«Χρυσή» χρονιά το 2021 για τη Φάρμα Κουκάκη 

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Χρυσή» χρονιά το 2021 για τη Φάρμα Κουκάκη 
Έτος σταθμός για την εταιρεία το 2021 καθώς πέτυχε τις υψηλότερες πωλήσεις και τη μεγαλύτερη κερδοφορία από την ίδρυσή της. Τα νέα προϊόντα που κυκλοφόρησαν το 2022 και τα επενδυτικά της σχέδια με ορίζοντα το 2023. Το άλμα στις εξαγωγές και οι προκλήσεις για το μέλλον. Πώς θωρακίζεται έναντι των πληθωριστικών πιέσεων. Τι δείχνουν οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. 

Χρονιά ορόσημο αποδείχθηκε για τη Φάρμα Κουκάκη το 2021, με την εταιρεία να πετυχαίνει τις υψηλότερες πωλήσεις και τη μεγαλύτερη κερδοφορία από την ίδρυσή της και μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ μέσα στον Αύγουστο, το 2021 οι πωλήσεις της Φάρμας Κουκάκη σημείωσαν αύξηση 7,82% έναντι της προηγούμενης χρήσης και διαμορφώθηκαν στα 32,8 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA ανήλθε στα 4,5 εκατ. ευρώ επιτυγχάνοντας αύξηση 27,27%, με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται στα 2,78 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 42,85% σε σχέση με το 2020.

Σημαντική ήταν η συνεισφορά των εξαγωγών στην αύξηση των πωλήσεων, σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο 41,05% έναντι της προηγούμενης χρήσης. Οι εξαγωγές άλλωστε αποτελούν στρατηγικό κανάλι για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας, ενώ για το 2022 η αύξησή τους αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.

Περιορισμένος ο αντίκτυπος της πανδημίας

Όπως επισημαίνει η διοίκηση, η πανδημία επηρέασε σε πολύ μικρό βαθμό τις πωλήσεις και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Και μπορεί ο κορονοϊός να άλλαξε άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες, η Φάρμα Κουκάκη κατόρθωσε ωστόσο να κινηθεί ανοδικά στο σύνολο των κατηγοριών που δραστηριοποιείται. Ενδεικτικό της επίδρασης αυτής ήταν η σημαντική πτώση των καναλιών μικρής λιανικής & Horeca, με την εταιρεία - αντίθετα με τη γενικότερη τάση - να πετυχαίνει αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 6,7% στα συγκεκριμένα κανάλια.

Στο περιβάλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου, καταγράφηκε ανθεκτικότητα στο σύνολο των κατηγοριών και συγκεκριμένα άνοδος του μεριδίου της εταιρείας στις κατηγορίες του σοκολατούχου γάλακτος, των γιαουρτιών ευρωπαϊκού τύπου στραγγιστού και αγελάδας, των παιδικών, παραδοσιακών και γιαουρτιών με φρούτα, ενώ αξιοσημείωτη σταθερότητα των μεριδίων της καταγράφηκε στις υπόλοιπες κατηγορίες όπως τα ξινόγαλα και οι χυμοί.

Ανοδική πορεία στο φρέσκο γάλα

Πολύ σημαντικές ήταν οι επιδόσεις στην κατηγορία που η εταιρεία κατέχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή, ήτοι του φρέσκου γάλατος. «Ενώ η συγκεκριμένη κατηγορία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κινήθηκε πτωτικά, η Φάρμα Κουκάκη πέτυχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ανοδική πορεία πιστοποιώντας τη δυναμική του brand και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ποιότητα των προϊόντων της», σημειώνεται. Το 2021 η εν λόγω κατηγορία μειώθηκε 10,7% ενώ η εταιρεία αναπτύχθηκε με 0,5% στο σύνολο της συγκεκριμένης κατηγορίας σε πανελλαδικό επίπεδο.

Αυξητικές τάσεις κατέγραψαν και τα κανάλια διανομής της Φάρμας Κουκάκη τόσο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όσο και στη μικρή λιανική, καθώς και σε νέες γεωγραφικές περιοχές όπως η Αχαΐα, η Ηλεία, η Λέσβος.

«Τρέχουν» επενδυτικά σχέδια

Στο πλαίσιο επανασχεδιασμού του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας με βάση το business plan που ολοκληρώθηκε το 2021, καταγράφηκαν επιλεκτικές επενδύσεις το ύψος των οποίων ανήλθε σε 1 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, τα επενδυτικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα υλοποιηθούν μέχρι το 2023 είναι:

- Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ενταχθεί στο μέτρο 4.2.1 του ΥΠΑΑΤ, ύψους 4.998.000 ευρώ με επιδότηση ύψους 2.498.000 με ένταξη των επενδύσεων σε εξοπλισμό για μείωση ενέργειας/πλαστικού που αφορά στις φιάλες γάλακτος αλλά και στην επισυσκευασία γιαούρτης.

- Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ενταχθεί στον Νόμο 4399/2016 Γ Κύκλος/Γενικής επιχειρηματικότητας του υπουργείου Ανάπτυξης, με επιδότηση σε μορφή φορολογικής απαλλαγής ύψους 3.124.546,20 ευρώ. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την αντικατάσταση του λεβητοστάσιου με νέου τύπου λέβητα αλλά και το αεριοστάσιο με νέους συμπιεστές που ελέγχονται από inverter με σκοπό τη μείωση ενέργειας αλλά και του ενεργειακού αποτυπώματος της εταιρείας.

- Έχει δοθεί η παραγγελία μονάδας DAF (dissolved air flotation) για τη βελτιστοποίηση των λυμάτων εξόδου του βιολογικού για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

- Στη χρήση 2021 ολοκληρώθηκε η επένδυση που είχε ενταχθεί στον ν.4399/2016/B Κύκλος που αφορούσε σε εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού (επέκταση παραγωγικής δυναμικότητας της γιαούρτης, βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας παστερίωσης γάλακτος) βάση της οποίας προβλέπεται φορολογική απαλλαγή ύψους 568.350 ευρώ. Στη χρήση έγινε χρήση φορολογικής απαλλαγής ποσού 189.450 ευρώ.

Προτεραιότητα της διοίκησης αποτελεί ο εκσυγχρονισμός της μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων μέσω μηχανολογικής επέκτασης, με στόχο στη αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων μέσω της ενσωμάτωσης καινοτόμων διαδικασιών, φιλικών προς το περιβάλλον.

Νέες αγορές και εμπλουτισμός προϊοντικού χαρτοφυλακίου οι στόχοι του 2022

Σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση, η ανάπτυξη της εταιρείας το 2021 υπήρξε συνισταμένη στοχευμένων ενεργειών με έμφαση στις αγορές μεγάλης δυναμικής, τις προϊοντικές κατηγορίες υψηλής ζήτησης και τα κανάλια διανομής ισχυρής έντασης. Στην ελληνική αγορά, πέτυχε αύξηση μεριδίων στις περισσότερες προϊοντικές κατηγορίες δραστηριοποίησής της, ενισχύοντας πανελλαδικά τη σταθμισμένη διανομή των προϊόντων της. Ωστόσο, «το 2021 υπήρξε μία χρονιά ιδιαίτερη. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον λόγω της πανδημίας και των επιπτώσεων σε όλους τους κρίσιμους τομείς του επιχειρείν, η χάραξη οδικού χάρτη και ο σχεδιασμός στρατηγικής ήταν συνεχώς στο τραπέζι με διαρκείς αναθεωρήσεις και διορθωτικές ενέργειες».

Για το 2022, η Φάρμα Κουκάκη θέτει υψηλότερους στόχους τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, οι οποίοι συνοψίζονται στη διείσδυση σε περισσότερες αγορές του εξωτερικού, τη συνεχή βελτίωση της διανομής σε πανελλαδικό επίπεδο και τον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με κωδικούς προστιθέμενης αξίας κι αναβάθμιση των υπαρχόντων προϊόντων.

Αυξήσεις τιμών σε πρώτες ύλες και ενέργειας δημιουργούν ένα ασταθές περιβάλλον

Όπως τονίζει η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις, οι πληθωριστικές πιέσεις που εμφανίστηκαν στην αγορά στο τέταρτο τρίμηνο του 2021 σε συνδυασμό με τις αυξητικές τάσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία δημιούργησαν ένα ασταθές και αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον. Υπό τις παρούσες συνθήκες οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022 είναι επισφαλής, παρά την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων με δεδομένες τις πολύ σημαντικές αυξήσεις τιμών σε βασικές πρώτες ύλες και το κόστος της ενέργειας. «Η διοίκηση θα επικεντρωθεί σε επιλεκτικές επενδύσεις με υψηλή προστιθέμενη αξία που είναι εστιασμένες στην υψηλή ποιότητα των παραγομένων προϊόντων».

Τα ομολογιακά

Τα νέα δεδομένα άλλωστε που διαμορφώθηκαν στην προμήθεια βασικών πρώτων υλών με τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα στην Ουκρανία οδήγησαν την εταιρεία στη σύναψη ομολογιακού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ τριετούς διάρκειας με επιτόκιο 1,8%. Είχε προηγηθεί το 2021 η σύναψη δύο ακόμη ομολογιακών δανείων (2 και 2 εκατ. ευρώ) πενταετούς διάρκειας με μεσοσταθμικό επιτόκιο 1,95%, στο πλαίσιο των συστηματικών προσπαθειών της διοίκησης για εξεύρεση των απαιτούμενων δανειακών κεφαλαίων με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Νέο προϊόν το Γάλα Φάρμας

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, στις αρχές του 2022 κυκλοφόρησε το Γάλα Φάρμας, με στόχο να καλύψει την ανάγκη για πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά γάλα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Πρόκειται για ένα 100% ελληνικό διπλοφιλτραρισμένο γάλα αγελάδος, 17 ημερών, που εισήλθε στην αγορά με δύο κωδικούς του 1,5lt. Πλήρες με 3,9% λιπαρά και Light με 1,5% λιπαρά. Το νέο προϊόν απαντά με όρους βιωσιμότητας στις συνθήκες που διαμορφώνει ο σημερινός τρόπος ζωής. Διατροφική αρτιότητα, διευκόλυνση καθημερινότητας, λιγότερες μετακινήσεις και σεβασμός στη χρήση φυσικών πόρων είναι τα δομικά συστατικά της ταυτότητας του νέου κωδικού της εταιρείας.

«Εντός του 2022, θα ακολουθήσει λανσάρισμα και νέων κωδικών σε κατηγορίες υψηλής δυναμικής, που, όπως και με το Γάλα Φάρμας, θα είναι αποτέλεσμα μίας μακράς περιόδου μελέτης και αποκωδικοποίησης των μηνυμάτων της αγοράς», δήλωνε τον περασμένο Φεβρουάριο στο insider.gr ο υπεύθυνος Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας της Φάρμας Κουκάκη, Δημήτρης Ζακαλκάς.

Μια ιστορία 45 ετών

Η Φάρμα Κουκάκη είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη οικογενειακή φάρμα, που βρίσκεται στους Κάτω Αποστόλους Κιλκίς, σε μια περιοχή που παρουσιάζει ιδανικές συνθήκες εκτροφής και ανάπτυξης της φυτικής της παραγωγής και του ζωικού της κεφαλαίου (καλλιέργειες ζωοτροφών, αγελάδες). Από το 1977 λειτουργεί οργανωμένα ως πρότυπη αγελαδοτροφική μονάδα, ενώ το 1999 η ταχύτατη ανάπτυξή της, την οδήγησε σε καθετοποίηση της παραγωγής, με την προσθήκη σύγχρονης μονάδας παστερίωσης. Το 2009, η μονάδα παραγωγής μαζί με τα γραφεία της διοίκησης εγκαταστάθηκαν σε νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, ενώ την ίδια χρονιά, το Κέντρο διανομής των προϊόντων μαζί με τη δομή της Εμπορικής διεύθυνσης, μεταφέρθηκαν σε νέες εγκαταστάσεις στη Νέα Ιωνία Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, η Φάρμα Κουκάκη παράγει προϊόντα γάλακτος με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα πιστοποίησης έχοντας σαν στόχο, τη διάθεσή τους στην ελληνική αγορά αλλά και στις χώρες του εξωτερικού. Η εταιρεία καλύπτει μια ευρεία γκάμα σε παραδοσιακά, φτιαγμένα από άριστης ποιότητας πρώτη ύλη, ελληνικά προϊόντα, όπως φρέσκο αγελαδινό γάλα, γιαούρτι, αριάνι, κεφίρ, ρυζόγαλο, κρέμες, τυροκομικά, βούτυρο και φυσικούς χυμούς, τα οποία βρίσκονται σε περισσότερα από 5.000 επιλεγμένα σημεία πώλησης.

Τον Σεπτέμβριο του 2011 ξεκίνησε η πρώτη στρατηγική συνεργασία με αντιπρόσωπο και διανομέα γαλακτοκομικών, ελληνικών προϊόντων στην Ιταλία. Έκτοτε, η Φάρμα Κουκάκη εξάγει τα προϊόντα της σε ολοένα και περισσότερες χώρες.

Το 2021 η εταιρεία απασχολούσε 120 άτομα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέες αγορές και καινοτόμα προϊόντα «βλέπει» η ΔΩΔΩΝΗ κόντρα στις προκλήσεις – Καμπανάκι για την τιμή του γάλακτος

Τι κερδίζουν Όλυμπος και Δέλτα από το deal στη Βουλγαρία

Πλώρη για νέες αγορές βάζει η ΜΕΒΓΑΛ - Πηγές ανησυχίας οι ανατιμήσεις πρώτων υλών και η μειωμένη παραγωγή γάλακτος

gazzetta
gazzetta reader insider insider