Οι μειωμένες τιμές της Tesla πιέζουν τον ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά μοντέλα

Newsroom
Μοιράσου το
Οι μειωμένες τιμές της Tesla πιέζουν τον ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά μοντέλα
Tα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford.

Όταν πριν από λίγες ημέρες η Tesla ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των μοντέλων της, δυσαρεστώντας όλους τους κατόχους των αυτοκινήτων που έγιναν ιδιοκτήτες πριν από τη επίσημη ανακοίνωση, ουσιαστικά άνοιξε τόσο για την ίδια όσο και για τις υπόλοιπες εταιρείες μια νέα οικονομική πολιτική για την απόκτηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από την άλλη, η επίσημη ανακοίνωση της τιμής του νέου μοντέλου της Jeep, Avenger, που μπορεί να θεωρεί ιδιαίτερα ελκυστική, καθώς και η εμφάνιση αρκετών μοντέλων από την Κίνα που θέλουν να διεισδύσουν στην Ευρώπη με πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή, πιέζουν ασφυκτικά τον ανταγωνισμό. Πλέον είναι αρκετοί αυτοί που θεωρούν ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες τους επόμενους μήνες ενδεχόμενα να προχωρήσουν σε μειώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων τους.

Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι κατασκευαστές συνεχώς επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια τον έντονο ανταγωνισμό και την συγκράτηση των τιμών. Σε αυτή την φάση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κόστος των μπαταριών, αλλά και των υλικών που μειώνεται συνεχώς, μέσω των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα διάφορα εργοστάσια.

Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla είχε μικτό κέρδος 15.653 δολάρια ανά όχημα στο τέλος του 2022, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για μείωση των τιμών. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα το Reuters, επισημαίνοντας στο δημοσίευμα ότι τα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford. Δηλαδή οι κερδοφορίες όχι μόνο της Tesla, αλλά και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε μοντέλο μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες έως πολύ μεγάλες, με αρκετά περιθώρια μείωσης της τιμής.

Το σίγουρο είναι πως ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk ξεκίνησε τον χορό των τιμών των EV, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα μεγάλα περιθώρια που του δίνει η κερδοφορία της μάρκας. Το θέμα είναι αν ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που προφανώς και αυτές έχουν «γράψει» μεγάλες κερδοφορίες το προηγούμενο διάστημα, άσχετα αν τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις τους είναι μειωμένες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι παραγωγές στα εργοστάσια.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η περιουσία του Έλον Μασκ εκτινάχθηκε $11 δισ. όσο εκείνος κατέθετε στο δικαστήριο

Πολ Κρούγκμαν: Η Tesla δεν μπορεί ποτέ να γίνει όσο κερδοφόρα όσο η Apple