Πόσα χρήματα εξοικονομεί ένα νοικοκυριό από προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πόσα χρήματα εξοικονομεί ένα νοικοκυριό από προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ
Η μέση εξοικονόμηση αντιστοιχεί στο 13,2% της συνολικής αξίας αγορών ετησίως.

Κατά μέσο όρο 359 ευρώ ετησίως εξοικονομεί ένα ελληνικό νοικοκυριό κάνοντας χρήση των προσφορών και των εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. 

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει έπειτα από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών για το 2020 ενώ η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει  στη συνολική αξία των αγορών ανέρχεται σε ποσοστό 13,3%. Το ποσοστό αυτό, όπως επισημαίνεται, είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ για το τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων με τις μεγαλύτερες εξοικονομήσεις να εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20%.

Το αντίστοιχο ποσό το 2019 ήταν 334 ευρώ (το 12,3% του συνόλου των αγορών) ενώ η μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά πάνω από 300 ευρώ με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.

insider

Το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη 5ετία. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 7 χρόνια πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι αλλαγές στη συμπεριφορά και τις απόψεις των καταναλωτών

Αλλαγές καταγράφονται και όσον αφορά στις απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, το 2020 το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 60%. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην αύξησης των προωθητικών ενεργειών με τους καταναλωτές να βρίσκουν πιο εύκολα και περισσότερες ευκαιρίες.

Παράλληλα μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούσε καταστήματα ανάλογα με τις προσφορές, έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 47% το 2020.

Το 44% των καταναλωτών δηλώνει τέλος ότι προτιμά περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές καθώς θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Αναφορικά με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα ενημερωτικά φυλλάδια με 53%, η τηλεόραση με 46% ενώ τα τελευταία χρόνια οι νέες τεχνολογίες κερδίζουν έδαφος με το διαδίκτυο να φτάνε στο 29% (συνολικά 42% εάν προστεθεί και το κινητό τηλέφωνο).

Διαβάστε επίσης:

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Τask force για σούπερ μάρκετ και σύστημα ανώνυμης παροχής πληροφοριών



 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider