Επιχειρήσεις
31-03-2021 | 18:34

ΟΠΑΠ: Αυξημένα στα 205,3 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2020

Newsroom
Μοιράσου το
ΟΠΑΠ: Αυξημένα στα 205,3 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2020
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Αυξημένα κέρδη κατά 1,5% εμφάνισε ο όμιλος του ΟΠΑΠ το 2020, με την ταμειακή θέση να διατηρείται ισχυρή και το διοικητικό συμβούλιο να προτείνει προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2020 στα 0,45 ευρώ. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, υψηλή ήταν η συνεισφορά των διαδικτυακών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με την πλήρη ενοποίηση της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020.

Πιο αναλυτικά, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα 1.129,8 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 30,3% σε ετήσια βάση. Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 230,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 48,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα του καθολικού απαγορευτικού (lockdown) από τις 7 Νοεμβρίου και των κατά τόπους lockdowns από τα μέσα Οκτωβρίου με τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά για σχεδόν τα 2/3 του τριμήνου.

Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε το 2020 κατά 32,3% και διαμορφώθηκε σε 421,2 εκατ. ευρώ (FY 2019: 622,1 εκατ. ευρώ). Το δ’ τρίμηνο 2020 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 83 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2019: 165,6 εκατ. ευρώ) μειωμένο κατά 49,9% σε ετήσια βάση εξαιτίας της μείωσης των εσόδων και της δυσανάλογης εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ» ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των 50 εκατ. ευρώ. 

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2020 μειώθηκαν κατά 36,9% στα 260,3 εκατ. ευρώ(FY 2019: 412,6 εκατ. ευρώ), ή μείωση 32,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2020 ανήλθαν σε 52,7 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2019: 107,6 εκατ. ευρώ) μειωμένα κατά 51% ή μείωση 43% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

Παράλληλα, τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα 267,7 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 0,5% σε σχέση με πέρυσι ή μείωση 9,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια και την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2020 ανήλθαν σε 85,2 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 13,7% σε ετήσια βάση, ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση μειώθηκαν κατά 6,0%, αντανακλώντας τις σημαντικές ενέργειες εξοικονόμησης κόστους.

Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα 205,3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 1,5% (FY 2019: 202,4 εκατ. ευρώ) ή μειωμένα κατά 51,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Στο δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 132,1 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2019: 61,8 εκατ. ευρώ), ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν μείωση 74,3%. Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά κατά 142,7 εκατ. ευρώ λόγω της αναγνώρισης εσόδου που προέκυψε από την επανεκτίμηση της αξίας του 36,75% ποσοστού συμμετοχής στην Kaizen Gaming για τις ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες.

insider



Ο κ. Jan Karas, CEO του ΟΠΑΠ, δήλωσε για τα οικονομικά αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2020: «Παρότι το τέταρτο τρίμηνο ήταν ένα ακόμη τρίμηνο κατά το οποίο οι δραστηριότητες μας επηρεάστηκαν σημαντικά από τον κορονοϊό, λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων και των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ο ΟΠΑΠ επέδειξε για μια ακόμη φορά σημαντική ετοιμότητα, σε επιχειρησιακό και οικονομικό επίπεδο, ώστε να μετριάσει το σχετικό αντίκτυπο, αξιοποιώντας το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο του. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων μας συνεισέφερε σημαντικά στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, καθώς τόσο τα έσοδα από διαδικτυακά παίγνια, όσο και η βάση των πελατών μας, ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε η επένδυση μας στην Kaizen Gaming, που διαθέτει το κορυφαίο brand Stoiximan, ενισχύθηκε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των παιχνιδιών μας και προσφέρθηκε αποτελεσματική στήριξη στους συνεργάτες του δικτύου μας. Κοιτώντας προς το μέλλον και έχοντας διασφαλίσει την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τα ταμειακά διαθέσιμά μας, συνεχίζουμε – παρά τις έκτακτες συνθήκες που επικρατούν – να χτίζουμε πάνω σε όσα έχουμε ήδη επιτύχει. Με σιγουριά, επιδιώκουμε την επιτυχημένη υλοποίηση της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής του ΟΠΑΠ, της στρατηγικής Fast Forward, ώστε να προσφέρουμε ακόμη καλύτερα παιχνίδια και ψυχαγωγία στους πελάτες μας».

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα του ομίλου. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.