Οι απώλειες εν μέσω πανδημίας για την αγορά καλλυντικών και το «φρένο» των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι απώλειες εν μέσω πανδημίας για την αγορά καλλυντικών και το «φρένο» των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ
Το 2020 οι πωλήσεις στην αγορά των καλλυντικών κατέγραψαν πτώση κατά 10,3% και διαμορφώθηκαν στα 620 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής

Αναστάτωση στην αγορά των καλλυντικών έχει προκαλέσει η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης για απαγόρευση της πώλησης καλλυντικών, αρωμάτων αλλά και αντιηλιακών στα σούπερ μάρκετ στις «κόκκινες» περιοχές με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων να έχει προγραμματισμένη συνάντηση τη Δευτέρα με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη για το συγκεκριμένο ζήτημα. Σύμφωνα άλλωστε με στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, ο κλάδος το 2020 κατέγραψε πτώση της τάξεως του 10,3%.

Όπως επισημαίνει στο insider.gr o πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, Θεόδωρος Γιαρμενίτης, τα σούπερ μάρκετ είναι το πιο δυνατό δίκτυο διανομής καλλυντικών (self service), με επώνυμες εταιρείες καλλυντικών και με ευρεία γκάμα προϊόντων σε προσιτές τιμές για όλους τους καταναλωτές. Σε επιστολή του ο ΠΣΒΑΚ είχε επισημάνει, μεταξύ άλλων, πως η συγκεκριμένη απαγόρευση αφενός δημιουργεί προβλήματα είτε σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας και δεν παραγγέλνουν ηλεκτρονικά είτε σε εκείνους που αναζητούν οικονομικά προϊόντα, αφετέρου απειλούνται θέσεις εργασίας.

Άλλωστε τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ δείχνουν ότι στις πωλήσεις του 2020 ένα ποσοστό της τάξεως του 38,7% προήλθε από το κανάλι των σούπερ μάρκετ με το κανάλι του φαρμακείου να ακολουθεί με 22,4%. Ανάπτυξη σημείωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο με 15,4% στις συνολικές πωλήσεις ενώ ακολούθησαν τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής με 14%, τα κομμωτήρια με 4,6%, οι πωλήσεις door to door με 3,8% και τα ινστιτούτα αισθητικής με 1,1%.

Συνολικά το 2020 οι πωλήσεις στην αγορά των καλλυντικών κατέγραψαν πτώση κατά 10,3% και διαμορφώθηκαν στα 620 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής έναντι 691 εκατ. ευρώ το 2019. Στα 161 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι πωλήσεις προϊόντων για περιποίηση μαλλιών, στα 239 εκατ. ευρώ για περιποίηση προσώπου και σώματος, στα 90 εκατ. τα προϊόντα υγιεινής, στα 72 εκατ. ευρώ τα προϊόντα μακιγιάζ και στα 59 εκατ. τα αρώματα.

Για το 2021 επισημαίνεται ότι είναι νωρίς για εκτιμήσεις δεδομένης της αβεβαιότητας που επικρατεί λόγω την κατάστασης που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ «το e-commerce θα αναπτυχθεί μεταξύ +30% και +35% και το brick & mortar θα είναι οριακά θετικό».

Οι επιπτώσεις της πανδημίας

Όπως σημειώνει ο ΠΣΒΑΚ, η έξαρση του Covid-19 προκάλεσε μια απότομη καθίζηση της ζήτησης αλλά και της προσφοράς καλλυντικών. Oι χώροι που πραγματοποιούνταν οι πωλήσεις καλλυντικών όπως τα πολυκαταστήματα αλλά και τα free standing stores/boutiques, μαζί με τα κομμωτήρια, μένουν κλειστοί λόγω των περιορισμών ή όταν είναι ανοιχτοί, εξυπηρετούν τους καταναλωτές με εναλλακτικούς τρόπους (click inside, click away).

Ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα καλλυντικών είτε από το σουπερμάρκετ ή το φαρμακείο και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο «άνθισε». Επίσης, όπως επισημαίνει ο ΠΣΒΑΚ, οι περισσότεροι κυβερνητικοί περιορισμοί επιδρούν αρνητικά στη ζήτηση των καλλυντικών, καθώς τόσο η υποχρεωτική χρήση μάσκας δυσκολεύει τη χρήση κατηγοριών όπως το κραγιόν αλλά και ευρύτερα το make-up προσώπου. Επιπλέον και η αναστολή λειτουργίας της εστίασης και κέντρων διασκέδασης σε συνδυασμό με την απομακρυσμένη εργασία, επηρέασε την ζήτηση σε καλλυντικά καθώς περιορίζεται η καθημερινή χρήση. Τέλος, ο κατ’ οίκον περιορισμός στο 2ο τρίμηνο του 2020 σε συνδυασμό και με την μικρότερη εισροή τουριστών επηρέασε επίσης τη ζήτηση για αντιηλιακά προϊόντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider