχει αναδειχθεί σε ένα σημαντικό εμπορικό γεγονός της χρονιάς.

Η μαζικότητα και συχνότητα των προσφορών είναι τέτοια που έχει μετατρέψει σε… ολόκληρη εμπορική περίοδο τη Black Friday, αφού η πληθώρα των καταστημάτων ξεκίνησε τις προωθητικές ενέργειες και τις εκπτώσεις ήδη από τις αρχές Νοεμβρίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο αναμένεται να υπάρξει και συνέχεια το σαββατοκύριακο, δεδομένου ότι αύριο Κυριακή, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά, ενώ ακολουθεί τη Δευτέρα και η Cyber Monday για τις αγορές μέσα από το ψηφιακό κανάλι.

Από Black Friday σε… Black November

«Η Black Friday τείνει να γίνει… Black November, αφού ολόκληρος πλέον ο Νοέμβριος κινείται σε ρυθμούς προσφορών», σχολιάζει στο insider.gr παράγοντας της αγοράς.

Ήδη το κοντέρ της «Μαύρης» Παρασκευής έγραψε μια σχετική κινητικότητα στα καταστήματα της λιανικής, ωστόσο οι επιχειρηματίες δεν πρόκειται να κάνουν… ταμείο πριν το σαββατοκύριακο. «Ο τζίρος της Black Friday θα μοιραστεί στο τριήμερο. Είναι βέβαιο ότι κάποιος που επιθυμεί να κάνει αγορές, θα επισκεφτεί τα καταστήματα είτε το Σάββατο, είτε την Κυριακή, εάν δεν πήγε την Παρασκευή», εξηγεί ο ίδιος. «Η Black Friday έχει από καιρό πάψει να θεωρείται μια μέρα», προσθέτει.

Οι ουρές σε μεμονωμένα πολυκαταστήματα και οι… άλλοι στη σκιά της ακρίβειας

Και μπορεί την Παρασκευή, αρκετοί καταναλωτές να σχημάτισαν ουρές έξω από γνωστά πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όμως οι εικόνες αυτές δεν αποτελούν τον κανόνα. «Μπορεί αυτές οι ουρές να μας θύμισαν άλλες εποχές, προ πανδημίας ή προ πληθωριστικών πιέσεων, όμως δεν δουλεύουν όλοι το ίδιο. Στα συνοικιακά καταστήματα, το… ταμείο δεν γεμίζει το ίδιο εύκολα», σημειώνει ο επιχειρηματίας.

Δεδομένου άλλωστε του επίμονου πληθωρισμού που συνεχίζει να ροκανίζει το διαθέσιμο εισόδημα, δεν υπάρχει πια η ίδια ζέση για μαζικές αγορές. Οι αγορές των καταναλωτών είναι αρκετά πιο συγκρατημένες, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των οικογενειακών προϋπολογισμών διατίθεται για τις αγορές τροφίμων, οι τιμές των οποίων εξακολουθούν να βρίσκονται στα ύψη. «Μπορεί τα καταστήματα λιανικής να προχώρησαν σε γενναίες προσφορές και εκπτώσεις της τάξης του 50% ή ακόμη και 70%, όμως η ακρίβεια δεν αφήνει πολλά περιθώρια για πολυτέλειες», αναφέρει ο ίδιος παράγοντας.

«Φρενίτιδα» προσφορών από σύσσωμο το λιανεμπόριο

Και μπορεί οι αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, ωστόσο στη φετινή Black Friday συμμετέχει σύσσωμος ο κλάδος του λιανικού εμπορίου.

Ήδη, από τις αρχές Νοεμβρίου, καταστήματα γυναικείας, ανδρικής και παιδικής ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, ειδών σπιτιών, βρεφικών ειδών, εσωρούχων, καλλυντικών, αρωμάτων, ενημέρωναν με απανωτά e-mails και μηνύματα τους καταναλωτές για τις μεγάλες προσφορές της Black Friday. Και δεν είναι μόνο αυτοί οι κλάδοι.

Στο κυνήγι των προσφορών της Black Friday έχουν δηλώσει παρουσία και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά ακόμη και τα φαρμακεία που προχώρησαν σε σημαντικές προσφορές σε αρκετά παραφαρμακευτικά είδη. Και δεν πρόκειται μόνο για μεγάλες αλυσίδες, αλλά ακόμη και για μικρότερες, συνοικιακές επιχειρήσεις. Ακόμη και γυμναστήρια, ή ακόμη και κομμωτήρια και φούρνοι της γειτονιάς, προχώρησαν σε προσφορές με αφορμή τον θεσμό της Black Friday.

«Οι προωθητικές ενέργειες είναι άπειρες, όμως το αποτέλεσμα θα το κρίνει ο καταναλωτής. Μένει να φανεί τις επόμενες ημέρες, εάν στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης και του κύματος ακρίβειας που πλήττει την οικονομία, ο Έλληνας καταναλωτής επιχείρησε, τελικά, να αξιοποιήσει προς όφελός του κάθε εκπτωτική ενέργεια και προσφορά, προκειμένου να καλύψει ορισμένες από τις βασικές του ανάγκες», σημειώνει με νόημα ο επιχειρηματίας.

Σκρέκας στην Ερμού: «Με τιμοληψίες διασφαλίσαμε πραγματικές εκπτώσεις»

Στον μεγαλύτερο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, την οδό Ερμού βρέθηκε την Παρασκευή και ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, συνοδευόμενος από το προεδρείο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

«Επισκεφτήκαμε με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, ώστε να δούμε το μέγεθος των προσφορών. Ελέγχουμε πώς αποτυπώνονται οι τιμές και οι προσφορές. Διαπιστώνουμε ότι όλη η αγορά έχει ανταποκριθεί στον νέο νόμο της κυβέρνησής μας. Οι εκπτώσεις αποτυπώνονται με ορθό τρόπο, ώστε ο καταναλωτής να αντιλαμβάνεται και να συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Είδαμε ποσοστό εκπτώσεων το οποίο ξεπερνάει και το 50%, το οποίο είναι πολύ σημαντικό σε μία περίοδο όπου ο πληθωρισμός ταλανίζει τα ελληνικά νοικοκυριά. Είναι μια ευκαιρία για τους καταναλωτές, από σήμερα και για τις επόμενες ημέρες, να μπορέσουν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία τους ενδιαφέρουν σε πολύ χαμηλές τιμές», τόνισε ο υπουργός.

«Οι έλεγχοι συνεχίζονται. Εμείς ως αρμόδιο Υπουργείο όλο το προηγούμενο διάστημα έχουμε προχωρήσει σε τιμοληψία χιλιάδων προϊόντων, ώστε να συγκρίνουμε με τις τιμές που ανακοινώνονται σήμερα και να διαπιστώσουμε εάν οι προσφορές είναι πραγματικές ή όχι. Φαίνεται ότι μέχρι τώρα το εμπόριο ανταποκρίνεται και τηρεί τον νόμο περί ορθής αποτύπωσης των εκπτώσεων», ανέφερε επίσης.

Ο «κανόνας των 30 ημερών»

Τον περασμένο Ιανουάριο το υπουργείο Ανάπτυξης θέσπισε έναν νέο τρόπο υπολογισμού των εκπτώσεων, με στόχο την αποφυγή των πλασματικών εκπτώσεων και την παραπλάνηση των καταναλωτών. Ο λόγος για τον «κανόνα των 30 ημερών».

Όπως αποφασίστηκε «σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής».

Ωστόσο, όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες «ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider