Επιχειρήσεις | Ελλάδα
19-12-2021 | 08:55

Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος: Προχωρούν οι σύμβουλοι, αναμένεται η περιβαλλοντική άδεια

Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος: Προχωρούν οι σύμβουλοι, αναμένεται η περιβαλλοντική άδεια
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Μπορεί ακόμα η αγορά και ο κόσμος των υποδομών να μην έχουν ξεκάθαρη εικόνα για την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια σήραγγα (ζεύξη) Σαλαμίνας – Περάματος, που είναι σε μια… μικρή αναμονή καθώς αναμένεται η έγκριση της ΑΕΠΟ, δηλαδή της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου, στην οποία θα περιλαμβάνεται και η τελική χάραξη του έργου, ωστόσο, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουν τη «δουλειά» τους.

Πρόσφατα μάλιστα, προώθησαν και μια σειρά από αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες προχωρούν σχετικές διαδικασίες αναζήτησης τεχνικών συμβούλων, μέσω διαπραγμάτευσης με φορείς, που θα βοηθήσουν την Αναθέτουσα Αρχής (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης) σε διάφορα θέματα υποδομής και μελετών, διαχείρισης και απάντηση των τεχνικής φύσεως ερωτήσεων των διαγωνιζομένων, κατά την διάρκεια του διαγωνισμού, αξιολόγησης των τελικών Τεχνικών Προσφορών των διαγωνιζομένων και σύνταξης Τεχνικής Έκθεσης αξιολόγησης κ.λπ. για την ωρίμανση προς δημοπράτηση καθώς και για την διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο πλαίσιο των διαδικασιών για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης «ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΖΕΥΞΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ».

Υπενθυμίζεται ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει υποβληθεί στη Δ/νση Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και εστάλη για διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 17-08-2021, ωστόσο, μέχρι πρότινος αναμένονταν η έγκριση του ΥΠΕΝ.

Βέβαια, όπως είχε αναφέρει και πρόσφατα το insider, προέκυψαν νέες αντιδράσεις από τοπικούς φορείς και οργανώσεις που ζητούσαν την αναβολή της έγκρισης της μελέτης, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να γίνει ο απαραίτητος σχεδιασμός των υποδομών και του κυκλοφοριακού ανασχεδιασμού για ένα έτος της διαδικασίας, ενώ είχαν τεθεί θέματα όπως η είσπραξη ανταποδοτικών τελών και μέριμνας για τους εργαζόμενους, ικανότητας διέλευσης των μεγάλων φορτηγών-πλοίων χωρητικότητας 500.000 τόνων λόγω της σήραγγας στον βυθό κ.α.

Η απόφαση που θα πάρει το ΥΠΕΝ είναι αυτή που θα καθορίσει, σε έναν βαθμό, την υλοποίηση του μεγάλου πλάνου σύνδεσης των δύο περιοχών. Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος αφορά στην παραχώρηση για 35 χρόνια, 4 εκ των οποίων θα αφορά την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε προ 5-6 ετών προσήλθαν τρία σχήματα: ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΤΕΡΝΑ, VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν ότι το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση σε μεγάλο βαθμό του Περάματος και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.

Σύμφωνα με την Μ.Π.Ε. το συνολικό μήκος του έργου ξεπερνά τα 11 χιλιόμετρα (μεταξύ των οποίων η υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου) Ξεκινά από την Λεωφόρο Φανερωμένης του δήμου Σαλαμίνας και οδεύει βόρεια του οικιστικού ιστού, λειτουργώντας ουσιαστικά ως περιφερειακή οδός και καταλήγει στο ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου μέσω του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Παλουκίων συνεχίζει την χερσαία όδευση σε επίχωμα μέχρι και τη νήσο Αγίου Γεωργίου. Στη συνέχεια το έργο συνεχίζει μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, με έξοδο στην περιοχή του Περάματος. Από αυτό το σημείο, η χάραξη κινείται από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Περάματος εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά μέχρι την υφιστάμενη λεωφόρο Σχιστού Σκαραμαγκά με την οποία συνδέεται με Α/Κ.

Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία. Σήμερα η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά. Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά. Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική οικονομικότερη επιλογή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.