Ποια γκρουπ διεκδικούν την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον ύψους 550 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια γκρουπ διεκδικούν την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον ύψους 550 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, Intrakat υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του διαγωνισμού που προωθεί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Σε βάθος χρόνου οι τελικές προσφορές. Ποιο είναι το έργο.

Τέσσερα, τουλάχιστον, σχήματα φέρονται να υπέβαλαν προσφορές – εκδήλωση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του διαγωνισμού που προωθεί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την «Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον», ύψους 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, με αρχαιολογίες, απρόβλεπτα κ.α.). Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσαν οι ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΑΒΑΞ (σε συνεργασία με Alstom), ΑΚΤΩΡ (γκρουπ ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με Μυτιληναίο, Intrakat (ενδεχομένως με εταίρο;).

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή τριών (3) επιμέρους αντικειμένων: α) η Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον συμπεριλαμβανομένου ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης, β) η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα και γ) η αναβάθμιση και η αντικατάσταση Υφιστάμενων Η/Μ Συστημάτων Γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας.

Θα ακολουθήσουν η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής, οι σχετικοί έλεγχοι και το β’ στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, δηλαδή η πρόσκληση υποβολής προσφορών λογικά σε μερικούς μήνες από τώρα. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου έχει οριστεί για 57 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Η ακριβής προθεσμία όσο και οι τμηματικές παραδόσεις θα οριστούν στο β’ στάδιο της διαδικασίας (στα σχετικά τεύχη). Στο ίδιο στάδιο θα καθοριστεί και το σχετικό αντίτιμο.

Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών για τα συστήματα που θα εγκατασταθούν.

Η επέκταση έχει μήκος περίπου 4 χλμ. και περιλαμβάνει τρείς νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού αυτών. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται επίσης και η κατασκευή ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης, ο οποίος διαθέτει τρία (3) υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, έχει συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων με άμεση διασύνδεση επιβατών με το Μετρό.

Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής θα ξεκινά από την Ανθούπολη. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: «ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ», «ΙΛΙΟΝ», «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ». Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.

Επέκταση Αμαξοστασίου Ελαιώνα

Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή της επέκτασης του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε χώρο εφαπτόμενο με το υφιστάμενο Αμαξοστάσιο, που ευρίσκεται στη γωνία της οδού Αγίας Άννης με την οδό Πιερίας.

Αναβάθμιση – Αντικατάσταση Υφιστάμενων Συστημάτων Γραμμών 2 & 3

Στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, ενώ το σύστημα αναγγελιών θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί στους σταθμούς του Βασικού Έργου και των επεκτάσεων (πλην της επέκτασης Πειραιά) και θα συνδεθεί με τα αντίστοιχα συστήματα της επέκτασης Πειραιά.

Τα οφέλη

Η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον θεωρείται έργο ιδιαίτερης σημασίας, που αναμένεται με την ολοκλήρωσή του να αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη του Λεκανοπεδίου, με την εκτιμώμενη απόσταση έως το Σύνταγμα να διαρκεί 20 λεπτά, ενώ η διαδρομή προς Ομόνοια περίπου 15 λεπτά. Το εν λόγω έργο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Αττική.

Πρόκειται για σημαντική επέκταση καθώς αποτελεί την πρώτη της «κόκκινης» Γραμμής 2 από το 2013 οπότε και έφτασε στην Ανθούπολη και το Ελληνικό. Στόχος της Αττικό Μετρό σε επόμενο χρόνο είναι η επέκταση της γραμμής προς το Μενίδι με τρεις σταθμούς που θα διασχίζουν το Καματερό και το Ζεφύρι. Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 επιβάτες ημερησίως ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες.

Η χρηματοδότηση του είναι προγραμματισμένο να καλυφθεί με τη συγχρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε Μυτιληναίο – ΤΕΡΝΑ οι «e-apallotriosis» για μεγάλα έργα και δημόσιο

Lamda: Πώς προχωράνε έργα και μεγάλες αναπτύξεις στο Ελληνικό – Τα έσοδα των κατοικιών και τα εμπορικά projects

Γ. Καραγιάννης: Λείπουν 200 χιλ. εργαζόμενοι από τα εργοτάξια – Στοίχημα η υλοποίηση έργων 14 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider