Αυξήθηκαν οι τουρίστες αλλά... λείπουν τα χοντρά πορτοφόλια

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αυξήθηκαν οι τουρίστες αλλά... λείπουν τα χοντρά πορτοφόλια
Βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι είναι η εικόνα από την τουριστική κίνηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με τον τζίρο των καταστημάτων ωστόσο να παραμένει χαμηλός, όπως περιγράφουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου στο insider.gr.

Περισσότεροι τουρίστες σε σχέση με πέρσι, αλλά περιορισμένα έσοδα στα ταμεία. Αυτή είναι η εικόνα που περιγράφουν, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, έμποροι οι οποίοι διατηρούν καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Ο λόγος που η αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν αποτυπώνεται και στις... ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων, όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Κουγιουμτζής στο insider.gr, είναι ότι φέτος «λείπουν τα χοντρά πορτοφόλια» και κυρίως τουρίστες από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία, οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια έκαναν μεγάλους λογαριασμούς όταν επισκέπτονταν τα καταστήματα της περιοχής.

Όσον αφορά στους Έλληνες καταναλωτές, ο κ. Κουγιουμτζής επισημαίνει ως προς την αγοραστική κίνηση ότι παρατηρείται γενικότερα μία αρνητική ψυχολογία, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω της θερινής εκπτωτικής περιόδου από τις 5 Ιουλίου, νωρίτερα μάλιστα από κάθε άλλη χρονιά. Επιπλέον πρόβλημα αποτελεί για τους εμπόρους το γεγονός ότι αρκετοί πολίτες αποφεύγουν να χρησιμοποιούν μέσα μεταφοράς με τα οποία συνήθως μετακινούνταν στο κέντρο της πόλης, υπό τον φόβο του κορονοϊού.

Έτσι, η εικόνα που παρουσιάζει το λιανεμπόριο στο κέντρο της πρωτεύουσας, είναι μεν βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, δίνοντας μία μικρή ανάσα στις επιχειρήσεις, απέχει όμως σημαντικά από εκείνη του καλοκαιριού του 2019. Στελέχη του, υπολογίζουν ότι συνολικά ο κλάδος αυτή τη στιγμή έχει απώλειες της τάξεως του 50% σε σχέση με το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως η ιδιαιτερότητα που παρουσιάζουν τα καταστήματα στην περιοχή του ιστορικού κέντρου καθώς στην πλειονότητα τους είναι μικρές επιχειρήσεις με λίγα άτομα προσωπικό, που στηρίζουν την λειτουργία τους σε πολύ μεγάλο βαθμό στην τουριστική κίνηση. Το καλοκαίρι θεωρείται ως η τρίτη καλύτερη περίοδος για τους εμπόρους της περιοχής, μετά Χριστούγεννα και το Πάσχα. Τόσο φέτος όσο και πέρσι ωστόσο, λόγω των συνθηκών της πανδημίας υπήρξαν επιχειρήσεις που καθυστέρησαν να ανεβάσουν ρολά περιμένοντας τις αφίξεις των τουριστών και την τόνωση της κίνησης.

Από την πλευρά τους, επιχειρηματίες της εστίασης στο κέντρο της Αθήνας, επίσης περιγράφουν καλύτερη εικόνα όσον αφορά στον αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται το κέντρο της πρωτεύουσας σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι. Τονίζουν ωστόσο, ότι απέχουμε σημαντικά από το να θεωρηθεί ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επιστρέψει σε συνθήκες κανονικότητας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Καμπανάκι» κινδύνου από την εστίαση για λουκέτα και απώλειες θέσεων εργασίας

Ρολόγια- κοσμήματα, οχήματα και μεταχειρισμένα είδη οι κλάδοι του λιανεμπορίου με σημάδια ανάκαμψης

gazzetta
gazzetta reader insider insider