Οι θαμώνες γνωστών αλυσίδων όπως είναι τα Starbucks και τα MacDonald’s δείχνουν να γοητεύονται από το μυστήριο ακόμη και όταν πρόκειται για έναν απλό καφέ ή ένα burger.

Και μπορεί όταν προσθέτει κανείς ένα υλικό να μην δημιουργεί ένα εξαιρετικά διαφορετικό προϊόν σε σχέση με πριν, όταν όμως η επιχείρηση προσθέσει τη λέξη «μυστικό» μενού, τότε τα πράγματα αλλάζουν.

Οι καταναλωτές δείχνουν να ανταποκρίνονται θετικά σε αυτή τη μαγική λέξη καθώς τους αρέσει να τους συμπεριφέρονται σα να είναι μοναδικοί. 

burger

«Οι άνθρωποι αγαπούν ό,τι δεν απευθύνεται στη μαζική αγορά», δήλωσε ο Michael Solomon, ειδικός καταναλωτικής συμπεριφοράς και καθηγητής μάρκετινγκ στο πανεπιστήμιο St. Joseph. «Έχουν την αίσθηση ότι είναι μέσα σε αυτό, ειδικά επειδή τους δίνει την ιδιότητα μέλους σε ένα αποκλειστικό club», προσθέτει. 

Οι μεγάλες αλυσίδες  δημιουργούν εξατομικευμένα μενού προσθέτοντας υλικά ή νέα προϊόντα. Φυσικά αντλούν έμπνευση από τις προτιμήσεις των πελατών τους, κάτι που δεν θα μπορούσε να συμβεί (τουλάχιστον τόσο γρήγορα) αν ακολουθούσαν το δρόμο της έρευνας και ανάπτυξης.

Η Starbucks εμπνέεται από ορισμένους πελάτες όταν πρόκειται για την προσθήκη νέων ποτών. Η εκπρόσωπος της Starbucks, Maggie Jantzen, δήλωσε ότι υπάρχουν περισσότεροι από 170.000 τρόποι για να προσαρμοστεί/αλλάξει ένα ποτό. Χάρη στη γοητεία που προσφέρει η λέξη «μυστικό» στοιχείο μενού, μερικές από αυτές τις προσωποποιημένες παραγγελίες καταλήγουν στο επίσημο μενού.

Για παράδειγμα, ένα από τα ποτά περιορισμένης διάρκειας αυτού του καλοκαιριού - το Dragon Drink - ήταν εμπνευσμένο από την παραγγελία ενός πελάτη.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η McDonald's ανακοίνωσε ότι έχει φέρει μερικά διεθνή φαβορί επιδόρπια, όπως το παγωτό Stroopwafel McFlurry από την Ολλανδία ενώ η εταιρεία λαμβάνει επίσης υπόψη εξατομικευμένες παραγγελίες. Το ίδιο συμβαίνει και με την εισαγωγή των γίγας (διπλών, τριπλών) burger.