Ελλάδα
22-05-2021 | 16:00

Εγνατία Οδός: Υπόθεση των «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis» και «Vinci-Μυτιληναίου-ΑΒΑΞ» η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου

Εγνατία Οδός: Υπόθεση των «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis» και «Vinci-Μυτιληναίου-ΑΒΑΞ» η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να έχουμε τον νικητή του διαγωνισμού της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού. Και αυτός θα είναι μία εκ των δύο κοινοπραξιών, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects και Vinci-Μυτιληναίος-ΑΒΑΞ που παραμένουν κανονικά στη διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ. Το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα καθυστερήσει ιδιαίτερα και αναμένεται προσεχώς να προχωρήσει και στο «άνοιγμα», δηλαδή την αποσφράγιση, των οικονομικών προσφορών.

Την Παρασκευή έγινε γνωστό ότι, με την απόφαση 108/20.05.2021 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (το διατακτικό της οποίας δημοσιεύθηκε στις 21/05) απορρίφθηκε η αίτηση της ένωσης εταιρειών ROADIS Transportation Holding SLU-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ. Υπενθυμίζεται ότι η θυγατρική της Ελλάκτωρ είχε καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ για τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, με τα οποία ζητούσε να δοθεί παράταση ώστε να καταθέσει και αυτή προσφορά, ακόμα και μόνη της δίχως υποχρεωτικά κάποιον εταίρο.

Ωστόσο, το ΣτΕ δεν έκανε αποδεκτό το εν λόγω αίτημα, ως εκ τούτου ο διαγωνισμός συνεχίζεται με τις δύο γνωστές συμμετοχές των κοινοπραξιών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects και Vinci – Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ. Ως γνωστόν, καθώς έχει χυθεί αρκετό μελάνι για αυτό, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις δεν κατάφερε να δηλώσει συμμετοχή στον διαγωνισμό καθώς, όπως έχει ειπωθεί από τη διοίκηση της μητρικής Ελλάκτωρ, ο εταίρος της Roadis αποφάσισε καθυστερημένα να αποσυρθεί από τη διαδικασία. Οι δε προσπάθειες της κατασκευαστικής να επιτύχει νέα παράταση για τον διαγωνισμό ώστε να δώσει το παρών δεν έτυχαν αποδοχής.

Οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects και Vinci – Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ είχαν κατατεθεί την 1η Απριλίου, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ, αν και ακούστηκε ότι προχώρησε σε έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων, δεν μπήκε στο οικονομικό «κομμάτι». Πλέον, μπορεί να συνεχίσει τη διαδικασία και να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο, δηλαδή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που αναμένεται να πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα. Αναμφίβολα, πρόκειται για έναν μεγάλο, όσο και συμβολικό διαγωνισμό, υψηλής αξίας, που θα δώσει σημαντική ώθηση σε όποια κοινοπραξία «κερδίσει» το συμβόλαιο. Επιπρόσθετα, η λήξη της εκκρεμότητας για τον εν λόγω διαγωνισμό θα αποτελέσει και ένα μήνυμα με αποδέκτες εκτός των συνόρων, καθώς είναι γνωστό ότι η Κομισιόν αρκετές φορές στο παρελθόν έχει επισημάνει τις καθυστερήσεις και τις αναβολές στις διαδικασίες, ζητώντας επίσπευσή τους.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης των τελευταίων ετών, Υπάρχουν κάποιες εκτιμήσεις ότι ο επενδυτής που θα επικρατήσει θα διαθέσει κεφάλαια ακόμα και κοντά στο 1,4-1,5 δισ. ευρώ για το δικαίωμα της παραχώρησης και για τα έργα αναβάθμισης των κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού, όπως όμως και άλλες που κάνουν λόγο για προσφορές που θα κυμανθούν χαμηλότερα, κάτω του ορίου του 1 δισ. ευρώ.

Ένα σημαντικό μέρος του ποσού αφορά σε έργα βελτίωσης και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων αυτής (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας), ενώ το υπόλοιπο αφορά την προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ για την εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης. Ο διαγωνισμός είναι πλειοδοτικός, κάτι που σημαίνει ότι όποια κοινοπραξία προσφέρει το υψηλότερο τίμημα θα είναι και η νικήτρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εγνατία Οδός: Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα της ΑΚΤΩΡ, προχωρά κανονικά ο διαγωνισμός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Τι «έρχεται» για Ελληνικό, Ενέργεια, Αττική Οδό, Εγνατία, Λιμάνια και άλλα projects