Καθημερινή «η μάχη του κόστους» για τις ελληνικές επιχειρήσεις – Πώς χτίζουν άμυνες

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καθημερινή «η μάχη του κόστους» για τις ελληνικές επιχειρήσεις – Πώς χτίζουν άμυνες
Πώς διαχειρίζονται την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και τη ραγδαία αύξηση των τιμών των πρώτων υλών μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις. Το παράδειγμα των ΔΕΛΤΑ, 3αλφα, Λουξ, Septona.

Ισχυρές «άμυνες» απέναντι στα απανωτά σοκ που δέχεται το τελευταίο διάστημα η ελληνική οικονομία καλούνται να χτίσουν η μια μετά την άλλη οι επιχειρήσεις, δίνοντας καθημερινή μάχη για τη διαχείριση του λειτουργικού τους κόστους. Το σπιράλ ανόδου των τιμών σε πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές που ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες και έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία ναρκοθετεί τις προοπτικές του εγχώριου επιχειρείν.

Καθώς όμως η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει αποδείξει ότι αντέχει τις «φουρτούνες», επιδεικνύοντας ευελιξία και γρήγορα αντανακλαστικά σε περιόδους κρίσης, δίνει έναν ακόμη ισχυρό αγώνα στην τρέχουσα συγκυρία προκειμένου να περάσει τον κάβο του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας που γεννά η ουκρανική κρίση.

ΔΕΛΤΑ: «Με αυξήσεις τιμών δεν αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του πληθωρισμού»

Για μια σοβαρή κρίση πληθωρισμού που χτυπά την ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις έκανε λόγο, μιλώντας πρόσφατα στο Food retail CEO Forum, η Chief Commercial Officer της Δέλτα Τρόφιμα AE, Έλια Μπαϊμά, εξηγώντας πως το τελευταίο διάστημα ο κλάδος της γαλακτοβιομηχανίας έχει έρθει αντιμέτωπος με ραγδαίες αυξήσεις στα κόστη, την ώρα που μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την κυρία Μπαϊμά, οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του πληθωρισμού με αυξήσεις τιμών, αλλά αντίθετα να επιχειρήσουν «να βγουν μπροστά με την καινοτομία», ακόμη και σε περιόδους κρίσης.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν έρθει αντιμέτωπες με ετερόκλητες τάσεις, τις οποίες πρέπει να διαχειριστούν ταυτόχρονα, ενώ όπως σπεύδει να επισημάνει η Chief Commercial Officer της εταιρείας «χρειαζόμαστε άμεση αντίδραση και ευελιξία, ώστε σε πρώτη φάση να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας».

3αλφα: «Παρακολουθούμε καθημερινά τις εξελίξεις»

«Έχουμε καθημερινό μέλημα να παρακολουθούμε τις εξελίξεις», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, Άγης Καραγεωργίου, εξηγώντας πως το 70-75% κοστολογίου της εταιρείας προέρχεται από την πρώτη ύλη και ξεκαθαρίζοντας πως οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά κρίνουν επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των στόχων της επιχείρησης. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία δοκιμάζονται τα όρια των αντοχών των εταιρειών, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό στις συζητήσεις με τους προμηθευτές.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργίου, η νέα πραγματικότητα του υψηλού πληθωρισμού και της ακρίβειας στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παρουσιάζουν ανταγωνιστικές τιμές, ενώ ο σύγχρονος τρόπος ζωής επιτάσσει την αύξηση της κατανάλωσης στα προϊόντα φυτικής πρωτεΐνης με στόχο τη μείωση του κρέατος.

Πριν από μερικούς μήνες η 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ κυκλοφόρησε στην αγορά έτοιμα προς κατανάλωση όσπρια, μαγειρεμένα στον ατμό, με στόχο την ενίσχυση της υγιεινής διατροφής και τη διευκόλυνση των καταναλωτών, με τον κ. Καραγεωργίου να κάνει λόγο για «ενθαρρυντικά μηνύματα» όσον αφορά στην αποδοχή τους από το κοινό.

Εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά διοίκησης της επιχείρησης, ο κ. Καραγεωργίου εξήγησε πως το brand 3αλφα αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, η οποία, μέχρι στιγμής, δεν έχει καταγράψει μείωση των πωλήσεων των προϊόντων της σε σχέση με το 2021 και 2020, δύο ιδιαίτερες χρονιές στη σκιά της πανδημίας.

«Είναι επιλογή μας να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και να εστιάσουμε τόσο στην αύξηση των εξαγωγών μας, όσο και στο λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων», πρόσθεσε.

Λουξ: «Οι τιμές στο PET αυξήθηκαν κατά 77% μέσα σε ένα βράδυ!»

«Μέσα σε ένα βράδυ οι τιμές στο PET (πλαστικό μπουκάλι) αυξήθηκαν κατά 77%». Με αυτή τη φράση περιέγραψε τις ξέφρενες αυξήσεις που καταγράφονται στα υλικά συσκευασίας το τελευταίο διάστημα ο Chief Operating Officer της Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ, Δημήτρης Σιανδρής, μιλώντας στο ίδιο πάνελ, σπεύδοντας ωστόσο να επισημάνει πως η αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών δεν έχει προβεί σε καμία ανατίμηση εδώ και 13 ολόκληρα χρόνια και παρά τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στον πολλά υποσχόμενο κλάδο των αναψυκτικών.

«Όταν είδαμε τις πρώτες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, προχωρήσαμε σε κάποιες προαγορές προκειμένου να προλάβουμε τυχόν εκτροχιασμό της κατάστασης», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον κ. Σιανδρή, οι ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, στη σκιά της έκρηξης του πληθωρισμού και της ανησυχίας για τον πόλεμο στην Ουκρανία, κρίνουν επιτακτική την ανάγκη πρόωρης ενεργοποίησης του πενταετούς business plan της εταιρείας το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη νέων συνεργασιών και το λανσάρισμα νέων προϊόντων.

«Μπαίνουμε στο τσάι, συστήνοντας στον κόσμο ένα προϊόν χωρίς συντηρητικά και χωρίς προσθήκη ζάχαρης, μόνο με φυσικά γλυκαντικά», αποκάλυψε ο κ. Σιανδρής για να προσθέσει πως πολύ σύντομα η Λουξ θα λανσάρει στην αγορά και ένα ακόμη νέο προϊόν.

«Χρειαζόμαστε ταχύτητα για να μην μας προλάβουν οι εξελίξεις. Πρέπει εμείς να τις προλάβουμε», εξήγησε, περιγράφοντας τη στρατηγική που θα χαράξει για την επόμενη ημέρα η εταιρεία αναψυκτικών.

Septona: «Με παλιές στρατηγικές δεν πας μπροστά, χρειάζεται επανασχεδιασμός»

«Με παλιές στρατηγικές δεν πας μπροστά», τόνισε με τη σειρά του ο Chief Commercial Officer της Septona AE, Βαγγέλης Κυπριώτης για να προειδοποιήσει πως η όξυνση των πληθωριστικών πιέσεων και η νέα πραγματικότητα που διαφαίνεται «απαιτεί επανασχεδιασμό στρατηγικής για όλες τις επιχειρήσεις, με το βλέμμα στο μέλλον».

Σχολιάζοντας το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων που έχει κάνει την εμφάνισή του στην αγορά, ο κ. Κυπριώτης υποστήριξε πως όλες οι επιχειρήσεις δίνουν μια καθημερινή μάχη έναντι του κόστους, προσθέτοντας μάλιστα με νόημα πως «λιανέμποροι χωρίς προμηθευτές δεν υπάρχουν αλλά και προμηθευτές χωρίς λιανέμπορους δεν μπορούν να υπάρξουν».

Όπως αποκάλυψε ο Chief Commercial Officer της Septona, η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ανέγερσης του νέου της εργοστασίου στα Οινόφυτα. Πρόκειται για την έκτη κατά σειρά παραγωγική μονάδα της επιχείρησης και την πέμπτη στην Ελλάδα, αφού η Septona διαθέτει και ένα εργοστάσιο στο εξωτερικό. «Στο νέο εργοστάσιο θα παράγουμε την πρώτη ύλη στα μαντηλάκια», εξήγησε ο κ. Κυπριώτης, προσθέτοντας πως η Septona θα βάλει πλώρη για την είσοδό της σε νέες κατηγορίες προϊόντων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το πληθωριστικό «τσουνάμι» φέρνει τα πάνω κάτω στη σχέση σούπερ μάρκετ και καταναλωτών – Η νέα πραγματικότητα

Τα δύο σενάρια του ΙΟΒΕ για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας από 3% έως 4% το 2022

gazzetta
gazzetta reader insider insider