Ανοίγουν σήμερα οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ανοίγουν σήμερα οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Πρόκειται για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τον διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό. Σήμερα, Δευτέρα, αποσφραγίζονται οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο, ώστε στη συνέχεια να προκύψει ο ανάδοχος.

Ο διαγωνισμός αφορά στην κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, μήκους 12,8 χλμ με 15 σταθμούς.

Η ΑΚΤΩΡ είναι επικεφαλής στη μια κοινοπραξία (Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy, ενώ η ΑΒΑΞ ηγείται της δεύτερης κοινοπραξίας (J&P Άβαξ-Ghella-Alstom).

Πώς μπήκε τέλος στον «σκόπελο» των προσφυγών

Για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα και την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, προηγήθηκε το επίσημο «τέλος» των απανωτών προσφυγών.

Υπενθυμίζεται εδώ πως τον περασμένο Μάιο, οι δύο κοινοπραξίες κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας την αίτηση ακύρωσης, η μια κατά της άλλης, για την απόφαση της Επιτροπής του διαγωνισμού που αφορά στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών. Η αίτηση ακύρωσης κατατέθηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που κέρδισαν οι κοινοπραξίες, με στόχο αυτά να διατηρηθούν.

Ακολούθησε, το περασμένο διάστημα, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, καταθέτοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας συμπληρωματικά στοιχεία, προκειμένου να μην «εκτροχιαστεί» ο διαγωνισμός.

Το χαλί για τη συνέχιση του διαγωνισμού «έστρωσαν», τελικά, οι δύο κοινοπραξίες, βάζοντας τέλος στον Γόρδιο Δεσμό των προσφυγών. Επί της ουσίας, οι δύο διεκδικητές του έργου αποφάσισαν να αποσύρουν τελικά τις προσφυγές που είχαν καταθέσει, με στόχο οι διαδικασίες να συνεχιστούν. Μετά και την εξέλιξη αυτή, ο διαγωνισμός περνάει στο επόμενο στάδιο, με τις οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών να ανοίγουν σήμερα το μεσημέρι.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει μήκος 12,8 χλμ. περίπου και περιλαμβάνει τη συνδετήρια σήραγγα της Γραμμής 4 με τις Γραμμές 2 και 3 και τη σήραγγα πρόσβασης και τον χώρο εναπόθεσης/ συντήρησης συρμών Κατεχάκη.

Το έργο έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και δη την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτήρια Οργανισμών ή Υπουργείων, καθώς και την αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το έργο περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης του έργου είναι 96 μήνες.

Διαβάστε επίσης:

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider