Τράπεζες
04-02-2021 | 08:24

Λ. Βλαχογιάννης (Eurobank): Ζωτική ανάγκη, όσο ο δανεισμός, η ψηφιοποίηση για τις επιχειρήσεις

Νένα Μαλλιάρα
Μοιράσου το
Λ. Βλαχογιάννης (Eurobank): Ζωτική ανάγκη, όσο ο δανεισμός, η ψηφιοποίηση για τις επιχειρήσεις

Σε ανάγκη ίσης σπουδαιότητας με αυτήν του δανεισμού, έχει αναγάγει η πανδημική κρίση για τις επιχειρήσεις το «νοικοκύρεμα» τα του οίκου τους με τη χρήση της τεχνολογίας.

Οι κοσμογονικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο οικονομικό περιβάλλον την τελευταία δεκαετία – όπου η μόνη σταθερά ήταν και παραμένει η αλλαγή – κορυφώθηκαν με την έλευση  της πανδημίας, επισπεύδοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρει στο insider.gr, ο κ. Λευτέρης Βλαχογιάννης, Βοηθός Γενικός Διευθυντής της Eurobank και επικεφαλής Global Transaction Banking (GTB), είναι αυξημένη η ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες εισπράξεων και αυτοματοποίησης εργασιών συναλλακτικού κυκλώματος που αναβαθμίζουν την ανταγωνιστικότητα και τη διαχείριση ρευστότητας των επιχειρήσεων, ενώ είναι πολλές οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν την είσοδο ή/και την ανάπτυξη των εργασιών τους στο πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Για τις επιχειρήσεις είναι μέγα ζητούμενο η αυτοματοποίηση της ροής εισπράξεων και πληρωμών, καθώς προσφέρει ταχύτητα στις εμπορικές συναλλαγές, μείωση των λειτουργικών κινδύνων και βελτίωση της εξυπηρέτησης και εμπειρίας του πελάτη, λειτουργώντας, έτσι, ως συγκριτικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση και για την δυνατότητα αύξησης των εργασιών της. Πέραν του επιπέδου των συναλλαγών, η χρήση της τεχνολογίας για την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων γίνεται όλο και πιο απαραίτητη για την εκπαίδευση των επιχειρήσεων στο νέο περιβάλλον του επιχειρείν, με επόμενη τάση την προσαρμογή των δράσεών τους στα κριτήρια ESG (περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης). Όλο αυτό το φάσμα αναγκών για τις επιχειρήσεις - εξίσου ζωτικών με τις ανάγκες για χρηματοδότηση -, καλύπτει το Global Transaction Banking  της Eurobank», λέει ο κ. Βλαχογιάννης.

Σημειώνεται ότι η Eurobank ήταν η πρώτη ελληνική Τράπεζα, το 2010, που ακολουθώντας τα πρότυπα των ξένων τραπεζών, δημιούργησε Μονάδα (Global Transaction Banking) για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων, πέραν των αναγκών δανεισμού τους.

«Η Eurobank με μακρά παράδοση στην στήριξη της καινοτομίας στο χώρο των επιχειρήσεων, τους τελευταίους μήνες εμπλουτίζει περαιτέρω το μενού των διαθέσιμων επιλογών για τις επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα: Από νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των συναλλαγών και των εισπράξεων, νέα πακέτα λύσεων για τη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέχρι τις καινοτόμες δράσεις του Exportgate και του Digital Academy for Business για την επίσπευση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων και την ενίσχυση της εξωστρεφούς τους ανταγωνιστικότητας. Ως Τράπεζα, υιοθετούμε την καινοτομία και την τεχνολογία για να την προσαρμόσουμε στις ανάγκες των πελατών και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες των οργανισμών», λέει ο Βοηθός Γενικός Διευθυντής της Eurobank και επικεφαλής Global Transaction Banking.

- Πώς εφαρμόζει η Eurobank την καινοτομία και την τεχνολογία για να βελτιώσει τη διαχείριση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και τις καθημερινές τους συναλλαγές;

Το συναλλακτικό κύκλωμα (εισπράξεις, πληρωμές, διαχείριση ταμείου) αποτελεί για τις επιχειρήσεις ένα από τα πιο κομβικά σημεία για την αποδοτική λειτουργία τους. Ο τρόπος και ο χρόνος που λαμβάνουν χώρα οι πληρωμές και εισπράξεις τους καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την αποδοτικότητα των ταμειακών τους ροών και επηρεάζουν σημαντικά τη ρευστότητά τους. Η Eurobank, μέσω του εξειδικευμένου τομέα συναλλακτικής τραπεζικής, Global Transaction Banking (GTB), στέκεται δίπλα στις επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να εξελίξουν το κύκλωμα συναλλαγών τους με έμφαση στην αυτοματοποίηση, μείωση του λειτουργικού κινδύνου και ψηφιοποίηση του κυκλώματος εισπράξεων, που αποτελεί από τις πιο σημαντικές και πολύπλοκες εργασίες για μια επιχείρηση.

Στο πλαίσιο αυτό, η Τράπεζα προσφέρει ένα πλήρες μενού ψηφιακών υπηρεσιών για συναλλαγές και εισπράξεις, όπως:

 Cheque Express για αυτοματοποίηση του κυκλώματος είσπραξης επιταγών επιχειρήσεων που εισπράττουν επιταγές με μεγάλη συχνότητα.

Ειδικότερα για το κύκλωμα των επιταγών, που αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό σε αξία συναλλαγών εισπράξεων μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), η Eurobank είναι η 1 η τράπεζα που προσφέρει στην Ελλάδα την υπηρεσία Cheque Express, με την οποία παρέχει πλήρη ψηφιοποίηση των επιταγών είσπραξης και ένα προηγμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον για την πλήρη διαχείρισή τους μέσα από το Eurobank e-Banking. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις που εισπράττουν επιταγές με μεγάλη συχνότητα, σε επιχειρήσεις που έχουν μεγάλο όγκο εισπράξεων με επιταγές και επιθυμούν γρήγορη και εύκολη κατάθεση επιταγών ημέρας.

 Η Eurobank, για 1η φορά στην ελληνική αγορά, προσφέρει, την πρώτη πλατφόρμα άμεσων διατραπεζικών ηλεκτρονικών εισπράξεων απαιτήσεων - PayGate, σε συνεργασία με την εταιρεία Impact.

Πρόκειται για την 1η διατραπεζική υπηρεσία «Request-to-pay» στην ελληνική αγορά, που διευκολύνει τις επιχειρήσεις να εισπράξουν τις απαιτήσεις τους με άμεση πίστωση λογαριασμού και αυτόματη ταυτοποίηση συναλλαγής στα εσωτερικά συστήματά τους, προσφέροντας άμεσα οφέλη στην ταμειακή τους ροή και ρευστότητα, καθώς και καλύτερη εμπειρία στον τελικό πελάτη. Επιπλέον, η πλατφόρμα μπορεί να καλύψει, συνδυαστικά, τηνπλήρη υποστήριξη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, καθώς συνδυάζει την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την ηλεκτρονική πληρωμή, επιτυγχάνοντας το μέγιστο βαθμό αποδοτικότητας και διαφάνειας της συναλλακτικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων.

Το Eurobank Payment Link στο πλαίσιο της πανδημίας του Covid-19

Όπως λέει ο κ. Βλαχογιάννης, η Eurobank εισήγαγε, πρώτη στην τραπεζική αγορά την υπηρεσία Eurobank Payment Link, με γνώμονα την πελατοκεντρική προσέγγιση και λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες και τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν στο χώρο των επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της πανδημίας του Covid-19. Από τότε που παρουσιάστηκε στην αγορά το Payment Link και σε διάστημα περίπου 6 μηνών, περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, αποτυπώνοντας την δυναμική της νέας υπηρεσίας και αντίστοιχα έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν.

Αποτελεί μια σύγχρονη λύση για online πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, με πληρωμή μέσω κάρτας, ακόμα και σε επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Με αυτόν τον τρόπο, οι έμποροι μπορούν να δεχθούν ηλεκτρονικές πληρωμές υποστηρίζοντας ένα επιπλέον κανάλι εισπράξεων και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο ή και την παροχή υπηρεσιών, μπορούν να ενισχύσουν τις εξ’ αποστάσεως πωλήσεις τους. Η νέα, απλή και εύχρηστη υπηρεσία, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιαδήποτε επιχείρηση, αποτελεί μια ασφαλή ή και αξιόπιστη λύση για την εξ’ αποστάσεως (ανέπαφη) αποδοχή πληρωμών με κάρτα, και μάλιστα χωρίς τον περιορισμό του ορίου ανέπαφων συναλλαγών των 50 ευρώ. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι η υπηρεσία έχει υιοθετηθεί από ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους και δραστηριότητας, ακόμα και σε κλάδους που παραδοσιακά δεν δραστηριοποιούνταν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρήσεις χονδρικού και επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, τουριστικές επιχειρήσεις, παροχή υπηρεσιών. Πολλές από τις παραπάνω επιχειρήσεις που ενεργοποίησαν την υπηρεσία Eurobank Payment Link, αξιοποίησαν τις δυνατότητές της τόσο επιχειρηματικά, για την αύξηση του τζίρου και των πωλήσεών τους, όσο και επικοινωνιακά, διαφημίζοντας το νέο κανάλι πωλήσεων στα δικά τους ψηφιακά μέσα ως ένα καινοτόμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και πόλο έλξης και αύξησης της πελατείας.

Επιπλέον, η Eurobank δημιούργησε ένα σύγχρονο κανάλι για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας Payment Link στην ιστοσελίδα της Τράπεζας eurobank.gr. Η νέα ευέλικτη διαδικασία δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συμπληρώνουν ψηφιακά όλα τα απαραίτητα συμβατικά έγγραφα. Παράλληλα, αξιοποιώντας τις πρόσφατες ψηφιακές υλοποιήσεις της Πολιτείας μέσωτου gov.gr, ενσωματώθηκε η ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση (e-δήλωση), ώστε η διαδικασία ταυτοποίησης και αποδοχής συμβατικών εγγράφων να ολοκληρώνεται ψηφιακά.

Business banking e-Commerce solutions

Ο επικεφαλής του GTB της Eurobank προσθέτει ότι η Τράπεζα εμπλούτισε πρόσφατα τις παροχές προς τις επιχειρήσεις για την διευκόλυνση της δραστηριοποίησής τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

To Πρόγραμμα της Eurobank, Business Banking e–Commerce solutions είναι ένα ολοκληρωμένο όχημα που περιλαμβάνει τόσο τραπεζικές όσο και μη τραπεζικές υπηρεσίες για τη μετάβαση των επιχειρήσεων στο e–commerce και κινείται στους εξής άξονες:

1. Πλήρες φάσμα λύσεων εισπράξεων, που υποστηρίζουν τις online πωλήσεις, πριν ακόμη και από τη λειτουργία του e-shop της επιχείρησης. Μεταξύ αυτών είναι η πρωτοποριακή υπηρεσία Eurobank Payment Link.
2. Δυνατότητα χρηματοδότησης της επιχείρησης με προνομιακή τιμολόγηση στα έξοδα αξιολόγησης, καθώς και στο επιτόκιο των χρηματοδοτήσεων και μειωμένες προμήθειες POS για επιχειρήσεις που εντάσσονται στο Πρόγραμμα.
3. Εξασφάλιση παροχής με προνομιακούς όρους (σημαντικές εκπτώσεις κ.λπ.) υπηρεσιών από τρίτες, γνωστές στον κλάδο τους, εταιρείες για τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο Πρόγραμμα και ειδικότερα:

- Συμβουλευτικών υπηρεσιών και καθοδήγησης για τη δημιουργία e-shop και τη διαμόρφωση της ιστοσελίδας, την ανάπτυξη και την προβολή μέσω του ψηφιακού Marketing (Digital Marketing).
- Υπηρεσιών Logistics και ταχυμεταφορών.
- Ενημέρωσης και καθοδήγησης για τις δυνατότητες ένταξης των επιχειρήσεων σε προγράμματα ΕΣΠΑ & Αναπτυξιακού και εν γένει σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την ΕΕ.
- Προνομιακοί όροι ασφαλιστικής κάλυψης από την Eurolife FFH για τις επιχειρήσεις.
- Προνόμια, σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, για τον εργαζόμενο της επιχείρησης που εντάσσεται στο Πρόγραμμα (π.χ. δάνειο μισθοδοσίας με προνομιακούς όρους και υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής).
- Δυνατότητα ενημέρωσης για τρόπους ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού της, μέσω στοχευμένων άρθρων και workshops από το Digital Academy for Business.

Ψηφιακός μετασχηματισμός και ανταγωνιστικότητα

Όπως τονίζει ο κ. Βλαχογιάννης, η Eurobank ήταν πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, αλλά και στη χρήση της καινοτομίας και τεχνολογίας για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειάς τους, στην κρίση του 2010, όταν αυτές το είχαν περισσότερο ανάγκη από ποτέ.

Με κεντρικά οχήματα το Exportgate για τη δικτύωση ελληνικών (και κυπριακών) επιχειρήσεων στην παγκόσμια αγορά και την ένταξή τους στο διεθνές δίκτυο εμπορίου, το Trade Club Alliance και το Digital Academy for Business, την πρωτοβουλία ενίσχυσης του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων, οι ελληνικές εταιρείες έχουν δύο πολύτιμους συμμάχους για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Τον Νοέμβριο του 2020, στο πλαίσιο του Trade Club Alliance, της πρώτης παγκόσμιας ψηφιακής πλατφόρμας που βοηθά τις επιχειρήσεις να ενισχύσουν τη δραστηριότητά τους στο διεθνές εμπόριο, λειτουργώντας ως πλατφόρμα διασύνδεσης μεταξύ αξιόπιστων αγοραστών και προμηθευτών με ομοειδείς επιχειρήσεις σε αγορές απ’ όλον τον κόσμο και στην οποία η Eurobank είναι ιδρυτικό μέλος, έλαβε χώρα διήμερη διοργάνωση επιχειρηματικής διασύνδεσης. Στην ημερίδα συμμετείχαν, πέραν της Eurobank, η Santander UK, η Industrial Bank of Korea, η Royal Bank of Canada, η Standard Bank και η Credit Agricole. Συνολικά, οι 6 τράπεζες εξασφάλισαν τη συμμετοχή, σχεδόν, 90 εταιρειών, εκ των οποίων οι 19 ήταν ελληνικές και οι υπόλοιπες από το Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Κορέα, Γαλλία και Αφρική. Το 74% αφορούσε εξαγωγικές εταιρείες και το 26% εισαγωγείς ενώ πραγματοποιήθηκαν πλήθος digital συναντήσεων B2B όπου διερευνήθηκε η προοπτική επιχειρηματικής διασύνδεσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.