Ελλάδα
13-07-2021 | 07:45

«Ανεβαίνει το θερμόμετρο» για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

«Ανεβαίνει το θερμόμετρο» για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Λίγες ημέρες ακόμα… υπομονή πρέπει να κάνουν οι δύο ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες που διεκδικούν τον μεγάλο διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

Όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, κυριολεκτικά έχουμε εισέλθει στην «τελική ευθεία» για να «ανοίξουν» οι οικονομικές προσφορές που έχουν κατατεθεί από τα δύο σχήματα, ήτοι τις VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., εάν όλα πάνε καλά και δεν προκύψουν ανατροπές.

Μάλιστα, ο κ. Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, στην προ ημερών τακτική γενική συνέλευση του κατασκευαστικού γκρουπ, σημείωσε ότι είναι πιθανόν μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές Ωστόσο, πρόκειται για εκτιμήσεις και όχι για μια επίσημη πληροφόρηση από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ. Πλην όμως, πληροφορίες της αγοράς σημειώνουν ότι δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στην εβδομάδα να οριστεί διοικητικό συμβούλιο με βασικό θέμα την υπόθεση «Εγνατία Οδός».

Ωστόσο, είτε τελικά οριστεί σχετικό Διοικητικό Συμβούλιο για την Εγνατία Οδό μέσα στην εβδομάδα που ξεκίνησε χτες είτε μέσα στις προσεχείς ημέρες, μάλλον δεν θα γίνει γνωστός ο «νικητής» αμέσως. Το Δ.Σ. θα κληθεί να «ανοίξει» τις αποτιμήσεις, να τις ελέγξει, να διαπιστώσει αν βρίσκονται εντός του εύρους που έχουν ορίσει το ΤΑΙΠΕΔ και οι σύμβουλοι. Θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές και οι σύμβουλοι θα ελέγξουν ότι «ότι έχουν καλώς». Ως είθισται να συμβαίνει όμως, εφόσον η διαφορά ανάμεσα στις δύο προσφορές είναι έως 15%, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές και από τα δύο σχήματα τα οποία δεν θα γνωρίζουν το ένα την πρόταση του άλλου. Εάν η οικονομική διαφορά ανάμεσα στις δύο κοινοπραξίες υπερβαίνει το 15%, τότε το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικαίωμα να ζητήσει βελτιωμένη πρόταση, αλλά μόνο από τον ένα υποψήφιο, προφανώς αυτόν που έχει δώσει υψηλότερη οικονομική προσφορά.

Πρόκειται για τακτική που είχε εφαρμοστεί σε πλήθος διαγωνισμών ιδιωτικοποιήσεων μέχρι σήμερα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία, ότι στο παρελθόν έχει υπάρξει, για παράδειγμα, περίπτωση διαγωνισμού με τρεις διεκδικητές στον οποίο ο τελευταίος στη σειρά πλειοδότησε στον γύρο του νέου… μπινταρίσματος, δίνοντας καλύτερη οικονομική προσφορά και κερδίζοντας τελικά τον διαγωνισμό.

Ως εκ τούτου, ακόμα και αν ανοίξουν οι αποτιμήσεις-οικονομικές προσφορές εντός εβδομάδας, όπως κάποιοι στην αγορά εκτιμούν ότι μπορεί να συμβεί εάν και εφόσον δεν προκύψουν ανατροπές της τελευταίας στιγμής, κατά τα φαινόμενα θα χρειαστεί ένα μικρό χρονικό διάστημα για να γίνει ευρέως γνωστός ο «νικητής».

Σε κάθε περίπτωση, μετά από μια διαδικασία ελέγχου εγγράφων, που περιλαμβάνει διάφορα στάδια, φαίνεται να μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να αποκαλυφθεί ποιο γκρουπ έχει υποβάλει την καλύτερη οικονομική προσφορά, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει προκύψει κάτι που να δείχνει προβλήματα σε έγγραφα, τεχνική προσφορά κ.α.

Η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας, μήκους 658 χιλιομέτρων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου. Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πού «μπαίνουν» πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό - Οι τιμές