Ελλάδα
28-06-2021 | 07:59

«Μπαίνει» στην τελική ευθεία το Flyover των 370 εκατ. ευρώ της Θεσσαλονίκης

«Μπαίνει» στην τελική ευθεία το Flyover των 370 εκατ. ευρώ της Θεσσαλονίκης
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Στην τελική ευθεία φαίνεται να εισέρχεται ο μεγάλος ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) οδικός διαγωνισμός για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ. 

Την Παρασκευή το βράδυ η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών ενέκρινε το Τεύχος Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο του Σταδίου Β.Ι της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Επί της ουσίας, όπως είπε και ο Γ.Γ. Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννης, «ανέβηκε η β’ φάση του διαγωνισμού και μέχρι τέλος του χρόνου θα υπάρχει  προσωρινός ανάδοχος και το 2022 θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες στο flyover. Ο δρόμος γίνεται με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και πάει και πιο γρήγορα από δημόσιο έργο».

Με απόφαση (στις 02.06.2021) του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή, εγκρίθηκε το από 21-05-2021 συνταχθέν Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και προκρίθηκαν στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού όλοι οι Υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος κατά την Α’ Φάση του Διαγωνισμού. Οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt ήταν μεταξύ αυτών που είχαν δηλώσει το παρών στη διαδικασία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος που είχε λήξει στα τέλη του 2020 (Α’ φάση διαγωνισμού).

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Αν δεν υπάρχουν προσφυγές στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ευελπιστούν, αν όχι στο τέλος του 2021, έστω στις αρχές του 2022 να συμβασιοποιηθεί και ακολούθως να ξεκινήσει το έργο των 13 χιλιομέτρων με του 9 ανισόπεδους κόμβους. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 αφορούν την κατασκευή. Διόδια δεν θα υπάρχουν και αντίστοιχα ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρησης όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Tο έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:

·          Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

·          Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Ο διαγωνισμός, όπως όλες οι αντίστοιχες ΣΔΙΤ, αποτελείται από φάσεις. Η πρώτη είναι με την εκδήλωση ενδιαφέροντος ενώ ακολουθεί η Β’ φάση η οποία χωρίζεται σε δύο υποτμήματα. Η Β’1 φάση είναι ο διάλογος στον οποίο θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, το υπουργείο Υποδομών και η τοπική κοινωνία. Από εκεί θα προκύψει επακριβώς το φυσικό αντικείμενο του έργου, θα εκπονηθούν οι μελέτες και θα ληφθούν οι εγκρίσεις. Η Β’2 φάση σχετίζεται με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Μάλιστα όπως έχει αναφέρει παλαιότερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς προχωρά το «Flyover» της Θεσσαλονίκης – Έρχονται εξελίξεις για το οδικό ΣΔΙΤ των 370 εκατ. ευρώ