Νέα εποχή για τη ΔΕΠΑ Υποδομών με την απόκτηση από την Italgas

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέα εποχή για τη ΔΕΠΑ Υποδομών με την απόκτηση από την Italgas
Σε ένα «όλο και περισσότερο εκτενές, έξυπνο και ευέλικτο δίκτυο διανομής αέριου, το οποίο θα είναι έτοιμο να δεχθεί ανανεώσιμα αέρια όπως το βιομεθάνιο και το πράσινο υδρογόνο», αναφέρθηκε ο CEO της ιταλικής εταιρείας, στη δήλωσή του για την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας την Παρασκευή

Πολύτιμη τεχνογνωσία και σημαντικές επενδύσεις «φέρνει» σύμφωνα με αναλυτές η μεταβίβαση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas, ώστε να ενισχυθεί η διείσδυση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα τα εγχώρια δίκτυα διανομής θα γίνουν μέρος της «εξίσωσης» της ενεργειακής μετάβασης και της σταδιακής απόσυρσης των ορυκτών καυσίμων.

Ανάλογο είναι το στίγμα που έδωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Paolo Gallo, με τη δήλωσή του για την υπογραφή την Παρασκευή της συμφωνίας αγοραπωλησίας με το ΤΑΙΠΕΔ και τα ΕΛΠΕ. Επισημαίνοντας στη δήλωσή του ότι η διαδικασία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα και του λιγνίτη αναμένεται να επιφέρει ισχυρή αύξηση της ζήτησης φυσικού αερίου, ο κ. Gallo σημείωσε ότι η διακίνηση του καυσίμου θα γίνεται από ένα «όλο και περισσότερο εκτενές, έξυπνο και ευέλικτο δίκτυο διανομής αέριου, το οποίο θα διανέμει φυσικό αέριο σε αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών και είναι έτοιμο να δεχθεί ανανεώσιμα αέρια όπως το βιομεθάνιο και το πράσινο υδρογόνο».

Εγγύηση του παραπάνω στόχου αποτελεί κατʼ αρχάς το προφίλ του νέου ιδιοκτήτη της ΔΕΠΑ Υποδομών, η οποία έχει ιστορική διαδρομή 180 ετών στην ανάπτυξη δικτύων αερίου, αποτελώντας τον μεγαλύτερο διανομέα καυσίμου στην Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 34%, και τον τρίτο μεγαλύτερο διαχειριστή δικτύων στην Ευρώπη, κατόπιν της απόσχισής της από την Snam το 2016. Ως συνέπεια, διαχειρίζεται 70.000 χιλιόμετρα δικτύων, εξυπηρετώντας περισσότερους από 1.800 δήμους.

Επενδύσεις 1,1 δισ. έως το 2030

Την ίδια στιγμή, αποτελεί πρωτοπόρο στην ψηφιοποίηση των δικτύων διανομής, ενώ έχει θέσει ως στόχο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην προσαρμογή των δικτύων στα δεδομένα της ενεργειακής μετάβασης. Είναι ενδεικτικό ότι στο πλαίσιο του στρατηγικού της πλάνου 2021 – 2027, σκοπεύει να επενδύσει 7,5 δισ. ευρώ με στόχο οι υποδομές να αποκτήσουν θέση στην απανθρακοποιημένη οικονομία, όπου η διακίνηση ορυκτού καυσίμου θα αντικατασταθεί από τη διανομή αερίων μηδενικών ρύπων (βιομεθάνιο, «πράσινο» υδρογόνο και συνθετικό μεθάνιο).

Δείγμα του στρατηγικού πλάνου της Italgas για τη ΔΕΠΑ Υποδομών έδωσε η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας τον Σεπτέμβριο, σε ενημέρωση αναλυτών επʼ αφορμή της ανάδειξής της σε προτιμητέο επενδυτή, με τίμημα 733 εκατ. ευρώ. Στην ενημέρωση, είχε επισημανθεί πως την περίοδο 2022-2030 οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Υποδομών θα ανέλθουν σε 1,1 δισ. ευρώ.

Με τα κεφάλαια αυτά, το μήκος των δικτύων διανομής θα αυξηθούν στα 11.500 χλμ. το 2030, από τα 6.875 χλμ. στο τέλος του 2022. Επίσης, τα σημεία παράδοσης θα ξεπεράσουν τα 1.050 το 2030, από 509 το 2020.

Υπενθυμίζεται ότι στο χαρτοφυλάκιο της ΔΕΠΑ Υποδομών υπάγεται το 100% της ΕΔΑ Αττικής, το 100% της ΔΕΔΑ, καθώς και το 51% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ. Επίσης, μέσω παράλληλης διαδικασίας, στην Italgas περιέρχεται και το υπόλοιπο 49% της Εταιρείας Διαχείρισης των δικτύων διανομής Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας από την προηγούμενη κάτοχο του μειοψηφικού μεριδίου, την επίσης ιταλική Eni Gas e Luce.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider