Το «φάντασμα» της Κρήτης και το project του 1,5 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το «φάντασμα» της Κρήτης και το project του 1,5 δισ. ευρώ

Σε συνεχείς διεργασίες και διαβουλεύσεις με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, του πολύπαθου project του 1,5 δισ. ευρώ, βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών, όπως ήδη έχει αναφέρει το insider.

Στο υπουργείο Υποδομών προσπαθούν να επιταχύνουν τις εξελίξεις και να… ξορκίσουν το έργο-«φάντασμα» της Κρήτης που αποδείχθηκε ότι είχε διαφόρων ειδών προβλήματα, σε επίπεδο μελετών, χρηματοδότησης, χάραξης, ως προς τις περιβαλλοντικές άδειες κ.α.

Οι παλιές «κορώνες» προηγούμενων υπουργών ότι θα είχαμε εξελίξεις εδώ και δύο χρόνια, προφανώς αποδείχθηκαν «φρούδες ελπίδες». Ωστόσο, ο υπ. Υποδομών, Κ. Αχ. Καραμανλής και οι συνεργάτες του «τρέχουν» τις διαδικασίες με ταχύ βήμα.

Μάλιστα, μόλις προ ημερών, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης συναντήθηκαν με εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης και ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου.

Με βάση το πλάνο των Υπηρεσιών του Υπουργείου, η σχετική Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για διαβούλευση, ενώ η αντίστοιχη Μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, προβλέπεται να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021.

Ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηράγγων και γεφυρών.

Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Από το καλοκαίρι του 2019, με την επίβλεψη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, έχουν γίνει μέχρι σήμερα όλα τα απαιτούμενα βήματα ώστε το εθνικής σημασίας αυτό οδικό έργο να μπει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Βρισκόμαστε στο καθοριστικό στάδιο της προετοιμασίας υποβολής των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και είχαμε σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσουμε διεξοδικά τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών και να ακούσουμε τις απόψεις τους».

Να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ εκτιμώμενου ύψους 1,5 δισ. ευρώ είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα Άκτωρ παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Vinci Concession – Vinci Highways και όμιλος Μυτιληναίος – Acciona (για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο), ενώ για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει τα σχήματα Άκτωρ, ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Shikun & Binui Ltd και όμιλος Μυτιληναίος - Intertoll- Acciona.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider