Grivalia Hospitality: Έρχονται το 2023 τρία μεγάλα τουριστικά projects – Ξεχωρίζουν τα Αστέρια Γλυφάδας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Grivalia Hospitality: Έρχονται το 2023 τρία μεγάλα τουριστικά projects – Ξεχωρίζουν τα Αστέρια Γλυφάδας
Τρία τουριστικά projects ύψους εκατοντάδων εκατ. ευρώ συνολικά και υψηλής ποιότητας, εκ των οποίων τα δύο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ετοιμάζεται να λειτουργήσει εντός του 2023 η Grivalia Hospitality με αφετηρία το εμβληματικό «One & Only Aesthesis».

Τρία τουριστικά projects ύψους εκατοντάδων εκατ. ευρώ συνολικά και υψηλής ποιότητας, εκ των οποίων τα δύο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ετοιμάζεται να λειτουργήσει εντός του 2023 η Grivalia Hospitality με αφετηρία το εμβληματικό «One & Only Aesthesis» στα Αστέρια Γλυφάδας, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο για λειτουργία το καλοκαίρι του 2023. Αυτό ανέφερε χτες από το βήμα του συνεδρίου της Prodexpo o κ. Γιώργος Χρυσικός, διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, που έσπευσε να συμπληρώσει ότι πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό προϊόν, μία συνολική δόμηση μόλις 25.000 τ.μ. σε 280 στρέμματα που καταλαμβάνει αυτή την στιγμή η έκταση του συγκροτήματος.

Σε λειτουργία το καλοκαίρι του ’23 το νέο πολυτελές resort στα Αστέρια Γλυφάδας

Το project θα έχει 128 κλειδιά, εκ των οποίων τα 116 είναι bungalows, σουίτες και βίλες. «Οι πελάτες του ξενοδοχείου, επειδή θα είναι 5 λεπτά από τη γειτονιά της Γλυφάδας, θα αναμιχθούν με τη γειτονιά, άρα θα έχουμε ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας. Επίσης ένα κομμάτι είναι σχεδιασμένο για το ευρύτερο κοινό, με εστιατόρια και πρόσβαση στην παραλία. Εντός της έκτασης, υπάρχει μία δασική περιοχή, ενώ πέραν αυτής στα σχέδιά μας είναι να διατηρήσουμε την υφιστάμενη βλάστηση και να την ενισχύσομε- μάλιστα τώρα ξεκινά το έργο της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου με 200.000 νέα φυτά και δέντρα», ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, συμπληρώνοντας ότι σε σχέση με το ενεργειακό κομμάτι, θα πρέπει κάθε ανάπτυξη να έχει κριτήρια βιωσιμότητας με τη μικρότερη δυνατή επίπτωση στο περιβάλλον. Μάλιστα, σημείωσε ότι η ανάπτυξη έχει κινηθεί στα πρότυπα της αειφορίας και -ενδεικτικά- από τα φωτοβολταϊκά θα εξασφαλιστεί όλη τη θέρμανση των υδάτινων στοιχείων».

Ως προς το πως η τοπική κοινωνία αντιμετωπίζει τέτοιου είδους επενδύσεις και συγκεκραμένα τα Αστέρια Γλυφάδας, ο κ Χρυσικός σημείωσε πως τέτοιου είδους επενδύσεις έχουν πολλά οφέλη για τις περιοχές που γειτνιάζουν και ο πολλαπλασιαστής είναι πολύ μεγάλος. Κατά τον ίδιο, «η κοινωνία το έχει υποδεχθεί πολύ καλά και το αναμένει, ενώ ως εταιρεία σεβόμαστε απόλυτα τους κατοίκους της περιοχής και φροντίζουμε τα έργα μας να μην προξενούν διάφορα ζητήματα (πχ όχληση, σκόνη κλπ)».

Οι 2 άλλες αναπτύξεις

Οι δύο άλλες αναπτύξεις της εταιρείας που ολοκληρώνονται την επόμενη χρονιά είναι το νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο, το Piperi, και το νέο glamping 5 αστέρων, ένα εντελώς νέο προϊόν, στη Βούλα. Στη Βούλα, θα υπάρξει και ιδιωτικό club με εστίαση, χώρους άθλησης κ.τ.λ. Όσον αφορά την πορεία του τουρισμού την επόμενη χρονιά κι αν μπορεί να υπάρξει «φρένο» το 2023 σε σύγκριση με τις φετινές επιδόσεις- ρεκόρ, ο κ. Χρυσικός εκτίμησε ότι ενδεχομένως να έρθει ισορροπία μπορεί να έρθει περισσότερο στο προϊόν που στηρίζεται στους tour operators.

Για το έργο στην Πάρο σημείωσε ότι ήταν ένα 3άστερο ξενοδοχείο με αδόμητο χώρο στη μέση, με 58 κλειδιά αρχικά. Πλέον, και με την αναβάθμισή του θα έχει λιγότερα κλειδιά, κάπου 38, αλλά προφανώς μεγαλύτερους χώρους (όχι δωμάτια 15-20 τ.μ.).

Ο κ. Χρυσικός ανέφερε ότι η Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλάζει και αλλάζει πολύ γρήγορα με επενδύσεις δισεκατομμυρίων. Κατά τον ίδιο, η ανάπτυξη του Αστέρα Βουλιαγμένης έχει αποδειχθεί ένα πολύ καλό προϊόν και πάει πολύ καλά, στο Ελληνικό υπάρχουν διάφορες εγκαταστάσεις, ενώ τέλος του επόμενου έτους θα έλθει και η νέα επένδυση της Grivalia Hospitality στη Βούλα. Όπως σημείωσε, δημιουργείται ένα υψηλής ποιότητας προϊόν που θα βάλει το χάρτη της Αθήνας και της Αττικής σε άλλο επίπεδο σε σύγκριση με το τί υπάρχει αυτή την στιγμή σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη. Ο ίδιος έκανε νύξεις και σε σχέση με τις τιμές,. «Το ένα απλό κλειδί μπορεί να είναι στις 3.000 ευρώ και η βίλα μπορεί να έχει 40.000 ευρώ το βράδυ στο Αmanzoe με πληρότητες το 100% τον Αύγουστο. Στο νέο One & Only οι τιμές θα είναι 5.000- 10.000 ευρώ το κλειδί και η σουίτα θα κάνει ρεκόρ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ultra luxury τουρισμός

Ο κ. Χρυσικός αναφέρθηκε στον τομέα του ultra luxury τουρισμού, επισημαίνοντας ότι έλειπε από το ελληνικό προϊόν όταν ξεκίνησε τη δραστηριότητά της η Grivalia Hospitality. «Τα ultra luxury ξενοδοχεία δεν υπήρχαν στην Ελλάδα και γι’ αυτό αποφασίσαμε να συστήσουμε την εταιρεία και να φέρουμε αυτά τα brands εδώ» είπε ο κ. Χρυσικός. Εξήγησε ότι η δυσκολία που αντιμετωπίζει όποιος θέλει να επενδύσει στον τουρισμό πολυτελείας είναι ότι βάσει του τρόπου που ορίζουμε το ultra luxury δεν μπορεί κάποιος να πάρει παλιές ξενοδοχειακές μονάδες και να τις ανακατασκευάσεις, καθώς ήταν δομημένες και σχεδιασμένες με πολύ διαφορετικό τρόπο. Μία άλλη δυσκολία έγκειται στη γραφειοκρατία, καθώς συνήθως εμπλέκονται παρά πολλές δημόσιες υπηρεσίες, καθυστερώντας την όλη διαδικασία. «Ο τουρισμός αποτελεί τον κινητήριο μοχλό της οικονομίας, αλλά έχει αναπτυχθεί σε ένα μοντέλο πιο οικογενειακό και πιο παλιάς λογικής, το οποίο βασίζεται σε έναν μαζικό τουρισμό Υπήρχε μια εποχή που τα ultra-luxury brands δεν υπήρχαν στην Ελλάδα παρότι αυτή είναι βασικός προορισμός Αυτός ήταν και ο λόγος που συστήσαμε την Grivalia Hospitality το 2015, σε μία δύσκολη εποχή, που όμως ως εταιρεία είχαμε μεγάλη ρευστότητα και πολύ ισχυρή μετοχική σύσταση η οποία στήριζε τις δραστηριότητες της εταιρείας», ανέφερε.

Ως προς το πως η εταιρεία θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας και για το πόσο η Ελλάδα μπορεί να υποστηρίξει τέτοια αναβάθμιση, ο ίδιος επισήμανε πως αυτό είναι εφικτό και ήδη η Grivalia Hospitality το υλοποιεί. «Στην Grivalia Hospitality έχουμε ακίνητα που ήρθαν πρόσφατα και 3 αναπτύξεις που ολοκληρώνονται το επόμενο καλοκαίρι Όπως εμείς ορίζουμε το ultra-luxury προϊόν, δεν αρκεί απλά να αγοράσεις παλιές εγκαταστάσεις και να τις αλλάξεις. Αυτό που εμείς θεωρούμε ως ultra-luxury είναι το προϊόν εκείνο που ο πελάτης δεν χρειάζεται να μπει στο ασανσέρ πουθενά, αλλά περπατάει για να φτάσει στο δωμάτιο του. Πρόκειται για την διαδικασία του greenfield ή brownfield development. Ένα παράδειγμα τέτοιων αναπτύξεων είναι το Amanzoe που ανήκει στην ιδιοκτησία της Grivalia Hospitality και τα Αστέρια της Γλυφάδας τα οποία θα τα θαυμάσετε την επόμενη χρονιά και θα διαθέτουν 128 κλειδιά», σημείωσε.

Οι premium επισκέπτες

Στην ερώτηση αν το κοινό του ultra-luxury τουρισμού επαρκεί για να έχουν πληρότητα αυτές οι νέες αναπτύξεις, ο κ. Χρυσικός ανέφερε πως η Αθήνα πάντα είχε μικρό μερίδιο στο τουριστικό προϊόν και πως το μίγμα του τουρισμού στο ελληνικό GDP έχει ανέβει πολύ. Το προϊόν της Grivalia Hospitality δεν είναι ανταγωνιστικό με το υφιστάμενο προϊόν, καθώς απευθύνεται σε ένα πιο premium κοινό. Επιπλέον, σημείωσε πως στο κομμάτι των premium επισκεπτών, φέτος είχαμε πολύ μεγάλο κύμα από Αμερική, η οποία του χρόνου θα συνεχίσει να είναι ισχυρός πόλος ανάπτυξης του τουρισμού, ενώ έχουμε αρκετές αφίξεις στον τομέα υπερπολυτελούς τουρισμού και από την Βόρεια, Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, καθώς και από την Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Στην ερώτηση αν το 2023 θα επέλθει ισορροπία στο θέμα του τουρισμού, ο κ. Χρυσικός εκτιμά πως η ισορροπία θα έρθει περισσότερο στο προϊόν που στηρίζεται από τους tour operators, σημειώνοντας πως η Ελλάδα ειναι ήδη προορισμός υπερπολυτελούς τουρισμού, όπως για παράδειγμα στο κομμάτι του yachting, και πως όσο μεγαλύτερες επιλογές προσφέρει μία χώρα, τόσο μεγαλύτερος μαγνήτης γίνεται για πιο high-end επισκέπτες.

Τέλος, όσον αφορά το θέμα του υπερτουρισμού, ο κ. Χρυσικός σημείωσε πως υπάρχουν νησιά που θεωρούνται κορεσμένα και δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές, ενώ το Α και Ω για να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο προϊόν πέραν από τις επενδύσεις και τις αναπτύξεις, είναι και οι κατάλληλες υποδομές, οι οποίες θα πρέπει να βρεθούν είτε από το Δημόσιο είτε μέσα από συμπράξεις με ιδιώτες.

Το μεγάλο χαρτοφυλάκιο

Γενικότερα, τον Απρίλιο άνοιξε το ξενοδοχείο ON Residence στη Θεσσαλονίκη (παλιό Όλυμπος Νάουσα), το νέου boutique ξενοδοχείου 5 αστέρων (σύμπραξης μεταξύ της Grivalia Hospitality -65% και της TOR Hotel Group - 35%, της οικογένειας Τορνιβούκα), ενώ στα υπόλοιπα έργα της Grivalia Hospitality ξεχωρίζει βέβαια η αναβίωση του ιστορικού ξενοδοχείου Αστέρια Γλυφάδας συνολική επένδυση 145 εκατ. ευρώ, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (προέκυψε πρόσθετο κόστος περίπου 20 εκατ. ευρώ λόγω της ανατίμησης στο κόστος των υλικών). Επίσης, περιλαμβάνουν το ξενοδοχείο στην Νάουσα της Πάρου, το Amanzoe στο Πόρτο Χέλι, το Meli Palace στην Κρήτη, αλλά και το project Blue στην Μύκονο. Ο όμιλος διατηρεί επενδυτικό χαρτοφυλάκιο premium hospitality projects, που είναι υπό ανάπτυξη ή λειτουργία, της Grivalia Hospitality, ύψους 1 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Dimand: «Κλεισμένα» 2 κτήρια κοντά στο «Μινιόν» - Πώς προχωρούν τα projects, τι συμβαίνει με Βοτανικό και Ελληνικό

Intrakat: Σε έργα, εξαγορές και αναπτύξεις τα 100 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ – Οι ΑΠΕ και τα projects

Ακίνητα: Οι προκλήσεις της «επόμενης μέρας» - Αβεβαιότητες και ευκαιρίες

gazzetta
gazzetta reader insider insider