Επιχειρήσεις
24-02-2021 | 08:38

Πότε «κληρώνει» για το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη - Ειδομένη των 56,7 εκατ. ευρώ

Πότε «κληρώνει» για το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη - Ειδομένη των 56,7 εκατ. ευρώ

Το εγχείρημα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου από την ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε εξέλιξη, παρά τις όποιες καθυστερήσεις ή αναβολές παρατηρούνται σε διαγωνισμούς. Σημαντικό θεωρείται το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκης-Ειδομένη, ύψους 45,75 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ (με ΦΠΑ στα 56,7 εκατ. ευρώ), για το οποίο το… χρονοδιάγραμμα «δείχνει» την προσεχή Πέμπτη. Η λήξη της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίστηκε, μετά από μια μικρή παράταση, η 25/02/2021, ενώ ως ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών έχει οριστεί η 3η Μαρτίου, εφόσον βέβαια τηρηθούν οι προθεσμίες.

Πρόκειται για το έργο «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ETCS–LEVEL1ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ –ΕΙΔΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 37 ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΡΟΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ», δηλαδή η εγκατάσταση σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 72 μήνες (5 χρόνια), εκ των οποίων οι 24 μήνες αφορούν την περίοδο κατασκευής.

Θεωρείται σημαντικό έργο γιατί με την ολοκλήρωσή του ανοίγει ο δρόμος και για την επανέναρξη διεθνών επιβατικών δρομολογίων με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

Η αρχή του έργου οριοθετείται στον Σ.Σ. ΤΧ1 (είσοδος από ΤΧ2) και το τέλος στον σταθμό Ειδομένης (Χ.Θ. 77+521 – πέρας Σ.Σ. Ειδομένης). Στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, το έργο εκτείνεται κατά μήκος της νέας παραλλαγής της γραμμής. Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη (ΤΧ1) – Ειδομένη (μέσω της νέας παραλλαγής Πολυκάστρου – Ειδομένης), στo οποίo θα εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS είναι περίπου 70,5 χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.