EZA: Κλείνει το 2021 με τζίρο €34 εκατ. - Βλέπει ανατιμήσεις έως 3% στην ελληνική αγορά μπίρας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
EZA: Κλείνει το 2021 με τζίρο €34 εκατ. - Βλέπει ανατιμήσεις έως 3% στην ελληνική αγορά μπίρας
Πώς η εταιρεία εφάρμοσε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο 30 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για το μέλλον.

Τον ρόλο του «εθνικού πρωταθλητή μπίρας» συνεχίζει να διεκδικεί με αξιώσεις η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Υποστηρίζοντας πιστά το μότο «Ελληνικός Ζύθος Ανάπτυξης» και επενδύοντας διαρκώς στην καινοτομία, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα, η ΕΖΑ ανακάμπτει πλήρως από την οικονομική κρίση που πυροδότησε η πανδημία του κορονοϊού, αναμένεται να κλείσει το 2021 με τζίρο ύψους 34 εκατ. ευρώ, ενώ εστιάζει στην παραγωγή νέων προϊόντων, όπως η μπίρα με κορινθιακή σταφίδα.

«Βρισκόμαστε σε αναπτυξιακή τροχιά. Το 10% του συνόλου της παραγωγής μπίρας εξάγεται. Η ανάπτυξη της εταιρείας αγγίζει το 38-40% αυτή τη χρονιά. Φέτος θα έχουμε τα καλύτερα EBITDA που είχαμε ποτέ ως ΕΖΑ, τα οποία θα φτάσουν τα 5 εκατ. ευρώ. Είχαμε μια πολύ καλή χρονιά το 2021 και αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερη ανάκαμψη το 2022», αποκάλυψε, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΖΑ, Θανάσης Συριανός.

Επενδυτικό πλάνο ύψους 30 εκατ. ευρώ

Με στόχο τον εκσυγχρονισμό της ζυθοποιίας, η ΕΖΑ υλοποίησε στρατηγικό επενδυτικό πλάνο επταετούς διάρκειας (2013-2020), συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ. Το επενδυτικό πρόγραμμα αφορούσε στη δημιουργία δύο νέων γραμμών παραγωγής μπίρας σε κουτιά αλουμινίου και γυάλινες φιάλες και με την ολοκλήρωσή του, κατέστησε το εργοστάσιο της Αταλάντης ένα από τα πιο σύγχρονα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η επένδυση στις γυάλινες φιάλες ανήλθε σε 10 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε πέρυσι, ενώ εκείνη στα κουτιά αλουμινίου άγγιξε τα 5 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε το 2015.

Πλέον, παράγονται στο ιδιόκτητο σύγχρονο ζυθοποιείο της εταιρείας, 18.000 γυάλινες φιάλες των 500 ml την ώρα, 30.000 κουτάκια των 330 ml και 28.000 κουτάκια των 500 ml την ώρα. Το ζυθοποιείο έχει πλέον παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 800.000 εκατόλιτρα τον χρόνο, ενώ είναι σε θέση να παράγει 600 εκατόλιτρα μπίρας ανά έξι ώρες.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή η ΕΖΑ βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού του νέου της επενδυτικού πλάνου. «Στόχος μας παραμένει να είναι η μπίρα μας η πρώτη επιλογή για τον καταναλωτή», δηλώνει ο κ. Συριανός, που - με μητέρα, σύζυγο και γιαγιά γερμανικής καταγωγής - έχει μάθει να μην μασάει τα λόγια του.

«Ο κορονοϊός δεν ανέκοψε τον αναπτυξιακό οίστρο της εταιρείας»

Όπως παραδέχεται ο πρόεδρος της ΕΖΑ, η πανδημία δημιούργησε ένα ανασταλτικό περιβάλλον στην πορεία της εταιρείας το 2020, όμως η παραγωγή δεν ανακόπηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες. «Ο κορονοϊός μας καθυστέρησε, αλλά δεν ανέκοψε τον αναπτυξιακό μας οίστρο. Η εταιρεία παρέμεινε ακμαία», τονίζει, για να επισημάνει, ωστόσο, πως κατά τη διάρκεια επιβολής των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας, ήταν αναμενόμενη η μείωση στην κατανάλωση μπίρας. «Χωρίς τουρισμό και με τα πάντα κλειστά, δεν υπήρχε κατανάλωση μπίρας», σημειώνει ο κ. Συριανός και εξηγεί πως μόνο με τη στήριξη του τουρισμού και την αξιοποίηση της τουριστικής εμπειρίας, η μπίρα μπορεί να «χτίσει» όνομα ως εθνικό προϊόν.

Έρχονται ανατιμήσεις έως 3% στην ελληνική αγορά μπίρας

Μπροστά στη νέα παγκόσμια πρόκληση που δεν αφήνει ανεπηρέαστη την ελληνική οικονομία και που δεν είναι άλλη από τις μεγάλες αυξήσεις στις πρώτες ύλες και το ενεργειακό κόστος, ο κ. Συριανός είναι ξεκάθαρος. «Η ελληνική αγορά μπίρας δεν μπορεί να απορροφήσει τις ανατιμήσεις, είναι υποτιμημένη». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αυξήσεις σε πρώτες ύλες και ενεργειακό κόστος θα «οδηγήσουν σε αυξήσεις στο κοστολόγιο. Ο καταναλωτής θα έρθει αντιμέτωπος με ανατιμήσεις έως 3% στην ελληνική αγορά μπίρας». Να σημειωθεί εδώ ότι η ΕΖΑ κατέχει περίπου το 10% του μεριδίου της ελληνικής αγοράς μπίρας.

Ημερομηνίες - σταθμοί στην πορεία της ΕΖΑ

1989: Ιδρύεται η εταιρεία, ως θυγατρική πολυεθνικού ομίλου παραγωγής μπίρας με την εξαγορά του εργοστασίου στην Αταλάντη από τον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.

1996: H Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης παράγει το πρώτο της ελληνικό σήμα, την PILS HELLAS, αναβαθμίζοντας την ποιότητα της ελληνικής μπίρας, με τη διαδικασία μακράς ωρίμανσης να εξελίσσεται πλέον σε τουλάχιστον 21 μέρες.

1998: H οικογένεια Συριανού εξαγοράζει τις μετοχές της γερμανικής θυγατρικής εταιρείας, υπό τη μορφή management buy out. Πέντε χρόνια αργότερα η εταιρεία μεταβαίνει σε 100% ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η συμφωνία περιλάμβανε και την άδεια χρήσης των διεθνών αναγνωρισμένων σημάτων πολυεθνικού ομίλου για την παραγωγή και διάθεση μπίρας στην Ελλάδα.

2011: H εταιρεία χαράσσει ανεξάρτητη πορεία. Με οδηγό το μήνυμα «Ελληνική Δημιουργία Ελληνική Πρωτοπορία», δημιουργεί νέα ιδιόκτητα σήματα από αυθεντικές συνταγές και συμμετέχει ενεργά στην αποκεντρωμένη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

2012: Η ΕΖΑ εξελίσσεται σε μια δυναμική εταιρεία και λανσάρει το νέο σήμα της, την BLUE ISLAND.

2013: Πραγματοποιείται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με την είσοδο του fund DAMMA Holdings ως στρατηγικού επενδυτή. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας τα αναπτυξιακά σχέδια της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης αποκτούν νέα δυναμική. Η εταιρεία προχωρά σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού της, με στόχο την αύξηση της παραγωγής και την αριστοποίηση της ποιότητάς της. Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης λανσάρει την μπίρα εζα Premium Pilsener.

2015: Ολοκληρώνεται η κατασκευή της νέας σύγχρονης μονάδας παραγωγής κουτιού, με στόχο την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης. Η εταιρεία συστήνει στην αγορά τις Odyssey Red και Odyssey White και ταυτόχρονα λανσάρει τις νέες γεύσεις της BLUE ISLAND.

2017: Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης παρουσιάζει τη νέα εζα Fine Lager.

2018: Παρουσιάζεται η νέα εζα Alcohol Free, ως απάντηση στη ζήτηση για μία ποιοτική ελληνική πρόταση, στην κατηγορία των alcohol-free beers. Η εταιρεία λανσάρει την ODYSSEY Dark, προσθέτοντας ένα ακόμα premium «μέλος» στην οικογένεια της ODYSSEY.

2019: 30 χρόνια Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης… Η εταιρεία εγκαινιάζει σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο το καινοτόμο για την Ελλάδα πρόγραμμα Διττής Εκπαίδευσης για την ειδικότητα του ζυθοποιού – βυνοποιού. Λίγο πριν την εκπνοή του χρόνου, ολοκληρώνεται με επιτυχία νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, με την είσοδο του επενδυτικού fund DIORAMA. Ένας νέος αναπτυξιακός κύκλος ανοίγει για την εταιρεία που περιλαμβάνει νέες γραμμές παραγωγής, εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων, βελτίωση ανταγωνιστικότητας καθώς και αναβάθμιση εταιρικής διακυβέρνησης.

2020: Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία τη νέα γραμμή συσκευασίας φιαλών στο εργοστάσιό της στην Αταλάντη, με στόχο την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του προϊoντικού της χαρτοφυλακίου.

Στην εταιρεία εργάζονται σήμερα περισσότεροι από 180 εξειδικευμένοι επαγγελματίες.

Παρουσία της ΕΖΑ σε σχεδόν 40 χώρες

Οι μπίρες της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο και στις πέντε ηπείρους, όπου υπάρχουν Έλληνες. Πιστή στο μότο πως «η εξωστρέφεια φέρνει την ανάπτυξη», η εταιρεία έχει παρουσία σε σχεδόν 40 χώρες: Κύπρος, Μάλτα, Αλβανία, Ιταλία, Σουηδία, Γαλλία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Μαυροβούνιο, Ρουμανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Χονγκ Κονγκ, Καζακστάν, Τουρκία, Συρία, Ισραήλ, Σιγκαπούρη, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Βουλγαρία, Νότια Αφρική, Δανία, Μπαχρέιν, Ισπανία, Ιρλανδία, Λίβανος, Πορτογαλία, Ελβετία, Μαρόκο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βέλγιο, Καμπότζη, Κίνα, Ουρουγουάη, Κορέα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider