Έτος ανάπτυξης για την αγορά μπύρας το 2023 – Η εικόνα διεθνώς

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έτος ανάπτυξης για την αγορά μπύρας το 2023 – Η εικόνα διεθνώς
Παρά την αβεβαιότητα λόγω της πληθωριστικής κρίσης, η παγκόσμια αγορά μπύρας εξακολουθεί να γεννά ευκαιρίες. Πώς θα κινηθούν οι βασικές αγορές του κλάδου. Οι πρωταγωνιστές, οι κυρίαρχες τάσεις και οι προκλήσεις.

Ισχυρή αναμένεται να διατηρηθεί η παγκόσμια αγορά μπύρας το 2023, με τις μέσες προβλέψεις να κάνουν λόγο για ανάπτυξη σε όγκο της τάξης του 1-2%.

Σύμφωνα με νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα τόσο στο μακροοικονομικό όσο και στο γεωπολιτικό πεδίο, η παγκόσμια αγορά μπύρας εξακολουθεί να γεννά ευκαιρίες. Την ώρα μάλιστα που το κόστος ζωής αυξάνεται σε πολλές χώρες του πλανήτη, η μπύρα δείχνει να επιδεικνύει εξαιρετικές αντοχές ως μια «προσιτή πολυτέλεια» την ώρα που οι καταναλωτές περιορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα έξοδά τους.

Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, οι πωλήσεις μπύρας στον κλάδο εστίασης και ψυχαγωγίας – εστιατόρια, μπαρ κλπ – αναμένεται να επανέλθουν στα προ της πανδημικής κρίσης επίπεδα έως το 2025, την ώρα που το εύθραυστο διεθνές οικονομικό περιβάλλον εκτιμάται πως θα καθυστερήσει την επούλωση των πληγών για το σύνολο της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών. Ταυτόχρονα όμως σημαντικό έδαφος δείχνουν να κερδίζουν και τα άλλα κανάλια διανομής, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι τρεις μεγάλοι «πρωταγωνιστές» στην αγορά μπύρας

Σημαντικές είναι, την ίδια ώρα, οι ενδείξεις ισχυροποίησης του κλάδου της μπύρας και στις τρεις κυρίαρχες αγορές της διεθνώς.

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά μπύρας παγκοσμίως, τα δύσκολα φαίνεται πως έχουν περάσει. Και αυτό γιατί τα αυστηρά lockdowns του 2022 δεν δείχνουν να επαναλαμβάνονται. Η έλευση της νέας χρονιάς έφερε άνοιγμα συνόρων για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια σημαντικών ταξιδιωτικών περιορισμών στην Κίνα, γεγονός που αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στον κλάδο της εστίασης στη χώρα, τονώνοντας όπως είναι φυσικό και τις πωλήσεις μπύρας. Ήδη αρκετοί ζυθοποιοί από τις ασιατικές χώρες – Βιετνάμ, Μαλαισία, Ινδονησία – κάνουν λόγο για σημαντική ανάκαμψη του κλάδου τώρα που έχουν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα.

Στις ΗΠΑ, τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία για την πορεία του κλάδου το 2022 επιβεβαιώνουν πως συνεχίζεται η ανάκαμψη της αγοράς μπύρας από τις ζημιές που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Ωστόσο, στη δεύτερη ισχυρότερη αγορά μπύρας διεθνώς, ολοένα και περισσότερο έδαφος συνεχίζουν να κερδίζουν οι εισαγωγές. Για το 2022, οι εισαγωγές μεξικανικής μπύρας στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4% σε όγκο.

Αισιοδοξία για την αγορά μπύρας το 2023 επικρατεί και στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και δη σε Βραζιλία και Μεξικό. Σε αυτές άλλωστε τις αγορές επικεντρώνονται τα τελευταία χρόνια οι ζυθοποιοί που αναζητούν σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Και τις βρίσκουν… Για αυτό το λόγο η IWSR προβλέπει συνεχή ανάκαμψη της αγοράς μπύρας σε Βραζιλία και Μεξικό τα επόμενα χρόνια.

Ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά μπύρας

Ο κλάδος της μπύρας συνεχίζει, ταυτόχρονα, να δρέπει τα οφέλη που του προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μαζί με τον μηλίτη και τα έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ (ready to drink - RTDs), η μπύρα θα αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο των online πωλήσεων – σε αξία – έως το 2026, καθώς μια μετά την άλλη οι ισχυρότερες ζυθοποιίες του κόσμου αντιλαμβάνονται πλήρως τα πλεονεκτήματα που δύναται να προσφέρει το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών. Αυτός είναι και ο λόγος που ενισχύονται κατακόρυφα οι επενδύσεις τους στο online κανάλι.

Ξεχωρίζουν οι αγορές premium προϊόντων παρά τη συμπίεση των εισοδημάτων

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ξεχωρίζουν οι πωλήσεις των πιο premium προϊόντων από την αγορά μπύρας, παρά την ασφυκτική πίεση που δέχονται τα εισοδήματα των καταναλωτών ανά τον κόσμο στη σκιά της πληθωριστικής κρίσης. Αυτή είναι μια τάση που έγινε μεν ορατή το 2022 ωστόσο οι γνωρίζοντες τα της αγοράς προβλέπουν διατήρησή της και φέτος και όχι μόνο στην Κίνα και τις άλλες ασιατικές χώρες, αλλά σε πολλές αγορές διεθνώς.

Αυξάνει τα μερίδια αγοράς η μπύρα χωρίς αλκοόλ

Τη δική της θέση στο επιχειρηματικό τοπίο συνεχίζει να διεκδικεί με αξιώσεις και η μπύρα χωρίς αλκοόλ. Διατίθεται πλέον παντού, υποστηρίζεται από μεγάλες καμπάνιες μάρκετινγκ, ταυτίζεται με την καινοτομία και έχει απαράμιλλη γεύση. Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη μπύρα χωρίς αλκοόλ.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον

Συμπερασματικά, μπορεί το 2023 να μην εξαλείφονται οι προκλήσεις για τον κλάδο της μπύρας παγκοσμίως ωστόσο όλες οι ενδείξεις κάνουν λόγο για περισσότερες θετικές ειδήσεις έναντι των αρνητικών. Σε ορίζοντα 12 μηνών αναμένεται ανάπτυξη, ενώ όσο αυξάνονται οι πιθανότητες για αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων και/ή τερματισμό των εχθροπραξιών στην Ουκρανία, τόσο θα ενισχύονται οι προοπτικές για την παγκόσμια αγορά μπύρας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider