Καραμανλής: Έτοιμη να γίνει πραγματικότητα η Πατρών – Πύργου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καραμανλής: Έτοιμη να γίνει πραγματικότητα η Πατρών – Πύργου
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου έχει 4 πυλώνες. Ποιοι είναι αυτοί. Τι αποκαλύπτει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τους τέσσερις πυλώνες για την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, αλλά και το σχέδιο για τη διαδρομή του τρένου προς την Πάτρα, ανέπτυξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα της Αχαΐας, «Η Γνώμη», η οποία κυκλοφορεί σήμερα (29/6/2020), τονίζει τη δέσμευσή του ότι το υπόγειο κομμάτι της διαδρομής του τρένου προς την Πάτρα, θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από όσο είχε σχεδιαστεί.

Ειδικότερα, ερωτηθείς για τη σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα, ο υπουργός απαντάει χαρακτηριστικά πως «το θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα μάς έχει απασχολήσει πάρα πολύ στο Υπουργείο. Είναι ένα έργο το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πραγματικότητα. Όμως, εγώ δεν μπορώ να κοροϊδεύω τον κόσμο… Δεν λειτουργώ ποτέ με τη λογική «πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο Υπουργό να καθαρίσει με τους πολίτες»...

Γιατί εδώ έγινε αυτό ακριβώς. Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη περίπτωση που το έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ήρθαν και σας έταξαν ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσαν να υλοποιήσουν ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα δεν θα κατασκευαζόταν.

Μερική υπογειοποίηση

Συνεχίζοντας ο υπουργός αναφέρει πως «εμείς δεσμευτήκαμε να εφαρμόσουμε μια λύση μερικής υπογειοποίησης που να είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, να ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, να περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και να διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό. Η αρχική μας εκτίμηση ήταν το υπόγειο κομμάτι της διαδρομής συνολικά να είναι γύρω στα 2 χιλιόμετρα. Θα σας πω κάτι όμως. Όπως σας είπα ότι μιλώ με ειλικρίνεια στους πολίτες, έτσι εκτιμώ και τους πολίτες που μιλούν με ειλικρίνεια και σοβαρότητα προς εμένα. Άκουσα σοβαρές απόψεις λοιπόν. Τα βάλαμε κάτω να δούμε τι μπορεί πραγματικά να γίνει. Κάτι νέο λοιπόν, για το οποίο μπορώ να δεσμευτώ σήμερα μέσω της «Γνώμης», είναι ότι τελικά η υπόγεια γραμμή θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από όσο αρχικά σκεφτόμασταν. Και σίγουρα η σιδηροδρομική γραμμή δεν θα διαταράσσει τον βαρύ αστικό ιστό της πόλης, αλλά αντιθέτως θα αποδώσουμε το κέντρο της Πάτρας ξανά στους Πατρινούς. Σχεδιάζουμε ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η πόλη. Το αναλυτικό μας σχέδιο θα το ανακοινώσουμε τις επόμενες μέρες.

Όπως επίσης, μπορώ να δεσμευτώ και για κάτι ακόμη. Και να το ξεκαθαρίσω μάλιστα, γιατί έχουν ακουστεί και διάφορα απίθανα πράγματα… Δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Απλώς ένα μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο. Άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν «θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή»... Το αντίθετο κάνουμε. Θα απελευθερώσουμε και θα αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις πολύ μεγάλο μέρος της Πάτρας από τη σημερινή γραμμή».

Μελέτες για την υπογειοποίηση δεν υπάρχουν

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Καραμανλής εξηγεί πως «η αλήθεια, λοιπόν, είναι η εξής: Μελέτες για την υπογειοποίηση όχι απλώς δεν υπάρχουν, αλλά ούτε καν είχαν παραγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Το μόνο που είχε ζητηθεί ήταν προμελέτες, αλλά κι αυτές ακόμα η τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ουδέποτε τις ενέκρινε. Αντιθέτως, 3 φορές τις είχαν χαρακτηρίσει ελλιπείς και τις είχαν επιστρέψει με παρατηρήσεις. Επιπλέον, δεν υπήρχε ούτε Μελέτη Ανάλυσης Κόστους Οφέλους του έργου, η οποία σήμερα που μιλάμε βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα και προκαλώ οποιονδήποτε να αποδείξει το αντίθετο. Ουδείς θα το κάνει, διότι πολύ απλά αυτή είναι όλη η πραγματικότητα».

Έτοιμη να γίνει πραγματικότητα η Πατρών - Πύργος

Ερωτηθείς στη συνέχεια πού βρίσκεται το έργο της Πατρών - Πύργου, ο υπουργός απάντησε πως «Βρισκόμαστε στο σημείο που το έργο επιτέλους είναι έτοιμο να γίνει πραγματικότητα. Γιατί εδώ έχουμε άλλη μια περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να δημιουργήσει μια εικονική πραγματικότητα… Μόνο που αν στην περίπτωση της σιδηροδρομικής γραμμής οι ισχυρισμοί του ώρες-ώρες θυμίζουν κωμωδία, εδώ έχουμε μια αληθινή τραγωδία.

Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι το έργο θα ήταν έτοιμο εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο, αν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια, ώστε να ικανοποιηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Χάθηκαν τόσα χρόνια και μπήκε σε κίνδυνο η χρηματοδότηση του έργου, χωρίς λόγο. Και τι μας παρέδωσαν τελικά; Από τα 8 τμήματα, στα μισά δεν υπήρχε καν ανάδοχος για να φτιάξει το έργο. Και από τα υπόλοιπα, ενώ θεωρητικά είχε περάσει το 1/3 του χρόνου εκτέλεσης του έργου, στα περισσότερα ξέρετε πού βρισκόταν η υλοποίηση; Κάτω από το 1%! Και με την ΕΕ να μας λέει ότι αν δεν έχουμε τελειώσει ως το 2023 –που προφανώς δεν θα συνέβαινε ποτέ- τότε… χρηματοδότηση τέλος. Έχω δώσει αναλυτικά όλα τα στοιχεία στην ομιλία μου στη Βουλή και ουδείς διανοήθηκε να με διαψεύσει. Με άλλα λόγια, όταν αναλάβαμε, αντί οι πολίτες να απολαμβάνουν ένα ολοκληρωμένο έργο, το ερώτημα ήταν ένα και μοναδικό: Θα γίνει ποτέ η Πατρών-Πύργου ή όχι;».

Εμείς, συνεχίζει ο υπουργός, εξασφαλίσαμε ότι η Πατρών-Πύργου θα γίνει πραγματικότητα. Για να το πετύχουμε αυτό, χωρίς μεγάλα λόγια, το σχέδιό μας είχε 4 πυλώνες:

Πρώτον, βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.

Δεύτερον, εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του έργου. Ήρθαμε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πετύχαμε την αλλαγή της στάσης της, ώστε το έργο να μπορεί να χρηματοδοτηθεί και μετά το 2023 εφόσον χρειαστεί.

Τρίτον, ήρθαμε σε συμφωνία, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την ΕΕ. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ περισσότερο από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες. Και ο παραχωρησιούχος – με το ίδιο οικονομικό τίμημα – θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα.

Και τέταρτον, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν απόλυτο δίκιο. Για το ενδιάμεσο διάστημα, και με δεδομένη την κρισιμότητα του έργου και την πολύ επικίνδυνη κατάσταση σε πολλά σημεία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, προχωράμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ. Κι αυτό είναι κάτι που θα μας είναι χρήσιμο και για το μέλλον, αφού μέρος του σημερινού δρόμου θα συνεχίσει να λειτουργεί παράλληλα με τον νέο αυτοκινητόδρομο.

Ερωτηθείς, σε άλλο μέρος της συνέντευξής του αν υπάρχει θέμα αύξησης των διοδίων, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «Δεν τίθεται κανένα τέτοιο θέμα για την κυβέρνηση».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider