Η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ αποδείχθηκε η πιο συμφέρουσα για τον διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό.

Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, με την προσφορά της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ -Ghella-Alstom να προκρίνεται και να αφήνει πίσω την προσφορά της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy.

Κατά τις πληροφορίες, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ κατέθεσε οικονομική προσφορά ύψους 1,158 δισ. ευρώ, με έκπτωση 12,19%, κατορθώνοντας να υπερισχύσει έναντι της έτερης κοινοπραξίας. Η δεύτερη κοινοπραξία, υπό την ΑΚΤΩΡ, κατέθεσε οικονομική προσφορά ύψους 1,180 δισ. ευρώ, με έκπτωση 10,5% περίπου.

Να σημειωθεί εδώ ότι και στο προηγούμενο στάδιο του διαγωνισμού, η τεχνική προσφορά της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom είχε συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία.

Η σημερινή μέρα κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς επαναφέρει «στις ράγες» τον διαγωνισμό για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας.

Ο διαγωνισμός αφορά στην κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς.

Μιτζάλης: Είμαστε περήφανοι στην ΑΒΑΞ

«Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, λίγη ώρα μετά την ανάδειξη της ως προσωρινού μειοδότη για τη Γραμμή 4 του Μετρό.

«Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους», πρόσθεσε ο κ. Μιτζάλης.

Καραμανλής: Μπαίνει στην τελική ευθεία το μεγαλύτερο έργο υποδομής

«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

«Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής. «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας», κατέληξε ο υπουργός.

Πώς μπήκε τέλος στον «σκόπελο» των προσφυγών

Για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα και την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, προηγήθηκε το επίσημο «τέλος» των απανωτών προσφυγών.

Υπενθυμίζεται εδώ πως τον περασμένο Μάιο, οι δύο κοινοπραξίες κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας την αίτηση ακύρωσης, η μια κατά της άλλης, για την απόφαση της Επιτροπής του διαγωνισμού που αφορά στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών. Η αίτηση ακύρωσης κατατέθηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που κέρδισαν οι κοινοπραξίες, με στόχο αυτά να διατηρηθούν.

Ακολούθησε, το περασμένο διάστημα, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, καταθέτοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας συμπληρωματικά στοιχεία, προκειμένου να μην «εκτροχιαστεί» ο διαγωνισμός.

Το χαλί για τη συνέχιση του διαγωνισμού «έστρωσαν», τελικά, οι δύο κοινοπραξίες, βάζοντας τέλος στον Γόρδιο Δεσμό των προσφυγών. Επί της ουσίας, οι δύο διεκδικητές του έργου αποφάσισαν να αποσύρουν τελικά τις προσφυγές που είχαν καταθέσει, με στόχο οι διαδικασίες να συνεχιστούν. Μετά και την εξέλιξη αυτή, ο διαγωνισμός περνάει στο επόμενο στάδιο, με τις οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών να ανοίγουν σήμερα το μεσημέρι.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει μήκος 12,8 χλμ. περίπου και περιλαμβάνει τη συνδετήρια σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 και 3 και τη σήραγγα πρόσβασης και τον χώρο εναπόθεσης/ συντήρησης συρμών Κατεχάκη.

Το έργο έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και δη την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτήρια Οργανισμών ή Υπουργείων, καθώς και την αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το έργο περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης του έργου είναι 96 μήνες.