Αυξάνει το αποτύπωμά της στον ελληνικό τουρισμό η ισραηλινή αγορά

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Αυξάνει το αποτύπωμά της στον ελληνικό τουρισμό η ισραηλινή αγορά
Νέα χειμερινά δρομολόγια Αθήνα - Τελ Αβίβ από την TUS Airways - Το αποτύπωμα της αγοράς του Ισραήλ στον ΔΑΑ

Ιδιαίτερη σημασία για την εγχώρια τουριστική βιομηχανία αποκτά σταδιακά η ισραηλινή αγορά, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει ανοδική πορεία από το 2014 μέχρι και σήμερα - αποδεικνυόμενη μάλιστα ιδιαιτέρως ανθεκτική ακόμα και εν μέσω πανδημίας. Δεδομένης της ανόδου, αεροπορικές εταιρείες, όπως η TUS Airways, αυξάνουν τις συνδέσεις μεταξύ των δύο χωρών, φιλοδοξώντας να πάρουν μερίδιο από το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ισραηλινών για την χώρα μας.

Μέσα Δεκεμβρίου ξεκινούν τα δρομολόγια Αθήνα-Τελ Αβίβ της TUS Airways

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η κυπριακή εταιρεία, TUS Airways, η οποία εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγιά της μεταξύ Ελλάδας - Κύπρου και Ισραήλ τα οποία και θα διατηρήσει καθόλη την διάρκεια του χειμώνα.

Αναλυτικότερα, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της TUS Airways σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, οι πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Τελ Αβίβ, θα ξεκινήσουν στις 14 Δεκεμβρίου και δύο ημέρες αργότερα, στις 16 Δεκεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει και το δρομολόγιο Ηράκλειο - Λάρνακα. Καθόλη την διάρκεια το χειμώνα και μέχρι τα τέλη Μαρτίου, η TUS θα συνδέει επίσης το Τελ Αβίβ με τη Λάρνακα και το Ντίσελντορφ.

Παράλληλα η εταιρεία σχεδιάζει και το θερινό της πρόγραμμα, το οποίο θα ξεκινήσει με τρεις ελληνικούς προορισμούς και εκτιμάται ότι θα διερυνθεί στη συνέχεια. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με την την Κική Χάιδα, Marketing Director της TUS Airways η πρώτη φάση ανάπτυξης του θερινού προγράμματος θα περιλαμβάνει δρομολόγια προς 3 ελληνικούς προορισμούς, την Αθήνα, το Ηράκλειο και την Πρέβεζα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα εκτελεί πτήσεις από τη Λάρνακα προς το Ηράκλειο, το Παρίσι και το Τελ Αβίβ. Παράλληλα, θα πραγματοποιεί δρομολόγια από το Τελ Αβίβ με προορισμό την Αθήνα, την Πρέβεζα, το Ηράκλειο Κρήτης και το Ντίσελντορφ.

Σε επόμενη φάση ωστόσο αναμένεται να προστεθούν κι άλλοι ελληνικοί προορισμοί. Σημειωτέον ότι την τρέχουσα τουριστική σεζόν η εταιρεία «πέταξε» σε 5 ελληνικούς pροορισμούς, με το δρομολόγιο Τελ Αβίβ - Πρέβεζα να κρίνεται ιδιαιτέρως πετυχημένο. Χάρη στην ισχυρή ζήτηση που καταγράφηκε μάλιστα, τα δρομολόγια την φετινή σεζόν διήρκεσαν έως και τα τέλη Οκτωβρίου. «Μέσα σε έναν χρόνο η εταιρεία κατάφερε να αναπτυχθεί σημαντικά και να προσθέσει 4 Airbus στον στόλο της. Στόχος μας είναι να εντάξουμε νέα δρομολόγια από την Κύπρο και το Ισραήλ προς δημοφιλείς προορισμούς», επεσήμανε η Χάιδα. Μεταξύ των δυνητικά προστιθέμενων προορισμών μάλιστα, θα μπορούσε να περιλαμβάνεται και αυτός της συμπρωτεύουσας και συγκεκριμένα το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Τελ Αβίβ, όπως άφησαν να εννοηθεί τα στελέχη του αερομεταφορέα.

Η σημασία της ισραηλινής αγοράς

Με την αφορμή της έναρξης των δρομολογίων που συνδέουν την ελληνική με την ισραηλινή πρωτεύουσα, τα στελέχη του ΔΑΑ στάθηκαν και στην σημασία της ισραηλινής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό. Όπως ανέφερε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, η αγορά του Ισραήλ είναι η 11η μεγαλύτερη διεθνής αγορά για την Αθήνα ενώ συγκαταλέγεται και μεταξύ των 20 κορυφαίων του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, αποτελώντας την 3η καλύτερη αγορά από πλευράς ρυθμού ανάπτυξης. Αρχής γενομένης του 2014, ο ρυθμός ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση είναι διψήφιος με αποτέλεσμα από τους 100 χιλιάδες ταξιδώτες του 2014 να έχουμε ξεπεράσει σήμερα τους 500 χιλιάδες.

Οι φετινές επιδόσεις της δε, ήταν καλύτερες από την προπανδημική χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Η επιβατική κίνηση αριθμεί μέχρι και σήμερα 515 χιλιάδες επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 1,4% σε σχέση με την προπανδημική χρονιά όπου οι επιβάτες που αφίχθησαν από το Ισραήλ αριθμούσαν τις 508 χιλιάδες. Βάσει των στοιχείων του 2022, για το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, η ισραηλινή αγορά, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη για την TUS Airways, κατέλαβε την 8η θέση βάσει διεθνών αφίξεων και την 7η σε επίπεδο ανάπτυξης, καθιστώντας τη μια «πολύ δυνατή αγορά» για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Όσον αφορά στο προφίλ των Ισραηλινών που επισκέπτονται την Ελλάδα, το 79% ταξιδεύει για λόγους αναψυχής και το 12% για επαγγελματικούς λόγους. Παράλληλα οι Ισραηλινοί επισκέπτες χαρακτηρίζονται επισκέπτες υψηλής δαπάνης ξοδεύοντας περίπου 102 ευρώ στα καταστήματα που βρίσκονται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αλλά και επισκέπτες με μεγάλη διάρκεια παραμονής, αφού παραμένουν στην χώρα μας περίπου 9 ημέρες κατά το ταξίδι τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Μνημόνιο Συνεργασίας με ΕΛΙΤΟΥΡ για την προώθηση του Τουρισμού Υγείας

«Ελ. Βενιζέλος»: Μπάρες με χρέωση στους χώρους πρόσβασης των αφίξεων και αναχωρήσεων

«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Πάνω από επίπεδα του 2019 κατά 1,5% η κίνηση εσωτερικού