Ελλάκτωρ: Πώς «χτίζεται» το χαρτοφυλάκιο συμβάσεων και παραχωρήσεων – «Γύρισε πάνω» η κυκλοφορία στην Αττική Οδό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελλάκτωρ: Πώς «χτίζεται» το χαρτοφυλάκιο συμβάσεων και παραχωρήσεων – «Γύρισε πάνω» η κυκλοφορία στην Αττική Οδό
Στα επίπεδα των 2,9 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο έργων. Παραχωρήσεις, ΑΠΕ, Περιβάλλον στηρίζουν τα οικονομικά μεγέθη. Σχεδόν στο break even η λειτουργική ζημιά του προς πώληση κατασκευαστικού τομέα. Τι συμβαίνει με το real estate.

Στα επίπεδα των 2,9 δισ. ευρώ έχει ανέλθει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της θυγατρικής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στον κατασκευαστικό τομέα, ΑΚΤΩΡ, η οποία, ως γνωστόν, βρίσκεται σε διαδικασία εξαγοράς από την Intrakat. Η εταιρεία προσέθεσε μέσα στο 2022 στο χαρτοφυλάκιό της νέες συμβάσεις 907 εκατ. ευρώ, ενώ εντός του 2023 ήδη έχουν προστεθεί έργα ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, και για έναν τομέα που για την ώρα παραμένει στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στις Παραχωρήσεις, όπως προκύπτει από σχετική παρουσίαση του γκρουπ, οι κυκλοφοριακές ροές στους αυτοκινητόδρομους στους οποίους συμμετέχει η εισηγμένη (Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κ.α.) μέσα στο 2022 ενισχύθηκαν κατά 17,4% σε σχέση με το 2021, φτάνοντας μάλιστα και στα επίπεδα προ της πανδημίας και των περιορισμών στην κυκλοφορία (θυμίζουν νούμερα 2019).

Ειδικά δε για την Αττική Οδό, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν όσα κατά καιρούς έχει αναδείξει το insider.gr περί δυναμικού come back σε κυκλοφορία και μεγέθη, καθώς πέρυσι η κίνηση ήταν μεγαλύτερη κατά 12,5% σε σχέση με σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 0,3% σε σύγκριση με το 2019 (έτος προ-COVID). Μάλιστα, πληροφορίες σημειώνουν ότι η εν λόγω οδική παραχώρηση έχει «μπει» δυναμικά και στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Σημαντική συνεισφορά εσόδων – EBITDA από Παραχωρήσεις

Γενικότερα σε σχέση με τις Παραχωρήσεις, κατά το 2022 τα έσοδα του κλάδου των διαμορφώθηκαν σε 269 εκατ. έναντι 233,3 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 15,3% ή 5,7 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω αύξηση στα έσοδα οφείλεται στην αύξηση της κυκλοφορίας σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους (+17,4%) και κυρίως στην Αττική Οδό (+12,5%), σε σχέση με πέρυσι. Το EBITDA του κλάδου των Παραχωρήσεων κατά τη χρήση 2022 διαμορφώθηκε σε 151,5 εκατ. έναντι 142,8 εκατ. πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 6,1% ή 8,8 εκατ. ευρώ επηρεαζόμενο από την προαναφερόμενη αύξηση της κυκλοφορίας. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 56% το 2022 έναντι 61% πέρυσι.

Ωστόσο το EBITDA του κλάδου των Παραχωρήσεων επιβαρύνθηκε με ποσό ύψους 9 εκατ. λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας «Ελπίς». Χωρίς την αρνητική αυτή επίδραση το συγκρίσιμο EBITDA του κλάδου ανέρχεται σε 160,5 εκατ. (+17,8 εκατ.). Σημειώνεται ότι το συνολικό EBITDA της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθε το 2022 σε 164 εκατ. ευρώ και συνολικά (μαζί με τις διακοπείσες, των ΑΠΕ) σε 239 εκατ. ευρώ, κατά συνέπεια η συνεισφορά του κλάδου είναι σημαντικότατη.

Στις 5 Μάρτιου 2022 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος για τις Πρότυπες Προτάσεις. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ προετοιμάζει Πρότυπη Πρόταση για την ΑΘΗΝΑ Ι που περιλαμβάνει επεκτάσεις του τωρινού οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο (Φάση 1 μέχρι Α/Κ Καλυβίων), Ραφήνα και Λεωφ. Βουλιαγμένης (Φάση 1 μέχρι Ι/Κ Σ. Βέμπο).

Η γενική εικόνα

Γενικότερα, ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ το 2022 εμφάνισε καθαρά μετά από φόρους κέρδη 518,6 εκατ., σε σύγκριση με ζημίες 58,4 εκατ. το 2021, EBITDA 239,2 εκατ., σε σύγκριση με 164,9 εκατ. το 2021 (+45% ετήσια μεταβολή), σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων στα 913,5 εκατ. ή 2,62 ευρώ ανά μετοχή από 363,3 εκατ. στο τέλος του 2021 (αύξηση 151%), 1,04 δισ. ευρώ συνολικό Κύκλο Εργασιών Ομίλου (ετήσια μεταβολή +14%), 519 εκατ. ευρώ κέρδη μετά από Φόρους, συμπεριλαμβανομένων κερδών 497 εκατ. που αφορούν στην πώληση του 75% του κλάδου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), καθαρά διαθέσιμα 182 εκατ., έναντι καθαρού δανεισμού 578 εκατ. στις 31.12.2021, ρευστότητα 508 εκατ. και θετικές Λειτουργικές Ταμειακές Ροές ύψους 36,4 εκατ. ευρώ. Γενικότερα, η πώληση του κλάδου των ΑΠΕ, έναντι τιμήματος 671,5 εκατ. και η δραστηριότητα των παραχωρήσεων συνέβαλε στην κερδοφορία της Ελλάκτωρ κατά την οικονομική χρήση του 2022.

Σχεδόν μηδένισαν οι λειτουργικές ζημιές στην κατασκευή – Ανεκτέλεστο 2,9 δισ. ευρώ

Στην υπό πώληση κατασκευαστική δραστηριότητα της ΑΚΤΩΡ, ο κλάδος παρουσίασε κατά τη χρήση του 2022 έσοδα 554,7 εκατ. έναντι εσόδων 462,7 εκατ. στη χρήση 2021, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 20%, η οποία προέρχεται κυρίως από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα με τη συνεισφορά των νέων έργων, η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε εντός του 2022, να είναι σημαντική. Από τον κύκλο εργασιών, 68% προήλθε από τα έργα στο εσωτερικό και 32% από το εξωτερικό. Το EBITDA του κλάδου κατασκευής για τη χρήση του 2022 διαμορφώθηκε σε ζημιά 1,7 εκατ. έναντι ζημιών 75,4 εκατ. στην χρήση του 2021. Το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανέρχεται σήμερα στα 2,9 δισ. ευρώ (τα 2,658 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, στη Ρουμανία 1,06 δισ. ευρώ). Η εταιρεία προσέθεσε μέσα στο 2022 στο χαρτοφυλάκιό της νέες συμβάσεις 907 εκατ. ευρώ, ενώ εντός του 2023 ήδη έχουν προστεθεί έργα ύψους 45 εκατ. ευρώ. . Για το 2022 οι δραστηριότητες στην Ελλάδα συνεισέφεραν περίπου το 68% των εσόδων του κλάδου Κατασκευής, ενώ αντιπροσωπεύουν το 59% του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου (συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων). Επιπρόσθετα, η ΑΚΤΩΡ θα είναι ο κατασκευαστής των έργων του Ομίλου στις Γούρνες Ηρακλείου καθώς και στο κτήμα Καμπά στην Κάντζα Αττικής, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 350 εκατ.

Ανάμεσα στα projects ή στις συμμετοχές σε κοινοπραξίες που ξεχωρίζουν είναι το δημόσιο τμήμα του ΒΟΑΚ (Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, 169 εκατ. ευρώ), μέρος του Πάτρα – Πύργος (105 εκατ. ευρώ), οδικά έργα άνω των 185 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, η 3ετής επέκταση του facility management of Doha Airport (73 εκατ. ευρώ), η Παροχή Υπηρεσιών για τη Λειτουργία και Συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) αξίας 67,5 εκατ., η ατασκευή επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας με σήραγγα στην Κλεισούρα αξίας 47,7 εκατ., η αποκατάσταση του Ισθμού της Κορίνθου αξίας 24,7 εκατ., η Μελέτη, Προμήθεια, Εγκατάσταση και Θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων & ελέγχου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαµαριά αξίας 17,4 εκατ., η κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης αξίας 15,3 εκατ., η Μελέτη, Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση Φωτοβολταϊκού Πάρκου 16 MWp στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αξίας 11,4 εκατ. Η θυγατρική εταιρεία ΤΟΜΗ κατά τη χρήση του 2022 υπέγραψε συμβάσεις, αξίας 69,1 εκατ. ευρώ.

Επίσης, το γκρουπ (ΑΚΤΩΡ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) έχει αναδειχθεί προτιμώμενος επενδυτής – προσωρινός ανάδοχος σε έργα όπως η επέκταση της Λ. Κύμης (με μερίδιο 103 εκατ., μαζί με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat), στο οδικό ΣΔΙΤ Ριζόμυλος – Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη (με Intrakat, 151 εκατ. ευρώ ως leader με 60% η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), στο φράγμα Τσικνιά (82,6 εκατ.), η λειτουργία και συντήρηση σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό (37 εκατ.), η κατασκευή Μονάδας Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης Σ.Η.Θ.Υ.Α. αξίας 41,2 εκατ. ευρώ κ.α. Για όλα αυτά, όπως σημειώνεται, αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων τους επόμενους μήνες.

Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις συμμετέχει κατά 20% στην κοινοπραξία που προτιμώμενος επενδυτής για το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ, ενώ συμμετέχει κατά 80% (leader) στην κοινοπραξία που συμμετείχε στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ που αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στις 23 Νοεμβρίου 2022 υπεγράφη μεταξύ της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ και της ΑΒΑΞ Α.Ε., συμφωνία για την αγορά μετοχών των εταιρειών ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. και ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.., με συνολικό αντάλλαγμα ύψους 16,6 εκατ. Οι μετοχές αντιστοιχούν σε ποσοστά 5,69% και 6,35% επί του συνολικού καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου των ανωτέρω εταιρειών αντιστοίχως. Κατόπιν τούτου η συμμετοχή της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ στην ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. και ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. ανέρχεται πλέον σε 27,71% και 29,48% αντίστοιχα.

Ο τομέας Περιβάλλοντος

Ο κύκλος εργασιών του κλάδου Περιβάλλοντος για το 2022 ανήλθε σε 122,5 εκατ. έναντι 115,1 εκατ. το 2021, αύξηση 6,4%., οφειλόμενη κυρίως στην αύξηση του όγκου των εισερχόμενων δημοτικών αποβλήτων, στην αύξηση των τιμών των ανακτώμενων ανακυκλώσιμων υλικών και σε αποζημίωση αναφορικά με εξωσυμβατικές εργασίες παρελθόντων ετών, που σε σημαντικό βαθμό αντισταθμίστηκαν από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και την μείωση των εισερχόμενων ποσοτήτων κλινικών αποβλήτων. Για το 2022 έγινε επεξεργασία 882 χιλ. τόνων απορριμμάτων έναντι 822 χιλ. τόνων το 2021. Το EBITDA του κλάδου Περιβάλλοντος για το 2022 διαμορφώθηκε σε 15,3 εκατ., έναντι 16,7 εκατ. το 2021, σημειώνοντας περιορισμένη μείωση 8%.

Ο Όμιλος ΗΛΕΚΤΩΡ, εντός του οικονομικού έτους 2022 είχε σε λειτουργία 5 μονάδες επεξεργασίας αστικών αποβλήτων με δυναμικότητα που υπερβαίνει τους 800.000 τόνους ετησίως, 2 μονάδες επεξεργασίας κλινικών αποβλήτων, καθώς και 4 έργα παραγωγής ενέργειας από αξιοποίηση βιοαερίου εκλυόμενου από Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), με συνολική εγκατεστημένη ισχύ που υπερβαίνει τα 33 MW. ‒ H ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε., μέσω Ανώνυμης Εταιρίας Ειδικού Σκοπού στην οποία συμμετέχει με 60% (ΕΠΑΛΘΕΑ Α.Ε.), και στα πλαίσια δημόσιας διαγωνιστικής διαδικασίας, υπέγραψε με τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) σύμβαση παραχώρησης με αντικείμενο «Εκσυγχρονισμός, Αναβάθμιση, Μετατροπή & Λειτουργία, κατά παραχώρηση, της Εγκατάστασης Θερμικής Επεξεργασίας Επικίνδυνων Αποβλήτων Υγειονομικών Μονάδων (ΕΑΥΜ) και των προσομοιαζόντων με αυτά εκτιμώμενης αξίας €81,1 εκατ., χωρίς ΦΠΑ, πλέον δικαιώματος προαίρεσης μετεγκατάστασης εκτιμώμενης αξίας €5,0 εκατ. χωρίς ΦΠΑ».

Τι συμβαίνει στο real estate – Τα projects της REDS και το καζίνο στις Γούρνες

Ο κλάδος της Ανάπτυξης Ακινήτων εμφάνισε για τη περίοδο του 2022 ετήσια έσοδα ύψους 9,8 εκατ., έναντι ποσού €7,6 εκατ. για το έτος 2021 σημειώνοντας αύξηση κατά 29,6% ή 2,2 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) του 2022 διαμορφώθηκαν σε 6,1 εκατ. έναντι 6,2 εκατ. του 2021. Σημειώνεται ότι στο αποτέλεσμα του 2021 συμπεριλαμβάνεται αναστροφή απομείωσης ακινήτων ποσού 2 εκατ. Ο Όμιλος, στον κλάδο, μέσω της REDS, αναμένεται να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο ύψους 350 εκατ. ευρώ (Γούρνες, Καμπάς, Μαρίνα Αλίμου). Στην παρουσίαση γίνεται λόγος για άνοδο επισκεψιμότητας στο Smart Park κατά περίπου παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στην επισκεψιμότητα του Πάρκου κατά 13% για το 2022 έναντι του 2019, που ήταν σε λειτουργία ολόκληρη την χρονιά και 43% έναντι του 2021, και για πληρότητα 99%. Για το Campas Project σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση του Ρυθμιστικού Σχεδίου, οι οικοδομικές άδειες αναμένονται εντός του επόμενου έτους και η κατασκευή θα ξεκινήσει το 1ο τρίμηνο του 2024, ενώ για τη μαρίνα Αλίμου στη REDS περιμένουν κοινή απόφαση από την αρμόδια Υπουργεία προκειμένου να προχωρήσουν στην έκδοση αδειών.

Μάλιστα, αναφορικά με τις Γούρνες, συνεχίζονται οι διεργασίες μεταξύ της εταιρείας real estate, Reds, και της ΕΕΕΠ προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το νέο καζίνο που θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο της ανάπτυξης του παραθαλάσσιου ακινήτου των 345.567 τ.μ. (πρώην αμερικανική βάση) στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης. Το επόμενο διάστημα ο στόχος είναι η υπογραφή του non disclosure agreement (NDA) προκειμένου η Reds να αποκαλύψει τον σχεδιασμό της για το εν λόγω ακίνητο και στη συνέχεια εκείνη να καταλήξει για το μέγεθος του καζίνο. Εφόσον όλα προχωρήσουν, βάσει του σημερινού χρονοδιαγράμματος, ο διαγωνισμός για τη νέα αυτή άδεια καζίνο θα εκκινήσει στις αρχές του 2024, με ενδιάμεσο στάδιο την δημοσιοποίηση και διαβούλευση του σχετικού teaser τον Ιούνιο. Να σημειωθεί ότι την άδεια λειτουργίας καζίνο παραχωρεί το δημόσιο (υπουργείο Οικονομικών) με ανεξάρτητη διαδικασία από αυτή για την συνολική ανάπτυξη στις Γούρνες, όπως άλλωστε έγινε και για το Ελληνικό.

Το ακίνητο στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης είναι παραθαλάσσια έκταση 345.567 τ.μ., η οποία βρίσκεται 13 χλμ. από το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» και 16 χλμ. από την πόλη του Ηρακλείου. Στο πλαίσιο της αξιοποίησης του ακινήτου, η REDS A.E. αναμένεται να υλοποιήσει επενδύσεις για την ανάπτυξη, μεταξύ άλλων, πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, κατοικιών και εμπορικού κέντρου.

Αναφορικά με το έργο ανάπτυξης της Μαρίνας Αλίμου, η REDS είναι σε αναμονή της ΚΥΑ από τα σχετικά Υπουργεία για να προχωρήσει στην έκδοση αδειών. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, στη μαρίνα Αλίμου θα κατασκευαστούν μεταξύ άλλων ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας, παρκινγκ 850 – 1.000 θέσεων. Η ανάπλαση περιλαμβάνει χερσαία ζώνη έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων.

Τα σχόλια του Ευ. Μπουλούτα

Σχολιάζοντας τα Οικονομικά Αποτελέσματα της χρήσης 2022, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Ευθύμιος Μπουλούτας ανέφερε, μεταξύ άλλων:

«Το 2022 αποτέλεσε ένα κομβικό ορόσημο για τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Με την στρατηγική εξυγίανσης της κεφαλαιακής δομής και επιτυχούς αναδιάρθρωσης που ακολουθήσαμε τα τελευταία δυο χρόνια πετύχαμε την αντιστροφή της αρνητικής πορείας των προηγουμένων ετών, με επιστροφή στην ανάπτυξη των εργασιών κατά 17% την διετία, και την είσοδο σε νέο κύκλο σημαντικά αυξημένης κερδοφορίας όπως αποτυπώνεται στα καθαρά κέρδη του 2022, ύψους €519 εκ. Από υπερδανεισμένη επιχείρηση του παρελθόντος κατορθώσαμε να αποπληρώσουμε το σύνολο του εταιρικού δανεισμού και να είμαστε από τις ελάχιστες επιχειρήσεις στην Ελλάδα με καθαρά ταμειακά διαθέσιμα €182 εκ.. Σαν αποτέλεσμα της, σημαντικά αυξημένης, κερδοφορίας μας, τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώνονται στο τέλος του 2022 σε €913 εκ., καθιστώντας μας, μια από τις πιο υγιείς επιχειρήσεις στο κλάδο των υποδομών της Ελλάδας.

Το 2022, ολοκληρώθηκε η απόσχιση του κλάδου ΑΠΕ με σύσταση της ΑΝΕΜΟΣ RES HOLDINGS AE, θυγατρικής της MORE κατά 75%, και στην οποία η ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμμετέχει με ποσοστό 25%, με τίμημα για την εν λόγω μεταβίβαση που ανήλθε σε €671,5 εκατ.. Η συναλλαγή αυτή, όπως και η πλήρης εξαγορά του Διεθνούς Ομολόγου (ονομαστικής αξίας €670 εκατ.), δύο έτη νωρίτερα από τη λήξη του έχει θωρακίσει κεφαλαιακά τον Όμιλο, επιτρέποντας την απρόσκοπτη υλοποίηση των επενδύσεων σε όλους τους κλάδους δραστηριότητάς του».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.: Επενδυτικό πρόγραμμα έως 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια – Ποιες δράσεις προγραμματίζονται άμεσα

BriQ Properties: Έως τα μέσα 2024 η συγχώνευση με ICI – Προς χαρτοφυλάκιο 250 εκατ. ευρώ

ΤΑΙΠΕΔ: Το «δίκτυο» μαρίνων-τουρισμού στο Ιόνιο Πέλαγος –Τι «ψάχνουν» ΤΕΜΕΣ, CVC, Lamda, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ

gazzetta
gazzetta reader insider insider