Διεθνή
10-11-2021 | 17:04

Ντεμπούτο στο Nasdaq με IPO-γίγας για την RIvian - Ποια είναι η εταιρεία EV που στηρίζει η Amazon

Newsroom
Μοιράσου το
Ντεμπούτο στο Nasdaq με IPO-γίγας για την RIvian - Ποια είναι η εταιρεία EV που στηρίζει η Amazon
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η Rivian Automotive θα κάνει το ντεμπούτο της στην χρηματιστηριακή αγορά την Τετάρτη, σε αυτό που αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες IPO της χρονιάς.

Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων τιμολόγησε την Τρίτη τη μετοχή της πάνω από το αναμενόμενο εύρος, στα 78 δολάρια ανά μετοχή, αντλώντας περίπου 11,9 δισ. δολάρια. Σε αυτή την τιμή προσφοράς, η Rivian αποτιμάται στα 66,5 δισ. δολάρια, καθιστώντας την ελαφρώς λιγότερο πολύτιμη από τους παραδοσιακούς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η GM και η Ford.

Η μετοχή θα διαπραγματεύεται στο Nasdaq με το σύμβολο RIVN.

Η Rivian, η οποία υποστηρίζεται από την Amazon και τη Ford, έχει προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από επενδυτές που θέλουν να επωφεληθούν από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά EV.

Η Amazon έχει μερίδιο 20% στη Rivian. Επένδυσε περισσότερα από 1,3 δισ. δολάρια στη νεαρή αυτοκινητοβιομηχανία πριν από την IPO της. Η Ford και η Cox Automotive κατέχουν περισσότερο από 5% η καθεμία στη Rivian.

Ενώ τα στελέχη της Ford έχουν χαρακτηρίσει τη σχέση τους με τη Rivian ως στρατηγική επένδυση, το τμήμα Lincoln της εταιρείας είχε προηγουμένως σχεδιάσει να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα. Αυτά τα σχέδια εγκαταλείφθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η Amazon, η οποία αντικαθιστά τον στόλο της με οχήματα που λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αποκάλυψε το 2019 ότι θα αγόραζε χιλιάδες οχήματα από τη Rivian. Πιο πρόσφατες καταθέσεις δείχνουν ότι η Amazon έχει ορισμένα αποκλειστικά δικαιώματα στα ηλεκτρικά οχήματα παράδοσης της Rivian με μπαταρία για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, με δικαίωμα πρώτης άρνησης μετά από αυτό.

Η Amazon έχει παραγγείλει 100.000 οχήματα που θα παραδοθούν από τη Rivian έως το 2030. Οι εταιρείες σχεδιάζουν να έχουν 10.000 νέα οχήματα παράδοσης Rivian-Amazon στο δρόμο ήδη από το επόμενο έτος.

Εκτός από τη δραστηριότητα του στόλου της, η Rivian υπερίσχυσε της Tesla, της GM και της Ford στην αγορά με ένα πλήρως ηλεκτρικό pickup, το R1T. Σχεδιάζει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό SUV επτά επιβατών, το R1S, τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με ένα ενημερωτικό δελτίο του Οκτωβρίου.

Ο CEO της Rivian Αρ Τζέι Σκάριντζ, ο οποίος έχει Ph.D. από το Sloan Automotive Laboratory στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, ίδρυσε τη Rivian το 2009. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια και διαθέτει εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στο Νόρμαλ του Ιλινόις.

Η εταιρεία λέει ότι το εργοστάσιό της στο Ιλινόις έχει την ικανότητα να παράγει έως και 150.000 οχήματα ετησίως. Περίπου 65.000 από αυτά θα είναι φορτηγά και SUV R1 και περίπου 85.000 θα είναι εμπορικά φορτηγά παράδοσης RCV της εταιρείας.

Αλλά η Rivian εξακολουθεί να είναι σχετικά πρωτοποριακή και δεν έχει αρχίσει να παράγει πραγματικά έσοδα. Η Rivian ανέφερε στο ενημερωτικό της δελτίο ότι θα χάσει έως και 1,28 δισ. δολάρια το γ’ τρίμηνο, ενώ τα έσοδα θα κυμαίνονται από μηδέν έως 1 εκατ. δολάρια.

Επίσης, δεν έχει παράγει ακόμη τα ηλεκτρικά οχήματά της σε πολύ μεγάλους αριθμούς. Δεν είναι σαφές πόσο γρήγορα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή, ειδικά εν μέσω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ και των περιορισμών στα λιμάνια που ταλαιπωρούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες φέτος.

Η Rivian ανέφερε ότι έχει ανεκτέλεστο προπαραγγελιών για 55.400 οχήματα R1T και R1S από πελάτες στη Βόρεια Αμερική και σχεδιάζει να τα παραδώσει μέχρι το τέλος του 2023.

Η νέα νομοθεσία που περιμένει την υπογραφή του προέδρου Τζο Μπάιντεν θα παράσχει 7,5 δισ. δολάρια σε ομοσπονδιακές επιχορηγήσεις για την κατασκευή ενός εθνικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και η Rivian θα μπορούσε να επωφεληθεί. Ο Σκάριντζ τόνισε ότι τα οχήματα της Rivian είναι ιδανικά για άτομα με αίσθηση περιπέτειας και αγάπη για την ύπαιθρο. Ως εκ τούτου, η εταιρεία τοποθετεί σταθμούς φόρτισης σε διαφορετικούς προορισμούς, όπως κρατικά ή εθνικά πάρκα.

Η Rivian μετρούσε 6.274 υπαλλήλους στα τέλη Ιουνίου του τρέχοντος έτους.

Ένα από τα πρώην στελέχη της μήνυσε πρόσφατα τη Rivian κατηγορώντας την εταιρεία ότι είχε μια «τοξική κουλτούρα bro», απολύοντας την αδικαιολόγητα και, κοστίζοντάς της «εκατομμύρια δολάρια σε μη επενδεδυμένο κεφάλαιο την παραμονή της IPO της εταιρείας».

Στην αγωγή, η Λάουρα Σάουμπ, η οποία προηγουμένως ηγήθηκε των δραστηριοτήτων της Aston Martin στις ΗΠΑ, ισχυρίζεται επίσης ότι η εταιρεία απέρριψε τις ανησυχίες που είχε εκφράσει σχετικά με την επιχείρηση της Rivian, συμπεριλαμβανομένης της «ικανότητάς της να τηρήσει τις υποσχέσεις της στους επενδυτές».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.