Οι παραγγελίες από τα Online φαρμακεία τον Απρίλιο εκτοξεύτηκαν κατά 80% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, αναδεικνύοντας τον στον μήνα με τις υψηλότερες πωλήσεις που έχουν σημειωθεί στον κλάδο.
Παράλληλα παρατηρήθηκε 10πλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στοιχεία που δημοσίευσε στο εξαμηνιαίο Report της η Convert Group μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit.
Σημειώνεται, ότι ο υπολογισμός της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 70 online φαρμακεία, τα οποία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 35% και δημιουργούν το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Αύξηση αγορών 16,9% το πρώτο εξάμηνο του 2020
Συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2020 το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα, κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 16,9% στην αξία των online αγορών.
Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ προσεγγίζεται από την Convert Group στα 109,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Αναλυτικά τον Απρίλιο του 2020 παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές στις κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019:
- +205% σε προϊόντα υγείας, (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία)
- +85% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας
- +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες
- +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη
Το καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα 45 ευρώ τον Απρίλιο (+4 ευρώ συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019) ενώ περιείχε κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019). Στον αντίποδα, ο δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), μειώθηκε από το 3,5% που ήταν κατά μέσο όρο το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο, λόγω των ελλείψεων προϊόντων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.
Σημειώνεται τέλος ότι η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% σε σχέση με το 37,2% που ήταν το ίδιο διάστημα το 2019. Αξιοσημείωτο ήταν ότι η κατηγορία «Υγιεινή Χεριών» είχε εφέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.
Διαβάστε επίσης:
Κλουκίνας – Λάππας: Οι Online πωλήσεις συγκράτησαν την πτώση λόγω lockdown