«Πέφτουν» υπογραφές για το βόρειο τμήμα του Ε65 που υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πέφτουν» υπογραφές για το βόρειο τμήμα του Ε65 που υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Yπογράφεται η σύμβαση για τα 70 χλμ. του σημαντικού αυτοκινητόδρομου. Οφέλη, τεχνικά χαρακτηριστικά και χρηματοδότηση από Ταμείο Ανάκαμψης.

Για σήμερα το πρωί (στις 12:30 περίπου) έχει προγραμματιστεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η υπογραφή μίας ακόμα μεγάλης σύμβασης, μετά από αυτήν της Γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Πρόκειται για την υπογραφή για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε 65, ύψους 442 εκατ. ευρώ, τμήμα του μεγάλου έργου του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας που υλοποιεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με τη νέα σύμβαση αλλά και τις υπόλοιπες προς υπογραφή συμβάσεις που αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

Ο Ε65 είναι ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία, που συνδέεται άμεσα και με την απολιγνιτοποίηση της περιοχής. Και όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, πρόκειται για μία σύμβαση για την οποία δόθηκε μεγάλη μάχη για να πάρει η χώρα τις τελικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη συμβολή του ίδιου του Πρωθυπουργού.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το βόρειο τμήμα του Ε65, το Τρίκαλα-Γρεβενά (στο ύψος της Εγνατίας Οδού), το οποίο έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκ ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς, όπως είχε αναφερθεί, «η υλοποίησή του θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας». Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής του έργου, η οποία θα διαρκέσει 3 χρόνια, η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα. Όταν ολοκληρωθεί, το 2025, συνολικά το project, θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι το ενδιάμεσο τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα - Τρίκαλα) έχει ήδη ολοκληρωθεί.

Ειδικότερα, με τον Ε65, τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, αποκτούν νέα μορφή, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται. Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι είναι πια προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα.

Το έργο: Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.. Περιλαμβάνει: 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.), 20 Γέφυρες, 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις, 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC), 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας, 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό), 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού), 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, 1 Κτήριο Τροχαίας.

Πέραν αυτών, σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, έως το καλοκαίρι του 2022, αναμένεται να είναι έτοιμο και να παραδοθεί στο σύνολό του λειτουργικό στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Ε 65 (Κεντρικής Ελλάδας), μήκους περίπου 32,5 χιλιομέτρων, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, κόστους σχεδόν 310 εκατ. ευρώ που κατασκευάζει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αρχικά η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένονταν για τα τέλη του 2021, ωστόσο, οι ζημιές που προκλήθηκαν από την περυσινή θεομηνία του «Ιανού» οδηγούν αναπόφευκτα σε μια παράταση του χρονοδιαγράμματος για λίγους μήνες. Στην παρούσα φάση, όπως και η ίδια η κοινοπραξία «Κεντρική Οδός» γνωστοποίησε προ ημερών, στο νότιο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, υπάρχει σημαντική πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών (0-32ο χλμ.) του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε 65), η οποία ξεπερνά το 70,3%.

Αναφορικά με μέρος του νότιου τμήματος, μήκους 14,2 χλμ. περίπου, αυτό θεωρητικά και πρακτικά είναι έτοιμο προς… εγκαινίαση και παράδοση στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι. Ο λόγος για το τμήμα που στην κατασκευαστική… ορολογία ονομάζεται ως «δυτική παράκαμψη Λαμίας», το οποίο αρχικά προγραμματίζονταν από το υπουργείο Υποδομών να δοθεί το Πάσχα αλλά αφενός δεν είχαν ανοίξει οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις, αφετέρου απαιτούνταν να περάσει τροπολογία που προέβλεπε την τμηματική λειτουργία του οδικού άξονα, όπως και συνέβη. Το τμήμα της Παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Για να πάει κάποιος στο Καρπενήσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το τοπικό οδικό δίκτυο. Δεδομένου του ότι το νέο τμήμα δεν θα συνδέεται με το υπό λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, όσοι θα θέλουν να πάνε προς Δομοκό και Θεσσαλία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη σημερινή διαδρομή από Λαμία και το οροπέδιο Όθρυος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider