Παντελιάδης (METRO AEBE): «Πλώρη» για διεύρυνση της κερδοφορίας - Επενδύσεις, «πράσινη» ενέργεια και... τεχνητή νοημοσύνη

Κώστας Αποστολόπουλος
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παντελιάδης (METRO AEBE): «Πλώρη» για διεύρυνση της κερδοφορίας - Επενδύσεις, «πράσινη» ενέργεια και... τεχνητή νοημοσύνη
Με τα ισχυρά brand names των supermarket Mymarket και των METRO Cash & Carry ως «οδηγούς», η εταιρεία εφαρμόζει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο που δεν αφήνει απ’ έξω τις νέες τάσεις στην αγορά, φτάνοντας ακόμα και στην... τεχνητή νοημοσύνη.

Ανθεκτικότητα απέναντι στις προκλήσεις της εποχής, η οποία «μεταφράζεται» σε ανθηρές επιδόσεις, βασισμένες σε επενδυτική και καινοτόμα στρατηγική, έχει να επιδείξει η METRO AEBE, σύμφωνα με τον κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη, κατά την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων.

Με τα ισχυρά brand names των supermarket Mymarket και των METRO Cash & Carry ως «οδηγούς», η εταιρεία εφαρμόζει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο που δεν αφήνει απ’ έξω τις νέες τάσεις στην αγορά, φτάνοντας ακόμα και στην… τεχνητή νοημοσύνη.

Έχοντας να επιδείξει, για το 2022, EBITDA τα οποία για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα 60 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 28 εκατ. ευρώ (με την πρόβλεψη για το 2023 να ξεπερνά τα 30 εκατ.) στη βάση ενός ενοποιημένου τζίρου 1,501 δισ. με αύξηση 9,5% που προβλέπεται να διευρυνθεί έως τα 1,580 δισ., η METRO βάζει «πλώρη» για νέες επενδύσεις που στην τριετία 2023-2026 αναμένεται να αγγίξουν τα 280 εκατ. ευρώ.

Καταστήματα και logistics

Όσον αφορά στο δίκτυο των Mymarket, στον σχεδιασμό της επιχείρησης είναι η αύξηση κατά 25 καταστήματα μέσα στο 2023, κυρίως μέσω της ανάπτυξης του franchise των MymarketLocal, καθώς μέχρι το 2025 προβλέπεται να λειτουργήσουν συνολικά 80 καταστήματα.

Από την άλλη, στο σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός darkstore (εντελώς αυτόνομο από καταστήματα κέντρο ετοιμασίας και παράδοσης παραγγελιών) καθώς και 3 hubs για φέτος, με τον συνολικό σχεδιασμό να αφορά σε 7 hubs.

Στο κομμάτι των Logistics, o κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως η εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύθηκε σημαντικά με την ανακαίνιση και επέκταση του Κέντρου Διανομής Βορείου Ελλάδος, στην οποία δίνεται έμφαση στην βιωσιμότητα και στην ενεργειακή απόδοση.

Μόνο φέτος, η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 50 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο για το οποίο αναζητείται έκταση και ακίνητο, καθώς η ζήτηση στην περιοχή από όλες τις εταιρείες είναι πολύ αυξημένη.

«Πράσινη» ενέργεια και τεχνολογία

Στο ίδιο πλαίσιο, η METRO στοχεύει στην ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεων της, βάζοντας σε εξέλιξη το μεγαλύτερο στον κλάδο, πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Παντελιάδης, μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν εγκατασταθεί 97 σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 25MW, που θα εξασφαλίζουν το 30% των ενεργειακών απαιτήσεων της εταιρείας, μία επένδυση 18 εκατ. ευρώ, που δανειοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του RRF.

Όπως επισημάνθηκε, προτεραιότητα για την METRO αποτελεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, καθώς σταδιακά στοχεύει κάθε πόστο εργασίας να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες παροχής πληροφοριών και ψηφιακής εξυπηρέτησης, «υποβοηθώντας» έτσι την εργασιακή καθημερινότητα των εργαζομένων και την εμπειρία των πελατών.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πως, πέρα από την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εμπειρίας των πελατών με την ενοποίηση του site της Mymarket και του eshop, για την δημιουργία μίας νέας πιο γρήγορης και ασφαλούς πλατφόρμας για online αγορές, πιλοτικά θα λειτουργήσει σε 6 καταστήματα έως τέλος Μαΐου το σύστημα της «Σειράς χωρίς Αναμονή». Οι εν λόγω οθόνες θα στηθούν στους πάγκους των τυριών και αλλαντικών, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει ηλεκτρονικά την παραγγελία του, να συνεχίζει τις αγορές του, και να ειδοποιείται μέσω Viber όταν είναι έτοιμη, για να την παραλάβει χωρίς αναμονή.

Όπως όμως ενημέρωσε ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ανάμεσα στις τεχνολογικές εξελίξεις που συμπεριλαμβάνει στα σχέδια της η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ξεχωρίζει ο Virtual Σύμβουλος και αφορά στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν προσωπικό σύμβουλο για τους online πελάτες, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος 24/7 και θα τους παρέχει συμβουλές σαν να ήταν δίπλα τους, μέσα από την πιο «σοφιστικέ» πλατφόρμα της αγοράς, η οποία θα αναγνωρίζει την καρτέλα κάθε επαγγελματία πελάτη με τα εξατομικευμένα του χαρακτηριστικά.

Σε μία πρώτη φάση έως τον 9ο του 2023, η υποστήριξη θα δίδεται από φυσικό πρόσωπο, μέλος της ομάδας Συμβούλων Πωλήσεων, ενώ στην δεύτερη φάση, τον 3ο του 2024, την επικοινωνία θα αναλαμβάνει ο AI virtual σύμβουλος που θα σκιαγραφεί τον πελάτη και θα του παρέχει τις κατάλληλες προτάσεις και συμβουλές.

Η πρόκληση του πληθωρισμού

Ωστόσο, ο επικεφαλής της METRO υπογράμμισε πως το μακροοικονομικό περιβάλλον μόνο ευνοϊκό δεν είναι καθώς ο πληθωρισμός «ψαλιδίζει» το διαθέσιμο εισόδημα, περιορίζοντας την ζήτηση και τους όγκους των πωλήσεων συνολικά στην αγορά του λιανεμπορίου, στην κλίμακα του -5%.

Ο πληθωρισμός των τροφίμων, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, «έκλεισε» το 2022 στο 11,4%, ενώ με βάση τις πιο πρόσφατες μετρήσεις της ίδιας της εταιρείας, ο εσωτερικός πληθωρισμός στον τομέα της λιανικής τον Απρίλιο ανήλθε στο 11,1% και στον τομέα της χονδρικής στο 8,2%.

Ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε πως το σύνολο των προϊόντων της εταιρείας επηρεάστηκε από το κύμα των ανατιμήσεων, ιδιαίτερα στα εισαγόμενα.

Στα θετικά, υπογράμμισε πως παρατηρείται μία αργή αλλά σταθερή αποκλιμάκωση στις τιμές, η οποία είναι ταχύτερη στον τομέα του Cash & Carry, με τα super market να ακολουθούν. Ξεκαθάρισε πως ανατιμήσεις συνεχίζουν να υφίστανται, ωστόσο εμφανίζονται ταυτόχρονα και πτωτικές τάσεις σε προϊόντα όπως τα σπορέλαια, τα προϊόντα από γάλα αγελάδας, και τα χαρτικά, προβλέποντας πως οδεύουμε προς μία κατάσταση εξισορρόπησης.

Ο κ. Παντελιάδης δεν παρέλειψε να τονίσει πως οι τιμές πέφτουν και διότι έχει μειωθεί η καταναλωτική ζήτηση, και θα υπάρξει περαιτέρω αποκλιμάκωση καθώς οι αγορές παραμένουν ανταγωνιστικές.

Η δυσκολία στην στελέχωση

Ο κ. Παντελιάδης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την ελληνική οικονομία συνολικά, λόγω του φαινομένου της έλλειψης προσφοράς εργασίας, αναφερόμενος στο παράδειγμα της METRO AEBE στην οποία παρατηρείται σημαντική δυσκολία στην στελέχωση καταστημάτων.

Συγκεκριμένα, δήλωσε πως το 2022 οι εισροές νέων εργαζομένων στην εταιρεία ανέρχονταν σε 2.048 ενώ οι αποχωρήσεις σε 2.236, σε ένα σύνολο που αριθμεί 11.500 εργαζομένους, και με τις κενές θέσεις εργασίας αυτή την στιγμή να απαριθμούνται σε 1.147, που στην πλειοψηφία τους αφορούν σε θέσεις μόνιμης και πλήρους απασχόλησης.

Το φαινόμενο συναντάται ακόμα πιο έντονα στα νησιά, και η METRO, όπως και άλλες επιχειρήσεις, κινούνται προς την κατασκευή κατοικιών για την μεταφορά εργαζομένων από άλλες πόλεις. Κάνοντας έναν συνολικό απολογισμό των τελευταίων τριών ετών, σημείωσε πως τo ποσοστό του turnover στους εργαζομένους, έχει αυξηθεί από 13% το 2020 και 17,01% το 2021, σε 19,63% το 2022.

Μάλιστα, ο κ. Παντελιάδης διευκρίνισε πως οι προσφερόμενες αποδοχές στην εταιρεία είναι ανταγωνιστικές καθώς κατά μέσο όρο αφορούν σε 1.100 ευρώ μεικτά, με τον πρώτο μισθό εισόδου ενός εργαζομένου να είναι σταθερά πάνω από την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Επί του παρόντος είναι στα 800 ευρώ, ενώ από τον Αύγουστο αναμένεται να ανέλθει στα 820 ευρώ, συν επιδόματα και πριμ παραγωγικότητας. Οι αποδοχές, τόνισε, είναι ακόμα μεγαλύτερες στις τουριστικές περιοχές, ωστόσο, το πρόβλημα της στελέχωσης παραμένει και διογκώνεται.

Ο κ. Παντελιάδης, επέστησε την προσοχή σε αυτή την αυξητική τάση, διερωτώμενος πώς θα ανταπεξέλθει η χώρα στις αυξημένες τουριστικές απαιτήσεις χωρίς το απαιτούμενο εργατικό δυναμικό, ενώ τόνισε πως είναι ανάγκη η επόμενη κυβέρνηση να «σκύψει» πάνω από το ζήτημα σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις.

Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, συμπεριλαμβάνονται επιπλέον αυξήσεις και πρόσθετες παροχές ύψους 8,5 εκατ. ευρώ τη διετία 2022-2023, ενώ παράλληλα εφαρμόζει ένα πολυσύνθετο πλάνο εκπαίδευσης και πολλές δράσεις εσωτερικής επικοινωνίας.

Το Καλάθι του Νοικοκυριού

Αναφορικά με το μέτρο του Καλαθιού, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, είπα χαρακτηριστικά πως έχει «ξεφτίσει» καθώς στην αντίληψη των καταναλωτών ήταν άλλη μία προωθητική ενέργεια, και ως τέτοια έχει πεπερασμένο χρόνο «ζωής». Διευκρίνισε πως ήταν ένα θετικό μέτρο, που «έκανε τη δουλειά» την στιγμή που άρχισε να εφαρμόζεται αλλά τώρα πια δεν έχει κάτι να προσφέρει, καθώς οι καταναλωτές είχαν αυξημένες προσδοκίες από αυτό και τώρα πλέον «δεν ασχολούνται μαζί του», με το ποσοστό του τζίρου της εταιρείας που αφορά σε προϊόντα του καλαθιού να αντιστοιχούν μόλις σε ένα 4,45%.

Δίνοντας συνολικότερα στοιχεία, είπε το 35,08% των προϊόντων του Καλαθιού αφορούν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

METRO AEBE: Άνω του 1,5 δισ. οι πωλήσεις του 2022 - EBITDA στα 60,5 εκατ. ευρώ με αύξηση 13,3%

Naval Group: Νέες συμβάσεις συνεργασίας με ελληνικές εταιρείες για το πρόγραμμα φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού

ΟΛΘ: Καθαρό μέρισμα 1,37 ευρώ/μετοχή ενέκρινε η ΓΣ - Τι ειπώθηκε για προβλήτα 6, κρουαζιέρα και dry ports

gazzetta
gazzetta reader insider insider