Ποια είναι τα δεδομένα για την «Παράκαμψη Χαλκίδας»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια είναι τα δεδομένα για την «Παράκαμψη Χαλκίδας»
Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας.

Μέχρι το τέλος του 2021, υπό καλές συνθήκες, ή το 2022, ενδέχεται να δημοπρατηθεί το σημαντικό για την περιοχή της Χαλκίδας, αλλά και γενικότερα της Εύβοιας, οδικά έργο που είναι γνωστό ως «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών». Όπως προ ημερών είχε αναφέρει το insider, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί διεργασίες στο μέτωπο της προώθηση αυτού του σημαντικού έργου. Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού των δύο πόλεων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, απαντώντας μάλιστα προ ημερών σε σχετική ερώτηση στη Βουλή ήταν αποκαλυπτικός, καθώς «φωτογράφισε» τον ανασχεδιασμό μέρους του έργου έως το καλοκαίρι του 2021, με στόχο την δημοπράτηση του project σε επόμενο στάδιο, υπό την προϋπόθεση ότι κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά γίνουν δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, στόχος του είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους 240 εκ. ευρώ, για την ανακούφιση αλλά και ανασυγκρότηση της Εύβοιας, τα οποία είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών ύψους 150 εκ. ευρώ, η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκ. ευρώ και η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκ. ευρώ.

Ειδικότερα για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια συγχρηματοδότησης του έργου είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών – έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.

Ωστόσο ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός του επίμαχου τμήματος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider