Στην τελική ευθεία έχει εισέλθει η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 30 χρόνια, βάσει της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026.
Μέτοχοι του «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), οι συμφερόντων PSP Investments, Avi Alliance GmbH (26,7%) και AviAlliance Capital GmbH (13,3%) και η οικογένεια Κοπελούζου (5%).
Το ΤΑΙΠΕΔ στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών, διαπραγματεύεται το τίμημα για την παράταση της διαχείρισης του αεροδρομίου για 20 χρόνια και σε δεύτερη φάση- και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η παράταση της διαχείρισης - την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ μέσα από διεθνή διαγωνισμό.
Στην παρούσα φάση έχουν δημιουργηθεί ήδη τα μοντέλα για να γίνει η αποτίμηση της παραχώρησης έως το 2046 και έως τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί αυτή η συζήτηση, η οποία έως και σήμερα προ προσκρούει σε ισχυρές πολιτικές αντιδράσεις.
Υπενθυμίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του έτους απέστειλε στον πρόεδρο του ΔΑΑ επιστολή πρόσκλησης για διαπραγματεύσεις όσον αφορά την επέκταση της παραχώρησης για 20 επιπλέον χρόνια, καθώς το σχετικό δικαίωμα του έχει εκχωρηθεί ως περιουσιακό του στοιχείο όπως και το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ.
Σύμφωνα με κάποιες πηγές, το τίμημα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ περίπου.