Έτοιμη να ξανασυστηθεί στο κοινό η Καλλιμάνης - Το όραμα της Dardanel για την «επανεκκίνησή» της

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Έτοιμη να ξανασυστηθεί στο κοινό η Καλλιμάνης - Το όραμα της Dardanel για την «επανεκκίνησή» της
Γυρίζει σελίδα η ιστορική εταιρεία καταψυγμένων αλιευμάτων από το Αίγιο μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσής της. Τι περιλαμβάνει το όραμα του νέου «ιδιοκτήτη» για το μέλλον. Όλο το σχέδιο «επανεκκίνησης» με στόχο την... κορυφή. Τι φέρνει η επόμενη μέρα. Νέα προϊόντα, εξαγωγές με στόχο ένα διεθνές brand. 

Να... ταράξει τα νερά στην αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων, εκεί όπου πρωταγωνιστούσε πριν αρχίσουν να πληθαίνουν τα προβλήματα που κατέστησαν μονόδρομο τη διάσωσή της μέσω στρατηγικού επενδυτή, επιδιώκει η εταιρεία Καλλιμάνης, με τη στήριξη αυτή τη φορά του νέου «ιδιοκτήτη» της, του τουρκικού ομίλου Dardanel.

Όπως ανακοινώθηκε χθες, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για τη νέα εποχή της Καλλιμάνης, υπό το όραμα της Dardanel «να φτάσει ξανά την κορυφή της κατηγορίας των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Τι περιλαμβάνει η «επανεκκίνηση» της Καλλιμάνης

Το νέο κεφάλαιο που ανοίγει για την ιστορική εταιρεία από το Αίγιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «Καλλιμάνης» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα, τη διεύρυνση των υφιστάμενων σειρών προϊόντων με νέους κωδικούς, την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων, καθώς και την ανάπτυξη των εξαγωγών.

Με την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, η νέα εταιρεία θα μπορεί να ενεργοποιήσει ξανά όλες τις γραμμές παραγωγής των εγκαταστάσεων του Αιγίου, η πλήρης αξιοποίηση των οποίων παραμένει πάντοτε στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της. Ταυτόχρονα η εταιρεία θα είναι σε θέση να υλοποιήσει ένα εκτενές επιχειρηματικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονήθηκε από την Deloitte Greece με στόχο να αποτελέσει τη βάση για την επάνοδο του brand στην κορυφή της κατηγορίας.

Ο στόχος για επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές είναι πρωταρχικής σπουδαιότητας, ενώ η οικονομική σταθερότητα και το μέγεθος της Dardanel αποτελούν το εχέγγυο ώστε να καταστεί η Καλλιμάνης μια παγκόσμια μάρκα, συνώνυμη των ποιοτικών θαλασσινών γεύσεων.

«Η επόμενη μέρα στην Καλλιμάνης έχει στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο», σχολίασε χαρακτηριστικά η Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, δίνοντας το στίγμα των προθέσεων όλων η εταιρεία να αφήσει πίσω της τις «φουρτούνες» και να κινηθεί σε ήρεμα νερά. «Είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας, εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τις διεθνείς αγορές», δήλωσε από την πλευρά του ο ιδρυτής της Dardanel και νέος «ιδιοκτήτης» της Καλλιμάνης, Niyazi Önen.

Η συμφωνία εξυγίανσης

Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αιγίου, που δημοσιεύθηκε στις 20 Ιουνίου, ενέκρινε τη συμφωνία εξυγίανσης της Καλλιμάνης, η οποία εξασφαλίζει τους εργαζόμενους και παράλληλα προβλέπει την πλήρη αναδιάρθρωση και τακτοποίηση των οφειλών της εταιρείας, κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας με Δημόσιο, τράπεζες και προμηθευτές.

Η συμφωνία εξυγίανσης της άλλοτε κραταιάς εταιρείας στον κλάδο των κατεψυγμένων αλιευμάτων εκδικάστηκε στις αρχές του 2022 και προβλέπει ένα γενναίο «κούρεμα» των οφειλών της Καλλιμάνης - της τάξης του 90% - με την τουρκική Dardanel να καταβάλλει στις τράπεζες περί τα 6 εκατ. ευρώ για χρέη που ξεπερνούν τα 65 εκατ. ευρώ, αλλά και ακόμη 3 εκατ. ευρώ περίπου προς τους άλλους πιστωτές, πέραν των τραπεζών (δημόσιο και προμηθευτές).

Να σημειωθεί εδώ ότι έως τον Αύγουστο του 2021, οι υποχρεώσεις της Καλλιμάνης διαμορφώνονταν σε 88,3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 εμφάνισε ζημιές άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Ο δρόμος προς τον μαρασμό

Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια στην επιχειρηματική διαδρομή της Καλλιμάνης έγιναν ορατά το 2015, με την εταιρεία να προχωρά στη σύναψη ομολογιακού δανείου με στόχο την αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεων. Τα χρόνια που ακολούθησαν δεν ήταν εύκολα, με την εταιρεία να απειλείται να… πέσει στα βράχια, αδυνατώντας να εξυπηρετήσει δάνεια περί τα 40 εκατ. ευρώ.

Η πρώτη προσπάθεια διάσωσης σημειώθηκε το 2018 από την ευρωπαϊκή πλατφόρμα διαχείρισης υπερχρεωμένων επιχειρήσεων Pillarstone, η οποία όμως οδηγήθηκε σε ναυάγιο όταν η τελευταία αποχώρησε από την ελληνική αγορά.

66 χρόνια πάθος για τις γεύσεις της θάλασσας

Η Καλλιμάνης ιδρύθηκε το 1956 πάνω στη θάλασσα στο Αίγιο, ενώ πριν αρχίσει ο μαρασμός της, κατείχε την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 42 εκατ. ευρώ. Πέραν της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, η εταιρεία είχε να επιδείξει και μια μακρόχρονη, οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων μέσω στρατηγικών συνεργασιών με τοπικούς συνεργάτες. Μέσα από δύο υπερσύγχρονες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, η Καλλιμάνης προσέφερε για πολλά χρόνια στους καταναλωτές μια μεγάλη γκάμα διαφοροποιημένων προϊόντων που περιλαμβάνει φυσικά και παναρισμένα αλιεύματα, καθώς και ημιέτοιμα/ έτοιμα γεύματα με βάση τα ψάρια και θαλασσινά για τις εγχώριες αγορές του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης.

Η πανίσχυρη Dardanel

Η Dardanel Önentaş μετρά ήδη 38 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής. Ιδρύθηκε στο Τσανάκαλε το 1984, ενώ πλέον είναι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων ψαριών, θαλασσινών και γευμάτων, καθώς και έτοιμων τροφίμων.

O όμιλος έχει συμπεριληφθεί στον χρηματιστηριακό δείκτη BIST 50 Index που περιλαμβάνει τις 50 εισηγμένες εταιρείες με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών, στο πλαίσιο του Istanbul Stock Exchange.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Συνεργασία Ant1 - Cosmote TV για το Μουντιάλ

ΔΕΗ: Η υψηλή ρευστότητα «ασπίδα» στην κρίση – Ξεκινά το buyback έως 30 Σεπτεμβρίου

«Χρυσή» χρονιά το 2021 για τη Φάρμα Κουκάκη 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider